Wanneer weer aande pil?!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door augbaby, 21 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. augbaby

augbaby Niet meer actief

Ik ben bijna vijf weken geleden bevallen van een zoon. Ik geef geen borstvoeding meer.... Wanneer zou ik weer kunnen beginnen met de pil en welke pil?

2. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    als het goed is ga je als je zoontje 6 weken is ongeveer op controle bij de gyn of vk.. die begint wel over anticonceptie

3. Maudje

Maudje Actief lid

2 nov 2006
    141
    0
    0
    De verloskundige heeft het tijdens haar laatste bezoek over anticonceptie gehad. Toen waren mijn zoon en dochter een week oud. Ik moest bij beide binnen 3/4 weken na de bevalling weer met de pil beginnen (ik heb voor de pil gekozen, had natuurlijk ook voor iets anders kunnen kiezen). Ik heb wel borstvoeding gegeven, ik weet niet of dat wat uitmaakt. Zou toch even contact opnemen met de verloskundige of gynaecoloog

4. Wilma06

Wilma06 Actief lid

3 apr 2007
    264
    0
    0
    Brabant
    Hier krijg je bij t ontslag uit t zh meteen een gyn aan je bed die een recept komt uitschrijven
    En als je gestopt bent met bv kan je meteen beginnen met een pil
    En welke pil kan je misschien t beste overleggen met je vk/gyn
    Ik ben toen aan dezelfde begonnen als die ik voorheen slikte

Succes !!

5. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Ik had 3 1/2 week na de bevalling alweer een eisprong, en toch 1 mnd borstvoeding gegeven.
    Na 5 1/2 week was ik weel ongi.Het was net over en toen begon het weer hihi.Had dus al zwanger kunnen zijn toen want aan de klus vanaf week 4 (net na ei blijkbaar).

Geen anticonceptie gebruikt tussen de zwnagerschappen en vanaf dat lucas 3mnd was gericht gaan klussen.3de ronde raak.

Zou dus al snel beginnen idd want wahten op de afspraak met 6wkn ver is echt te laat.Mijn vk deed dit gesprek de 3de dag dat lucas oud was.

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik ben na 7 weken weer aan de pil gegaan. Mij werd geadviseerd om te wachten tot m'n eerste menstruatie, maar daar had ik echt geen zin meer in. Uiteindelijk piepte die er wel alsnog tussendoor trouwens.

7. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    als je start op de eerste dag van je menstuatie is de pil gelijk betrouwbaar, anders moet je geloof ik nog 2 weken wachten of iets anders erbij gebruiken. bij de oudste heb ik na 4 weken gebeld voor recept en ben ik met 7 weken weer begonnen (toen was ik ongi) nu heb ik spiraal laten plaatsen en dat mag pas met 12 weken

8. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Volgens mij kan je direct beginnen met de pil.
    Ik ben op donderdagochtend bevallen en de week erna op vrijdag alweer begonnen met de pil. Heb dezelfde als voor de zwangerschap. Dit overigens niet op eigen initiatief maar op advies van de huisarts omdat ik toch geen borstvoeding gaf. (lees; kon geven)

Deel Deze Pagina