welke anticonceptie gebruik jij en wat is je ervaring hiermee?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door brenda1987, 5 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Ik zit ook met hetzelfde probleem. Ik ben ontzettend vruchtbaar. Nu hebben we pas een 2e kindje erbij (10-07-2012) en wil ik naar school gaan. Mijn vriend zegt dat hij geen 3e kindje erbij zou willen. Ik zou misschien ooit een 3e kindje erbij willen hebben maar dan echt over 5 jaar ofzo. Ik zit te twijfelen welke anti conceptie ik zou nemen. Ik wil het liefste iets waar ik niet dagelijks aan hoef te denken (als ik een paar keer de pil vergeet heb ik volgens mij grote kans op een zwangerschap. Ik wil het liefste iets waarbij ik niet echt ongesteld word. Ook wil ik niet te veel hormonen in mijn lichaam omdat ik daar geestelijk minder goed tegen kan (eerder huilen, eerder geiriteert raken)

2. mamavanpoppetje

mamavanpoppetje Bekend lid

15 jun 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    Ik heb de implanon en laat hem binnenkort verwijderen en ga voor een koperspiraal.
    Ik ben er achter gekomen dat ik niet zo goed tegen de hormonen kan. Heb haaruitval, depressie, duizeligheid, vreetbuien.

Dus hopelijk is de spiraal wel iets voor mij!

3. coow89

coow89 Lid

30 jan 2010
    60
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb jaren de pil gehad, maar beviel eigenlijk nooit echt goed.
    Ben begonnen met microgynon 30, kreeg ik migraine van. Toen trinordiol/tryginon ging jaren goed, maar kreeg op den duur last van spotting. Daarna de Yasmin, 10 kg afgevallen in 1,5 maand (wat vrij heftig is op 50kg) omdat ik niks binnenhield.
    Daarna gekozen voor de implanon en dat vond ik ideaal. Moest hem wel laten zetten door de gynaecoloog maar ben al de tijd dat ik hem had amper ongesteld geweest, af en toe een dag wat licht verlies. Enige nadeel was dat de implanon niet echt goed was voor mijn libido.
    Heb toen de implanon eruit moest een half jaar de microgynon 20 geslikt, volgens de huisarts beter ivm minder hormonen voor de bijwerkingen maar wel veilig. Voor mij was deze alleen niet veilig wat resulteerde in een heel erg gewenste maar ongeplande zwangerschap, helaas ging dit na 12 weken alsnog mis. Nu gebruik ik de nuvaring omdat we eerst even alle zaken op orde willen hebben voor we bewust aan een kindje beginnen. Voel me er tot nu toe redelijk goed bij, maar zit nog in de eerste ring.

Ik zou voor na de bevalling de implanon aanraden! Had dat nu ook graag weer laten zetten, maar vind dat zonde voor een paar maandjes. Kosten van de implanon vallen op zich mee zon 3 jaar geleden 142 euro geloof ik en afhankelijk van je aanvullende verzekering wordt dit gewoon vergoed. Zetten is niet pijnlijk moet alleen (vaak) door de gynaecoloog gedaan worden. Vooral als je toch wat langer wil wachten met een 3e is het ideaal dat hij 3 jaar kan blijven zitten. En ik vond het idee van een plastic staafje in mijn arm fijner dan dat van de mirena ;)!

4. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Ik lees even mee! Nu alleen condoom als ac, maar dat is ook niet alles. Voor de bevalling een spiraaltje gehad (LCS) wat een studie was van verschillende ziekenhuizen hier en in Scandinavië. Was het meest te vergelijken met de Mirena. Ik wil het liefst zo min mogelijk hormonen binnen krijgen, maar weet nog steeds niet goed wat ik zal doen!

5. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Pfff zou zo makkelijk zijn als al onze lichamen het zelfde zouden werken. Ik twijfel nu tussen de mirena en de implanon. Het voelt voor mij als een gok omdat ik niet weet hoe mijn lichaam zou reageren.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Voor zwangerschappen: microgynon 30 (eerst andere pil, maar die werkte niet goed). Beviel me wel goed, maar op een gegeven moment ging het me wel tegenstaan om iedere dag iets te moeten slikken. Heb overigens helemaal geen last van ontpillen gehad, gelijk regelmatige cyclus na stoppen en ook snel zwanger.

Tussen zwangerschappen: condooms. Geen hormonen (gaf BV, wilde liever niks slikken), lichaam kon helemaal zelf weer z'n draai vinden. Vooral omdat ik waarschijnlijk nog een tweede keer zwanger zou willen worden. Beviel ons prima. Tweede zwangerschap kwam ook snel toen we de condooms achterwege lieten.

Na 2e zwangerschap: mirena. Voordeel: dat je echt nergens aan hoeft te denken. Het zit er zonder dat je het door hebt en het werkt gewoon. Nadeel: ik ben al een poosje licht depressief en heb vrijwel geen libido en ik vermoed dat dit te maken zou kunnen hebben met de mirena. Hij is trouwens geplaatst door de HA en ze heeft dit prima gedaan.

Ik laat de mirena eruit halen als we hebben besloten wie van ons zich laat steriliseren. Ons gezin voelt compleet, het is ook zo ongeveer 'all we can handle' met 2 kinderen. En ik ben 'al' 40, wat voor mij betekent dat het niet uitmaakt als ik me over een paar jaar bedenk over dat compleet-zijn van ons gezin - nog een zwangerschap vind ik dan te riskant worden en ik vind ons dan te oude ouders worden.

Het fijne van een sterilisatie lijkt mij dat je lijf voor de rest puur natuur blijft. Met een cyclus en m'n eigen hormoonspiegels. Ik menstrueer nu vrijwel niet wat lekker makkelijk is (je lichaam hoeft overigens niks kwijt, want door de hormonen bouwt zich vrijwel geen verdikking van het baarmoederslijmvlies op) maar ik zou toch wel willen weten hoe lang ik nog een regelmatige cyclus heb. Als die overgang er dan aan komt, wil ik het wel door hebben...

7. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Hier de mirena maar ga snel de ha bellen, weg dat pokke ding. Ben er zo niet tevreden over. Heb die in april laten plaatsen. Tussentijds 1x bloedvrij geweest en nu alweer 3 weken onegsteld. Ben er zo klaar mee en dan nog niet eens te spreken over de buikpijn die ik zo vaak heb en echt menstruatieachtig gevoel in mijn buik. Is nu de derde keer dat ik de mirena probeer maar tis echt niet aan mij besteed. Zit nu te denken over zo een staafje in de arm maar ben bang dat ik dan hetzelfde krijg als met de mirena.

Misschien maar nuvaring proberen, iemand ervaring mee???

8. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

2 nov 2011
    1.055
    0
    0
    Ik ga denk ik ook voor implanon...heb er 20 aug een gesprek over...nu 2 kindjes en over een aantal jaar misschien nog een derde als dat ons is gegunt. Lijkt me ideaal die hormoon staaf en ook heel veilig als ik dat zo lees..

9. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier geen hormonale conceptie, maar sympto-thermale methode. Voordeel is dat je met je lichaam werkt ipv tegen je lichaam. Nadeel dat je in je vruchtbare periode moet onthouden of met condoom, pessarium moet vrijen.

Veel mensen denken dat deze methode niet betrouwbaar is, maar bij juist gebruik is het vrijwel even veilig als de pil.

10. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hier altijd tevreden geweest over de steriel 30. Alleen is het voor 90% zeker dat ik door de hormonen die in de pil zitten een infarct gehad heb. Dus hier nu alleen een condoom.

11. Laurake

Laurake Actief lid

22 mrt 2011
    245
    0
    0
    bediende/opticien/mama/vrouw
    belgië/Riemst
    Ik heb reeds 3 jaar een mirena spiraal en ben er super tevreden mee!
    Ik was namelijk zwanger geworden door de pil heen(mycrogenon 30)!
    Binnen 2 jaar gaan we wss voor een 2e kindje en erna zal ik terug een spiraal laten zetten voor 5 jaar en dan zal het ventje zich laten steriliseren!!

12. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat gebruiken hier weinig mensen de nuvaring! die heb ik een jaar of 7 tot volle tevredenheid gebruikt, en geeft ook een minimale hoeveelheid hormonen af. Ik was direct zwanger na de laaste ring, dus geen 'ontpillen'. Ik zou er na mijn zwangerschap ook zo weer verder mee gaan, de grootste voordelen vind ik dat je niets kunt vergeten en als je diarree hebt of moet overgeven dan heeft dat verder geen enkele invloed.

Mirena kan de oplossing zijn, maar ik heb iets teveel nare ervaringen om me heen gehoord van bbz's of verzakkingen, etc.

Deel Deze Pagina