Slechte ervaring eerste keer mirena; volgende keer ook?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Mississippi, 3 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hoi ladies

Ben mij vast aan het oriënteren op AC na de bevalling.
    Ik reageer slecht op de pil dus die wil ik liever niet daarnaast wil ik liever ook geen AC waar ik elke dag/week aan moet denken. Heb enkele jaren terug (voor m'n eerste zwangerschap) een mirena laten zetten omdat het hele concept me erg aansprak, het was echter hels waarbij ik 5 maanden lang tussentijdse bloedingen en buikpijn had steeds na het sporten/bewegen (en ik sportte toen veel!) ook was mijn libido tot het nulpunt gezakt. Na 5 maanden laten verwijderen (bij ha)

Het idee van een mirena spiraal staat me nog steeds aan, zou het kunnen dat als ik nu opnieuw een spiraal laat zetten dat mijn lijf er nu wel goed op reageert en mijn libido niet bevriest? Of zou ik dan beter een koperspiraal proberen? Scheelt het nog als de gyn hem plaatst? Iemand ervaring?

2. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Ik heb 2x een mirena laten zetten. Beide keren niet goed bevallen. Ik had wel gewoon libido, alleen het bijna dagelijkse spotting vond ik erg irri, dat was de reden dat ik er niet weer voor zou gaan.

3. Anouk89

Anouk89 Actief lid

15 jun 2014
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook 2 x Mirena gehad.
    1e x was het ook drama, ding verzakt dus eruit laten halen.
    2e x was het prima, nog extra controle gehad omdat hij de 1e x verzakt was maar alles was goed. Enige reden dat hij er nu uit is omdat m'n vriend en ik een kinderwens hadden haha

4. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Halli ik heb de mirena,4 jaar gehad en eerste half jaar verschikkelijk die bloedingen voelde m zitten. Nu eruir gehaald voor kinder wens ben,nu 27 weken en wil na bevalling ook weer zoiets nu had ik gelezen over T nog wat spiraal die kan,10 jaar blijven zitten is wel wat groter als de re st. Iemans hier ervaring mee??

5. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Shart, iedere x dat je een mirena laat plaatsen kan andes verlopen.
    Ik heb nu in een goeie 12 jaar tijd 3x de mirena gehad.

Eerste 2 keren ging t goed. De tweede keer in huj eruit gehaald vanwege een bm hals ontsteking had overigens niks met de mirena te maken.
    De 3de heb ik na enkele maanden laten verwijderen doordat ik veel last had van alle bijwerkingen die je maar kunt hebben.
    Plaatsen van de laatste mirena was trouwens ook geen pretje maar zou hem zo weer laten plaatsen als wij geen kinderwens meer zouden hebben.

6. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik heb na de geboorte van de oudste een mirena gehad. Die na 8 maand laten verwijderen door klachten (depri, geen libido meer, vaak spotting, buikpijn). Voor mij reden om na de jongste een koperspiraal te laten zetten. Die heb ik nu bijna 2,5 jaar en bevalt me heel goed! Helemaal geen klachten hier van.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.007
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb binnenkort een afspraak bij de huisarts omdat ik een mirena wil. Ik heb lang getwijfeld, maar nu toch de knoop doorgehakt. De verhalen over bijwerkingen maken me wel wat nerveus. Maar er zijn ook veel goede verhalen en je weet toch pas hoe het bij jou is, als je het zelf probeert. Op jouw vraag of je de ene keer anders op de mirena kunt reageren dan de andere keer, weet ik het antwoord niet. Daarover zou ik met een arts in overleg gaan.

Een koperspiraal is wel echt anders dan een hormoonspiraal, heb ik gelezen. De ene vrouw reageert beter op mirena, de ander op het koperspiraaltje. Je kunt natuurlijk op het koperspiraal ook slecht reageren. Maar omdat het echt iets anders is dan het hormoonspiraal, lijkt het mij in jouw geval toch een logischer stap dan nog een keer iets nemen dat de vorige keer niet bevalen is.
    Op zich spreekt het koperspiraal mij zelfs meer aan dan mirena, omdat je dan helemaal geen hormonen meer hebt.
    Maar: een koperspiraal wordt niet aangeraden bij vrouwen die al hevige menstruaties hebben, omdat ze er nog zwaarder door kunnen worden. Dan adviseren ze toch het gebruik van mirena.
    En het grootste nadeel vind ik dat het bij gebruik van het koperspiraal soms nog wel een eicel bevrucht kan worden. (Die kans is dan al wel kleiner.) In dat geval wordt een zwangerschap voorkomen doordat de bevruchte eicel niet kan innestelen. Voor veel vrouwen zal dat geen bezwaar zijn, maar ik voel me daar niet prettig bij. Dan heb ik liever dat er helemaal geen bevruchting plaats vindt. Dus vandaar dat ik toch voor mirena kies (als dat kan). Maar als jij dit geen bezwaar vindt en verder niet te zwaar menstrueert, zou je natuurlijk ook met je huisarts kunnen overleggen over een koperspiraal.

8. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

Misschien is een implanon wat voor je?
    Bij mij sloeg de pil niet aan en ik mag geen spiraaltje
    Dus na mijn bevalling overweeg ik een implanon

Deel Deze Pagina