Hallo dames, Nog nooit heb ik de pil geslikt maar nu wil de dokter dat ik toch aan de pil ga. Ik ben namelijk al ruim een half jaar niet ongesteld geweest en ben naar mijn weten niet zwanger. Oke ik kan begrijpen dat de pil wellicht kan helpen met mn menstruatie weer op gang te brengen maar de dokter doelt meer op dat de hormonen die er in zitten zouden helpen tegen botontkalking wat ik volgens hem heb (en ook samenhangt met lang niet ongesteld zijn geweest?). Nu vind ik dit allemaal erg vaag en heb dus aangegeven dat ik niet aan de pil wil simpelweg omdat de pil kindjes zal moeten voorkomen en dat is zeker niet wat ik wil en daarbij ben ik bang om dikker te worden van de pil. Maar nu moet ik van de dokter er toch nog even over na denken en dan wil die er nog eens met me over praten.. Sorry het is een heel verhaal geworden maar ik wil toch even wat meningen vragen want als het aan mij ligt ga ik niet aan de pil maar misschien is het toch verstandig om naar de dokter te luisteren? Wat vinden jullie?
Dan zou ik eerst willen laten onderzoeken waarom je geen menstruatie hebt. Zomaar aan de pil moeten zonder oorzaak zou ik niet doen. Dus bloed laten prikken op hormoonwaardes etc. bij mij kwam er duidelijk uit waarom ik al een jaar geen menstruatie had. Bepaalde hormoonwaardes waren veel te laag. Ook kun je nog menstruatieopwekkers proberen (zoals primolut). Dat wekt een menstruatie op (is ook nep, net zoals met de pil) en soms wil dat je lichaam wel eens resetten om daarna weer zelf een cyclus te starten. Maar allereerst: laat je doorverwijzen naar een gynaecoloog als je huisarts je niet serieus neemt en zo kort door de bocht reageert. Hoe kan hij nou aan de buitenkant zien dat je botontkalking hebt?