Hoi Allemaal, Ik heb nogal twijfel. Over 2 weken is mijn kindje 1 jaar. Hij krijgt nu nog s ochtends bv, s avonds kolf ik maar die melk krijgt hij de volgende dag tussen de middag en s avonds krijgt hij kv. De nachtvoeding geef ik ook nog bv. Op de kv slaapt hij wat langer. Aan de ene kant heb ik er wel genoeg van en wil ik er mee stoppen. Anderzijds vind ik dat zo moeilijk omdat het ook zo goed is voor ze. Heb nog stabiele melkprodruktie. Schat ongeveer op 400 ml per dag. Mag ik jullie vragen om jullie idee of visie? Misschien kijk ik er dan anders tegenaan, denk niet dat ik spijt krijg maar als het bij 2 kind blijft dat komt dit ook nooit meer terug en die beslissing gaat m een aan het hart.
Ik ben niet zelf gestopt, maar zoontje wilde niet meer rond de 11 maanden. Ik heb het er een maand heel moeilijk mee gehad, toen wel vrede mee. Maar als ik jou zo hoor ben je nog niet echt klaar met de bv! Ik zou zelf niet stoppen als ik er niet zeker van zou zijn, dan kun alleen maar spijt krijgen, want je kan niet meer terug. Succes met je beslissing!
Bij twijfel zou ik nog niet stoppen. Vooral voor de nachtvoeding is bv erg makkelijk. Maar alleen jij bent de gene die kan beslissen.
Als je het niet zeker weet, niet stoppen! Ik heb ook even getwijfeld en toen veel erover gepraat met een vriendin die ook 2 kids heeft en borstvoeding heeft gegeven. Nu ben ik zo blij dat ik nog niet gestopt ben. Was er schijnbaar nog niet klaar voor/mee... Nu was het bij mij trouwens ook meer het kolven waar ik klaar mee ben maar na de gesprekken is dat eigenlijk ook weer minder
Het is al gezegd, bij twijfel wellicht nog doorgaan.. Enne...het is echt zo leuk, een dreumes aan de borst! Super gezellig samen
Een herkenbaar gevoel. Ik wil sowieso doorgaan tot een jaar, maar twijfel ook of ik dan zal stoppen of niet. Soms ben ik er ook wel klaar mee, maar meestal geniet ik er nog enorm van. Ik denk dat je inderdaad pas kunt stoppen als je er helemaal achter staat en geen twijfels meer hebt. Gun jezelf nog wat meer tijd en kijk het bijvoorbeeld nog gewoon een maandje aan, misschien dat je dan volledig achter je keuze kunt staan.
Overigens, ook als je er achter staat om te stoppen en je de beslissing hebt gemaakt, is het nog steeds een emotioneel iets. De laatste voeding samen, samen een jaar gedeeld,dat moment dat nooit meer terug zal komen....blijft natuurlijk altijd een moment dat niet zo maar voorbij gaat! Bij mijn oudste dochter ben ik bewust gestopt en heb het er toch heel moeilijk mee gehad
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik toch nog maar even doorga. Ik had ook een jaar in gedachte en dat is me zo goed als gelukt. Af en toe ben ik ook gevoelig voor de opmerkingen van wanneer stop je etc. Zeker omdat ik heel moe ben geweest door de slopende nachten is er ook wel onbegrip dat ik nog voed. Enerzijds vind ik het wel fijn om te stoppen. Na zwanger , borstvoeding, zwanger en bijna een jaar borstvoeding weer een soort van loskomen van. Maar ukje vind het zo fijn en drinkt ook graag melk. Heb me een jaar zo ingezet om het te laten slagen met een baby met verborgen reflux en tot 8 maanden wel 3 of 4 nachtvoedingen dat het er ook zo bij hoord waardoor moeilijk los te laten. Wat is borstvoeding toch meer dan gewoon voeden.
Ik heb bij mijn eerste een jaar lang gekolfd omdat ze niet bij mij kon drinken. Zij heeft precies een jaar lang mijn melk gedronken en toen kwam het zooooo mijn neus uit. Onze kleine dame drinkt wel bij mij en dat gaat erg makkelijk. Misschien kan ik het dit keer wel langer vol houden.
Wat ontzettend knap van je, daar mag je echt super trots op zijn! Fijn dat het deze keer makkelijker gaat.
Wat lief van je. Dank je wel. Omdat ze te vroeg geboren was, vond ik het wel heel belangrijk dat ze mijn melk dronk.