Hallo, Ik ben flink ziek geweest door een dubbele longontsteking en heb hiervoor antibiotica moeten innemen. (van ongeveer 5 tot 10 februari) Maandag ll had ik normaal gezien mijn regels moeten krijgen, maar ze komen er niet door. Een zwangerschapstest op dinsdag en vandaag waren negatief. Ik heb zaterdag 8 februari wel een kleine bloeding gehad en zondag een beetje verkleuring. Ik heb ook erge krampen, net alsof ik wel ongesteld zou zijn. Mijn ideeën zijn dus dat bv de antibiotica er voor kan zorgen dat mijn regels uitblijven of dat er zaterdag een late innesteling was en ik te vroeg getest heb. In ieder geval zou ik morgen weer de pil moeten innemen, maar gesteld dat ik toch zwanger zou zijn, wil ik niet het risico op een miskraam vergroten. Wat denk jij hierover? Alvast heel erg bedankt. Q
Lees ik dit goed: je hebt AB gehad in de laatste week van je strip? Zo ja, dan heb je hoogstwaarschijnlijk geen eisprong gehad en mag je uitgaan van een negatieve test -> dus geen zwangerschap.
De huisarts vertelde me een tijdje geleden dat de 'gevaarlijkste' perdioden om je pil te vergeten de eerste en laatste week zijn, omdat je een vervroegde eisprong kan hebben... niet?
De eerste week is belangrijk ivm het krijgen van een eisprong. De eisprong krijg je natuurlijk nog wel, maar een evt bevrucht eitje kan niet innestelen. Derde week is volgens mij niet direct problematisch... maar ik ben geen dokter
merci voor je reactie iig. De huisarts zei dat het inderdaad één van de twee was (ofwel van slag door ziek te zijn, ofwel zwanger) en heeft nu bloed afgenomen, zodat ik morgen zeker weet of ik mag doorgaan met de pil of niet..
Volgens het bloedonderzoek ben ik niet zwanger. Dat ik mijn menstruatie dus gewoon overgeslagen heb, komt omdat mijn lichaam compleet tuureluut gedraaid is van twee weken koorts en ziek zijn.. ik mag dus gewoon weer de pil vanavond
Hier staat per week wat je moet doen en kan verwachten bij alle 3 de weken! Goodluck! Lijkt me een hele kleine kans dat je zwanger bent. Als je 1 pil bent vergeten en de dag erna de pil nog inneemt,valt het vaak wel mee! Slechts één dag de pil vergeten Advies: Alsnog de vergeten pil nemen en de strip verder afmaken; aanvullende maatregelen zijn niet nodig Twee of meer pillen vergeten Advies tijdens de 1e pil-week: De laatst vergeten pil alsnog nemen en de strip verder afmaken Overleg met uw huisarts of de morning after pil noodzakelijk is (hangt af van de laatste keer dat u gemeenschap hebt gehad) of dat een morning-after spiraaltje geplaatst kan worden Of dat u in plaats van de morning after pil/spiraal (indien u geen gemeenschap heeft gehad) gedurende 7 dagen naast de pil extra anticonceptie nodig heeft (bijv. condooms) Advies tijdens de 2e pil-week: Als er 2 of 3 pillen zijn vergeten: <ul>De laatst vergeten pil alsnog nemen en de strip verder afmaken </ul> Als er 4 of meer pillen zijn vergeten: <ul>De laatst vergeten pil alsnog nemen en de strip verder afmaken In de daaropvolgende week (indien u gemeenschap hebt), dus gedurende 7 dagen moet u extra anticonceptie toepassen (bv. condooms) </ul> Advies tijdens de 3e pil-week: De laatst vergeten pil alsnog innemen en de strip verder afmaken; daarna direct doorgaan met de volgende strip, dus geen pil-loze week nemen OF In totaal vanaf het vergeten van de pil een pil-stopweek van 7 dagen nemen en daarna weer beginnen met een nieuwe strip Te laat begonnen met de nieuwe strip Advies: Als er 1 of 2 pillen zijn vergeten: <ul>de laatst vergeten pil alsnog nemen en de strip verder afmaken </ul> Als er 3 of meer pillen zijn vergeten: <ul>de laatst vergeten pil alsnog nemen en de strip verder afmaken extra maatregelen zijn in principe altijd nodig. De maatregelen zijn afhankelijk van de laatste keer gemeenschap; overleg met uw huisarts (zie advies 1e week) </ul>