Hoi iedereen, Ik was altijd aan de pil, maar ik heb na mijn bevalling een trombosebeen en longembolie gehad. Dus nu mag ik geen anticonceptie meer met hormonen. Dus we hebben de optie condooms en een koperspiraal. Ik ben benieuwd hoe jullie ervaringen met een koperspiraal zijn. Alvast bedankt!
Hoi, Hier altijd een koperspiraal gehad. Voor mij is het het beste want ik houd ook helemaal niet van hormonen in mn lijf! Het plaatsten is zo gepiept en je kan er drie tot vijf jaar mee vooruit, hoeft nergens meer aan te denken! Je cyclus wordt niet beinvloed, dat is een voordeel als je later weer zwanger zou willen worden. Ik vind condooms niet betrouwbaar, dat is leuk als je een one-night-stand hebt ofzo maar niet binnen een relatie/huwelijk waarin je geregeld s eks hebt (neem ik aan? )
Heb na mijn 2e 2,5 jaar een koperspiraal gehad. Was heerlijk om nergens aan te hoeven denken (itt pil slikken). Eigen regelmatige cyclus, menstruatie niet pijnlijker of zwaarder, alleen wel 1 dagje langer bruin verlies op het einde. Was er erg tevreden over. Na een tijdje kreeg ik echter van mijn eigen hormonen best vervelende PMS en op een dag ging ik overtijd en namen de klachten sterk toe... zwangerschapstest was positief! Bij echo bleek mijn spiraal verzakt te zijn (= onderin de baarmoeder te liggen), dan werkt-ie niet goed meer. En dus kon een innestelling plaatsvinden. Werd een mk (70-80% kans daarop). Op aanraden van gyn heb ik na mijn 3e een mirena laten plaatsen, deze werkt altijd, waar die ook in baarmoeder zit. Vooralsnog ben ik erg te spreken over de mirena, de 'last' die ik van hormonen heb is minimaal en vele malen minder dan ik van mijn eigen cyclus/hormonen had. Bovendien vloei ik, sinds de eerste 3 mnd mirena, eigenlijk nauwelijks tot niet meer . Succes met je keuze!
Hoi! Ik heb de T-safe, ook na longembolie, gaat 10!!! jaar mee, laat hem gewoon verwijderen als we klaar zijn voor eventueel een tweede kleine. Plaatsen was even vervelend, kwam ook door wat gepruts van de gynaecoloog. Niets om bang voor te zijn,(vanaf okt heb ik hem) ook heb ik iets heviger bloedingen tijdens de menstruatie. maar dat hoort erbij, net zoals iets meer afschijding, dit schijnt na een paar maanden wel minder te worden. verder niet meer last van buikpijn of krampen ofzo. het is wel soms onhandig omdat ik geen regelmatige cyclus heb en dus nooit weet wanneer ik ongesteld ga worden. Maar dat liever dan een verhoogd risico op nog een keer trombose/longembolie etc.
Ik heb de koper spiraal nu 9 maanden en ben er ontzetten tevreden over! Ik heb nergens last van, menstruatie is de eerste twee dagen iets heftiger maar niet extreem, daarna is het bijna niks meer. De vierde en vijfde maand had ik allemaal vreemde klachten maar daarna helemaal niet meer. Ik raad het echt aan!
Ik begin er niet meer aan. Ik ben niet kleinzerig. Het laten zetten en eruit halen was een fluitje van een cent. Ondanks dat ik nog geen kinderen heb gehad. Dit schijnt een nogal pijnlijke aangelegenheid te zijn. De koperspiraal heb ik precies een maand gedragen. Dit was voor mij een maand vol ellende. Veel afscheiding, (stinkend naar koper) elke dag flink pijn in mijn buik,hele dag door, heftiger dan met mensturatie en 4 weken alleen maar gevloeid. IK werdt er zo gek van dat mijn vriend dit niet meer kon aanzien en mij gevraagd heeft het spiraal te verwijderen. Dit wilde ik graag doen voormijn menstruatie want ik wilde het niet meemaken hoe het dan zou zijn.(ik ben nl best zwaar ongesteld en ook nog eens 6 dagen) Dit schijnt erger te zijn met een koper spiraal. Ik moest letterlijk lachen bij het verwijderen van het spiraal, de gyn had dit nog nooit meegemaakt. Voor mij zo een grote opluchting. Het vloeien stopte direct daarna en daarna geen ellende meer gehad. De reden dat ik voor de koperspiraal had gekozen is omdat ik geen hormonen meer wilde en mijn lijf zelf haar gang wilde laten gaan. Dit het deze uitwerking had had ik me niet kunnen bedenken. Voor mij een grote afrader.
Ik heb hem nu 7 maanden en vind hem ideaal! Zetten idd geen pretje maar ach...hooguit 1 minuut... Helaas ligt hij tegen mijn wond van de keizersnede en heb ik een week voor menstruatie buikpijn( niet extreem wat zeurend ) Niks aan laten doen omdat hij eind deze maand er toch uit gaat... Daarna weer koperspiraal!
Dank jullie wel voor de reacties. Ik heb binnenkort een afspraak bij de gyn, zal het even met hem bespreken. Want ik mag van de internist ook een Mirenaspiraal.
Ik heb nu ruim een maand de T-Safe. Tot nu toe geen problemen mee. Ik blijf mijn cyclus volgen d.m.v. tempen m te weten wanneer ik mijn ongi kan verwachten.
Ik ga ook voor de koperspiraal T-Safe, hormoonvrij is voor mij doorslaggevend. Op de website las ik dat het 10 jaar kan blijven zitten en zeer betrouwbaar, (bijna) gelijk aan Mirena. Daar staan ook veel FAQ en ervaringen, dus misschien kun je daar ook kijken. De eerste 3 tot 6 mnd kan de menstruatie heftiger/ onregelmatig zijn. Maar als je van jezelf een heftige menstruatie hebt is het niet aan te raden en koperspiraal te nemen.