Welke anticonceptie gebruiken jullie na de bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Starry, 29 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Die moet je toch elke keer eruit halen? Is dat dan zonder hormonen?

2. LSQ

LSQ Niet meer actief

Nuvaring hoef je er in principe maar 1 keer permaaneuit te halen. Eventueel zou je m tijdens de sex er ook uit kunnen halen als je er dan anders last van krijgt.
    Hij bevat zeke hormonen, maar in mindere hoeveelheid. Echter, ik heb laatst een artikel gelezen dat het soort hormonen dat er in zit wel meer kans geeft op bijwerkingen.

Aangezien ik zelf helemaal geen hormonen wil en geen vertrouwen heb in een spiraaltje, gebruiken ook wij condooms.

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik gebruik een ring 4 weken, en wissel 'm dan voor een nieuwe.
    Je kunt ook 3 weken doen en dan een stopweek.
    Ik gebruikte hiervoor de pil, en vind het echt ideaal dat ik er nu maar eens in de 4 weken aan hoef te denken! :)

4. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Condooms waren hier de enige optie. Pil/staafje etc werkt helaas niet bij mij door medicatie en spiralen blijven niet meer zitten sinds de bevalling.
    Condooms zijn niet de veiligste methode, zie banner :D

Dus na deze bevalling laat eens van ons zich steriliseren.

5. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik nou ruim een half jaar de Zoely, en bevalt prima. Voor de zwangerschap Mycrogynon30, Diane35 en Yasmin geslikt. De laatste twee werkten goed tegen acne maar kreeg er wel migraine van. Mycrogynon kreeg ik stemmingwisselingen van. Met de Zoely heb ik helemaal geen bijwerkingen :) alleen een wat laag libido maar dat veroorzaakt elke pil wel denk ik...

6. DonDina

DonDina Actief lid

7 jan 2014
    198
    0
    16
    NULL
    NULL
    Condooms. Ondingen maar de beste optie zonder hormonen!

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Hier start ik de eerste echte menstruatiedag weer met de pil, Microgynon 30, die moet ik binnenkort eventjes ophalen bij de apotheek. Als we voor die tijd seks gaan hebben dan is het gewoon netjes met condoom want we willen geen ongelukjes :D

8. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Hier.komt er volgende maand een kopetspiraal, ik mag ook niets anders.
    Er liggen voor nu condooms, alleen zijn wij die tot op heden steeds vergeten.. dus proberen we 'voor het zingen de kerk uit' al is dat helemaal niet betrouwbaar...

9. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ben 3 weken na de bevalling met de minipil begonnen, aangezien ik BV geef

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier 2 maanden na de bevalling (na m'n eerste menstruatie) weer begonnen met de pil, microgynon 30.
    Daarvoor nog geen seks gehad, vanwege de behoorlijk gehavende onderkant, dus we liepen geen risico door 2 maanden met de pil te wachten. :p

11. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier ook gewacht tot ik met de cerazette kon beginnen, zal nu ook wel zo gebeuren :) condooms vertrouw ik voor geen meter, plus dat ik het te duur vind en een enorme afknapper (alleen die geur al bah)
    daarna eens kijken of een implanon iets is, want ook mijn pil gebruik is niet altijd even waterdicht (ben nogal warrig hihi)

Deel Deze Pagina