Welke anticonceptie gebruik je?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Wensvooreenderde, 14 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Voor ik kinderen kreeg heel tevreden met combinatiepil, maar bij herstart na mijn 1e bevalling een ernstige bijwerking gekregen, waardoor ik alles waar 2 soorten hormonen in zit nooit meer mag hebben.

Tijdje condooms, maar gedoe en te grote kans op zwangerschap.

Toen minipil, constant bloedverlies dag in, dag uit, dus na een tijd aankijken zonder verbetering gestopt.

Koperspiraal, heel tevreden (echt een fan van nergens aan hoeven denken!), maar ongeplande zwangerschap. Inmiddels weet ik dat ik een relatief onbetrouwbare spiraal had, die nu niet meer gezet wordt omdat er te vaak zwangerschappen ontstaan.

Mirena na bevalling van 3e, ging redelijk, maar steeds meer bijwerkingen die geleidelijk erger werden. Na 2 jaar was ik het helemaal zat en mirena laten verwijderen.

Mezelf laten voorlichten voor sterilisatie, maar ik ben afgehaakt vanwege kosten, heftigheid van ingreep en kans op complicaties en de nog steeds aanwezige kans op zwangerschap.

Na goed gesprek met gynaecoloog opnieuw koperspiraal gekozen (maar dan nu betrouwbaardere variant, T-safe). Die heb ik nu 6 jaar. Het bevalt redelijk goed. Menstruaties zouden wat minder heftig mogen, maar het is te doen.

In principe heeft mijn man toegezegd om zich te laten steriliseren, maar door corona staat dat al een tijdje in de ijskast. Hij moet eigenlijk voor een ander, belangrijker gezondheidsprobleem naar ziekenhuis, maar daar wacht hij ook al eeuwen op tgv uitgestelde zorg...

Maar ja. Dat is mijn ervaring. Voor iemand anders kan het weer heel anders uitpakken...

Wensvooreenderde vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina