Spiraal en langdurig ongesteld

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Elance, 21 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elance

    Elance Fanatiek lid

    27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Hoi meiden

    Ik heb in oktober 2018 voor het eerst een mirena spiraal laten plaatsen. Ik had ervoor geen anticonceptie, in 2011 was ik met de pil gestopt wegens kinderwens en tussen beide kiddies in en erna heb ik ervoor gekozen geen anticonceptie te nemen omdat ik me veel beter voel in mijn gewone cyclus.
    Echter heb ik blijkbaar last van hevige menstruaties waardoor ik jarenlang een ijzertekort heb opgelopen. Hierdoor dus gekozen voor een Mirena.

    Wat een rollercoaster... ik heb na het plaatsen 7 weken gebloed... dan 3 weken niets en weer 2 weken ongesteld (niet veel hoor, ik kon er met een mini tampon wel door komen), maar goed, 2 weken vond ik van het goede teveel. Toen weer even niets en dan weer aan het bloeden gegaan.
    Dit keer bleek het weer 2 weken te gaan duren, de derde week kwamen ze weer heftig door.
    Ik ben toen terug naar de gyn gegaan en het bleek dat ik een cyste had, een eitje dat niet wilde springen.
    Hij heeft me toen de pil voorgeschreven, bovenop het spiraal. Ik was toen eindelijk even 2 maanden bloedvrij (hoera!)
    Nu ben ik gestopt met die pil omdat alles weer normaal is en ben ik dus weer beginnen bloeden. Vandaag is het dag op dag een week sinds ik ben beginnen bloeden. Gisteren dacht ik dat het gedaan was, maar vandaag is het weer helderrood geworden...
    Wat is dit toch, heeft iemand hier nog last van?

    Bedankt alvast!
     
    Blupje86 vindt dit leuk.
  2. Lot1909

    Lot1909 Actief lid

    3 nov 2012
    152
    15
    18
    NULL
    NULL
    Niet echt hetzelfde als jij hebt. Maar ik heb de Mirena half november laten plaatsen. Sindsdien een enkele dag bloedvrij. Ik kan het af met een paar inlegkruisjes maar het is wel irritant. Steeds als ik denk nu ben ik er van af (2 dgn geen bloed) begint het weer. Ik kan ook geen enkel patroon ontdekken dus ook geen echte menstruatie.
    Wat me wel opvalt: in de ochtend (nadat ik ben opgestaan en ga bewegen) helderrood bloed, in de loop van de dag bruin bloed, avond/nacht niets...

    Ik twijfel ook om naar de HA te gaan. Hij zei met het plaatsen 4-6 mnd is normaal...
     
  3. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    In heb de mirena gehad voor mijn zwangerschappen en dat was ideaal. Toen na nummer 2 ook, dat was zo een drama. Precies wat jij beschrijft, half jaar aangekeken want zou beter moeten worden maar helaas. Heb hem er toen uit laten halen en aan de pil gegaan...
     
  4. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Ik had dit ook bij mijn mirena. Toen ik stopte met BV werd menstruatie steeds langer, tot inderdaad 2 weken aan toe. Ook had ik tussentijds bloedverlies, waardoor ik in praktijk 3 van de 4 wkn bloedverlies had. Is een bekende bijwerking van mirena.
    Gyn heeft mij toen ook pil erbij voorgesteld, maar ik mag geen pil meer (sinds ernstige bijwerking). Kans dat het uit zichzelf zou stoppen was heel erg klein, dus was mirena eruit voor mij enige optie.
    Heb toen een koperspiraal laten plaatsen en na 3 maanden wennen, had ik weer een normale menstruatie van 6 dagen en geen tussentijds verlies meer. Menstruatie natuurlijk wel een stuk heviger, maar voor mij acceptabel.

    Ik denk dat je 2 opties hebt: pil blijven gebruiken met mirena, of mirena eruit en andere anticonceptie.
     
  5. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Ik heb nu sinds eind 2015

    En heb nu sinds paar maanden elke keer bloedverlies na gemeenschap dat dus makkelijk 1 a 2 weken aanhoud

    En ook zonder gemeenschap komt het doorzetten maar ik merk dat het vaker is erna
     
  6. Sunshine89

    Sunshine89 Actief lid

    1 feb 2015
    122
    3
    18
    Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met de kyleena. Ik overweeg nu ook om het eruit te laten halen. Heb de spiraal nu bijna een half jaar en vloei vaak ook 2 a 3 weken aan stuk. Begint met oud bloedverlies, zeker een week en daarna echt bloedverlies. Ik moet ook echt super tampons gebruiken. Wordt hier ook niet echt vrolijk van..
     

Deel Deze Pagina