kind spuugt steeds

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door zwangerevrouw, 20 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerevrouw

    zwangerevrouw Fanatiek lid

    22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    Iemand een tip of ik dit serieus moet nemen?
    Ons kind van 6 klaagt af en toe over overgeven. Het is een kinderhandje vol en het is geel van kleur. Het komt heel regelmatig voor. Zo'n 4 x per dag en vooral avonds bij het slapen gaan. Moet ik hiermee naar de huisarts?
     
  2. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Als het geel van kleur is klinkt het als gal.
    Waarom zou je dit niet serieus nemen? Is er een reden dat je denkt dat je kind dit expres doet of zo?
    Gal spugen betekend een lege maag. Wellicht vaker op een dag iets te eten aanbieden. Zeker voor het slapen gaan.
    Gal spugen is echt wel vervelen hoor. 4x per dag is niet normaal dus ik zou het echt wel serieus nemen en de huisarts morgen even bellen hierover.
     
    Vero0504, anica, Nina Sanders en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.949
    17.000
    113
    Vrouw
    Zou de huisarts hier even over bellen...
     
  4. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.033
    3.115
    113
    Als dit niet iets van de laatste paar dagen is snap ik niet waarom je geen dokter zou bellen..
     
    Sado en nizzie86 vinden dit leuk.
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als dit regelmatig is (als in bv al een week of langer) zou ik zeker even naar de dokter gaan, meteen morgen al. Zeker bij 4x per dag. Ik zou dat dus zeer zeker serieus nemen, 4x per dag overgeven (ook al is het maar een handje vol) is niet ok.

    Mocht het iets zijn van bv de afgelopen 2 dagen, dan zou ik denken aan bijvoorbeeld niet goed tegen de warmte kunnen. Maar ook dat zou ik wel serieus nemen, even kijken wat we zelf zouden kunnen doen (aan bv de warmte) en kijken of dat helpt. Als het op dag 3 en 4 nog speelt, zou ik wel de dokter bellen. 3 a 4 dagen is gevoelsmatig mijn grens (tenzij ook bv echt ellendig erbij of pijn, dan is mijn grens al eerder bereikt).
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.

  6. Ik hoop dat de 1e zin anders bedoeld is dan dat hij nu overkomt...
     
    Zeebra en hummeltje5 vinden dit leuk.
  7. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ga maar even de dokter bellen is mijn advies.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  8. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw
    Ja zeker even naar laten kijken. Spugen is al vervelend maar gal is echt pijnlijk. Ik zou echt kapot gaan als dat 4x per dag is:eek:
     
  9. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.542
    2.524
    113
    Nederland
    Dat zou ik wel na laten kijken ja. 4x per dag is veel, helemaal als het al langere tijd speelt.
     
  10. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.378
    8.474
    113
    Hoe lang speelt het spugen al?
     
  11. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Klaagt af en toe? Hoe bedoel je, dat hij het vervelend vindt? Ik zou daarmee wel naar de huisarts gaan, lijkt mij niet normaal in ieder geval.. Zeker doen en ik hoop dat ze een oorzaak kunnen vinden!
     
  12. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.776
    2.675
    113
    Noord-Holland
    Je post komt vervelend over. Hoe lang heeft je kind hier al last van? Als het een dagje is, zou ik het even aankijken in de trant van griepje. Het klinkt echter alsof het al langer speelt en jij t maar niks vindt... tja ik zou als mens 4x per dag spugen ook niks vinden. Het gaat dan niet over hoeveelheid maar om die opwaartse beweging die er niet hoort te zijn, de vieze smaak in je mond, het gevoel van controle verliezen en nou ja elke dag "zomaar" 4x spugen is natuurlijk niet normaal... dus waarom zou je níet naar de dokter gaan met een zesjarige met deze klacht.
     
    Gewooniemand, Malbec, Jessi79 en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.493
    2.389
    113
    Ja natuurlijk ga je hier mee naar de huisarts. Niet als het één dag is, maar dat maak ik niet op uit je post.
    Zowiezo is het vreselijk onbehaaglijk om 4x per dag gal op te spugen, dan komt het vanuit je tenen. Bij een kind zou ik al helemaal alert blijven, want ik weet niet hoe laat hij/zij spuugt, maar mijn kinderen hebben hun buik dan nog vol en zouden zeker de eerste twee keer geen gal spugen. En ook niet maar een handje vol.
    Of het nu psychisch van aard is of niet, het is niet normaal dat het met regelmaat gebeurd en dus moet er gezocht worden naar de oorzaak.
     
    Linnidee en hummeltje5 vinden dit leuk.
  14. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.935
    8.752
    113
    Wat andere ook vragen hoe lang is dat al?

    Het is zeer pijnlijk om gal te spugen en zeker als dat 4 keer op een dag is en al langer achter elkaar.

    Ik krijg het idee dat je denkt dat hij zich aan het aanstellen is ( vanwege je eerste zin)

    Persoonlijk zou ik vandaag nog bellen. Als hij niet lekker in zijn vel zit of lichamelijk wat mis is wil je toch weten wat je voor hem kan doen, succes
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  15. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Woman?! Je moet straks meteen de huisarts bellen! Dat hoeft niets te zijn, maar kan ook heel erg zijn. Sowieso doet het zeer, dat gal braken.

    S1 is ook een kind wat altijd aandacht vreet, maar je kunt het maar beter 99 keer voor niets naar de ha sturen, dan 1 keer te laat.
     
    Linnidee en Paardenbloem vinden dit leuk.
  16. Tootsie

    Tootsie Niet meer actief

    Om eerlijk te zijn vind ik het lastig te begrijpen waarom de vraag bestaat of je hiermee naar de dokter moet. Je kind is 6 en geeft vaker over, wat ook klinkt als gal. Natuurlijk moet je dit met een arts bespreken, dat is (naar mijn mening) jouw minimale zorgtaak als ouder.

    Je post komt haast geïrriteerd over richting de situatie/jouw kind, maar dit kan door de ongelukkige woordkeuze komen.
     
    Jessi79, Linnidee, Zeebra en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.281
    3.526
    113
    Beetje wat anderen ook al zeggen, of je naar de huisarts moet vind ik nog wel een normale vraag. In dit geval zou ik zeggen ja, wanneer het al langer bestaat dan een dag of 3 en hij verder niet ziek oogt.
    Maar je eerste vraag of je dit serieus moet nemen vind ik best bijzonder. Naar mijn idee hoor je je kind altijd serieus te nemen, zeker als het gaat om lichamelijke klachten.
     
    Linnidee, Zeebra en hummeltje5 vinden dit leuk.
  18. Zeebra

    Zeebra Bekend lid

    5 aug 2020
    795
    1.078
    93
    Vrouw
    “Iemand een tip of ik dit serieus moet nemen?”
    Why not? Maak me zorgen als ik dit lees of je je kind dus serieus moet nemen bij erg vaak galbraken…. Wat maakt dat jij twijfelt?

    “Ons kind van 6 klaagt af en toe over overgeven. Het is een kinderhandje vol en het is geel van kleur. Het komt heel regelmatig voor. Zo'n 4 x per dag en vooral avonds bij het slapen gaan.”
    Staat klaagt af en toe en dan staat er komt regelmatig voor en dan zo’n 4 x per dag. Indien 4 keer per dag dan is het vaak. Is dit dagelijks of met momenten. Eet je kind wel op die dag of is hij/zij dan misselijk.

    “Moet ik hiermee naar de huisarts?”
    Zou ik wel doen ja….. maak me zorgen dat je hier nog aan twijfelt of je moet gaan bij een 6 jarig kind die 4 x daags gal braakt. Dat is erg zuur en kan schade aan slokdarm veroorzaken en dat niet alleen maar wat is de oorzaak?
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  19. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ben wel benieuwd of je al een afspraak hebt kunnen maken vandaag?
     
    Zeebra vindt dit leuk.
  20. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.787
    7.112
    113
    Vrouw
    Vind het nogal bijzonder dat je je afvraagt of je hiermee naar de huisarts moet... Natuurlijk ga je met zoiets naar de huisarts! Overgeven is überhaupt niet fijn, laat staan 4x per dag! En gal overgeven is nog vervelender.
     

Deel Deze Pagina