Hoi, Het is nog niet van toepassing, maar ik zat er eens zo overna te denken. Als ik ben bevallen, welke anticonceptie gebruik je dan? Als 'het' weer zover is . Ik wil proberen (als het lukt) de eerste 6 maanden borstvoeding te geven. Welke anticonceptie mag wel? En welke niet? Ik ben niet zo'n fan van condooms . Maar als het niet anders kan zal het wel moeten . Een spiraaltje heb ik geen ervaring mee, maar lijkt me een eng idee.. We zijn heel blij met de komst van ons kindje. Het was gepland en enorm welkom. Maar op een 2e zitten we de komende paar jaar echt niet te wachten. Ik wil eerst lekker genieten van me kleine. Dus ik wil wel iets dat 100% betrouwbaar is . Wat hebben jullie gebruikt na de bevalling? groetjes
ik heb tijdens de borstvoeding na de bevalling cerrazet? geslikt.. kweet niet of ik het goed schrijf maar het is een mini-pil Is me erg goed bevallen...
Volgens mij mag NuvaRing ook, maar dat weet ik niet zeker. En zijn de hormonen van de Mirena niet ook alleen lokaal actief?
Ik heb 14 mnd borstvoeding gegeven en cerazetta geslikt.. werd daar pas lekker heel laat ongesteld van... door cerazette kan je menstruatie uitblijven er zitten geen andere hormonen in dan echt de anticonceptie.. waar door je dus mogenlijk even niet meer ongesteld word.. ik had de mazzel zowat 1 jr lekker niet geworden. .en daarna gewoon de oude menstruatie zoals hij behoort te zijn 3 dgn.. en 28 dgn cyclus Ik vond t een fijne pil en ik ben er niet zwanger door geraakt.. dus zeker een aanrader.. ( hij was aangeraden door mijn gynacoloog ) Hoop dat je dr wat aan hebt.. Babylicious zowieso zou ik nooit een spiraaltje laten zetten.. want die is verzakt bij mijn vriendin en 1 van haar eierstokken is verwijdert.. ( maar tuurlijk is dat per persoon verschillend ) en geloof me als ie zakt voel je dat echt wel.. Ik zelf slikte gewoon microgynon 30 is me 10 jr lang goed bevallen. en ben zelf ook erg vruchtbaar... maar ja met borstvoeding zou ik m niet nemen in begin.. want t kan de productie van je melk verminderen maar later zou je m wel weer kunnen nemen als de melk productie goed opgang is..