Welke anticonceptie gaan gebruiken na de bevalling?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door baby4me, 11 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wij raken niet zo snel zwanger, dus ik denk dat ik (als ik eenmaal zwanger ben geweest en bevallen ben) gewoon in het begin een beetje oppas of condooms gebruik en dan na ongeveer 6 maanden "Gods water over Gods akker laat lopen" ofwel we zien dan wel of er nog snel een kindje komt of dat dat wat langer op zich laat wachten.

2. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    ik ben begonnen met de cerazette pil , die mag je tijdens de borstvoeding nemen<-- er is geen stopweek bij deze pil maar je wordt wel ongesteld tussendoor...
    grtz Ramona

3. Niet meer actief

Ik ben 3 maanden geleden bevallen en geef bv en doe (nog) niet aan anticonceptie. Ben er ook nog niet uit of ik dat wil gaan doen en wat ik dan wil gaan doen. We zouden het wel fijn vinden om snel weer zwanger te raken, dus wat dat betreft hoef ik ook geen ac te doen. Maar aan de andere kant is het misschien handiger om nog niet zwanger te raken en dus wel ac te doen..twijfel twijfel.

Maar op dit moment dus nog gewoon puur-natuur :)

4. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Goh, hier hetzelfde verhaal.. En ik heb best lang geen pil geslikt en met mijn drukke leven nu ga ik hem opzeker vaak vergeten!
    En wil best een 2e maar niet te snel...
    Een spiraaltje lijkt mij niets, je hebt ook meer kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap...
    En de rest is ook de betrouwbaarheid niet zeker van !

Dus moeilijk, áls ik voor de pil ga dan ga ik voor de yasmin

-xxx-

5. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ik gebruik de persona, geen hormonentroep meer voor mij!
    Kan alleen niet in combi met bv, maar toen gebruikten we condooms.

6. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    ff gegoogled maar dat klink niet verkeerd!
    alleen geef ik bv dus ja dan kan het dus niet!
    lijkt me wel ideaal geen hormonen wat je zegt!

7. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    ik wil einenlijk helemaal niet aan de pil....

we willen weer voor een kindje gaan als mika 1 of 1 1/2 is dus tja dat word dan condooms he.....

( ik moest best lang ontpillen en heb een vreemde cyclus) vandaag liever nu geen pil meer

zit nog te wachten op me eerste menstruatie na mijn bevalling....pfffffffffff word tijd dat het komt

8. Ik heb ook de mirenaspiraal genomen na de bevalling,in het begin was het een hel 3 mnd achter elkaar non stop ongesteld. niet normaal. Maar nu heb ik gewoon mijn menstruatie zonder pijn en ook het plaatsen deed geen pijn. Heb alleen denk ik wat last van de hormoontjes. Maar toch voel ik me niet 100% veilig. Je weet nooit of het goed werkt,toch?

9. patricia26

30 okt 2006
    24
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb ook een Mirena en ben er op zich wel erg tevreden over, maar het valt me wel op dat ik steeds vaker hoofdpijn heb. Zou het met de mirena te maken kunnen hebben denken jullie?

10. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ben van plan weer een koperspiraal te laten plaatsen. Die had ik voorheen ook en beviel erg goed. (Op eerste jaar veel pijn na, maar daarna super)

Hij was destijds verdoofd gezet. Zag erg op tegen het uithalen, maar dat voelde ik bijna niet.

Wil geen hormonen in mijn lijf. Als we besluiten in de toekomst voor een tweede te gaan wil ik niet ook nog een paar maanden ontpillen.

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Pff Hier nog steeds een dilemma. Nou heb ik nog wel eventjes nog. Maar weet dus echt niet wat ik moet gaan gebruiken.

Een tweede willen we (voor zover) nog niet, maar vind hakkie takkie weg za... nou je weet wel ;) een beetje erg definitief. En de pil nog niet misschien.

12. patricia26

30 okt 2006
    24
    0
    0
    Zuid Holland
    Maar met de mirena hoef je ook niet te 'ontpillen' hoor... De hoeveelheid hormonen die de spiraal afgeeft zijn minimaal. Ik was zelf na het verwijderen in de 2e ronde zwanger, vrij vlot dus!

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik weet niet of het voor mij bedoeld was :)

Maar we willen dus (voor zover) nog geen tweede. De pil blijf ik echt bende vinden. maar ik hoor van het spiraal zoveel negatieve verhalen, over pijn en rare menstruaties.

14. patricia26

30 okt 2006
    24
    0
    0
    Zuid Holland
    Het was dus bedoeld voor Moaatje ;)

Hier verder geen pijn hoor bij het plaatsen en ook niet bij het verwijderen. Zeker als je al een keer bevallen ben voel je van het plaatsen niets! Onregelmatige bloedingen heb ik wel gehad...duurde zo'n 3 maanden. Verder nooit meer menstruatie gehad! Ideaal!

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

ow okidoki :oops: had ik gemist...

16. patricia26

30 okt 2006
    24
    0
    0
    Zuid Holland
    Maar dit stukje was dus wel voor jou ;) :D

Deel Deze Pagina