Zou dit verborgen reflux zijn...???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ms1980, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ms1980

ms1980 Actief lid

30 mrt 2010
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    :(

Sinds ruim een week huilt ons dochtertje erg veel. Ze is nu 7 weken. Als ik haar na de voeding naar bed breng, word ze na een kwartier wakker en begint ze te huilen, dit duurt soms 1,5 uur. Dan valt ze in slaap en na een kwartier word ze weer wakker en begint weer te huilen.....

We hebben nu een paar dagen een heel strak ritme en we zijn niet met haar weg geweest om uit te sluiten of ze niet overgevoelig is voor prikkels. Als ze huilt ga ik om het half uur naar haar toe, even een aai over haar bol en dan ga ik weer.

Gisteren even gegoogeld en ik vond wel wat overeenkomsten met verborgen reflux. Ze wil namelijk niet plat liggen, en als ze op het voedingskussen (in haar bedje) ligt slaapt ze als een roosje. Dan ligt ze iets omhoog, zodat de voeding niet omhoog komt.

Tot een uur na de fles komt er soms nog een klein beetje voeding uit haar mondje. Ze drinkt de fles goed, soms is ze wat onrustig tijdens het drinken, maar heb het idee dat dat haar darmpjes zijn.

Herkent iemand dit?

Ik word morgen teruggebeld door het CB, dan zal ik het eens met hun overleggen.

2. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    het zou kunnen
    Danique sliep ook beter op verhoogd voedings kussen
    Maar zij rook ook echt zuur uit mondje en je zag als je haar neerlegde altijd maagzuur uit haar mondje lopen. Ze ging na de fles altijd gelijk huilen en drinken (toen nog borstvoeding) was heel onrustig. Drinken fles met johannesbroodpitmeel erdoor ging veel rustiger.
    Ik wil je alleen adviseren haar niet te laten huilen in haar bedje. Als ze huilt, gewoon bij je nemen, laat haar maar bij jou liggen en evt. in slaap vallen
    Als je dat lastig vind kun je ook het voedingskussen verhoogd in de box leggen en haar daar laten slapen (hebben wij hier ook een paar weken gedaan)
    Verder idd even goed laten onderzoeken door cb/huisarts en je niet naar huis laten sturen met het hoort erbij, als je het gevoel hebt dat er iets mis is.
    Oja en krampjes: dan trekken ze hun beentjes op en duiken in elkaar (denk maar aan jezelf als je erge buikkramp hebt)
    doet ze dat?
    Eventueel haar ook even laten nakijken door een gecertificeerde osteopaat...
    Maar niet laten huilen in bedje, ze huilt niet voor niets, ze heeft jou nodig, ze kan op geen enkele andere manier duidelijk maken dat er iets is, dan door te huilen. Haar een half uur laten liggen is voor haar een eeuwigheid. Zij heeft totaal geen benul van tijd, een jonge baby 5 minuten laten huilen is al veel...

3. ms1980

ms1980 Actief lid

30 mrt 2010
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie.

Als ze tijdens de fles onrustig word trappeld ze met haar beentjes en trekt ze haar beentjes wel op.

Ik heb haar eerder ook nooit laten huilen, gaat recht tegen me gevoel in. Maar was eind vd week zo wanhopig dat ik het CB heb gebeld. En zei adviseerde me om elk half uur er even heen te gaan, en verder strikte rust en regelmaat. Maar dat doen we dus. Gisteren avond zei ik al tegen mijn man, dat ik haar nu niet meer zo lang zou laten huilen. Dat kunnen we gewoon niet. Maar op een gegeven moment wil je alles uitsluiten en uitproberen.....

Ik herken wel dat ze ook soms zuur uit haar mondje ruikt.
    Ik ga morgen de huisarts ook maar even bellen. Het lijkt me voor haar groei en ontwikkeling ook niet goed als ze altijd op het voedingskussen moet slapen.

4. ms1980

ms1980 Actief lid

30 mrt 2010
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh ja,..we zijn trouwens al bij een osteopaat geweest en haar nekje is behandeld. Laatste behandeling is nu 2 weken geleden.

5. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ah oke, nou dan kan je lichamelijke dingen uitsluiten.
    Zeker even naar HA gaan
    CB adviseert half uur huilen> sorry maar ik vind zelf dat dat veel en veel te lang is. Ik heb mijn dochter ooit 1 keer een half uur laten huilen (was aan het einde van mijn latijn op dat moment en kon haar echt niet getroost krijgen) maar daar voel ik me nog altijd verschrikkelijk over.
    Mijn mening is dat je kindjes, zeker zo jong, niet moet laten huilen en als je het wel doet dan elke 5 minuten gaan, kus geven, kroel, even recht/goed leggen, weltruste wensen
    Maar jonge babietjes huilen echt niet zomaar...
    Ik laat mijn meisje nu weleens 5 minuutjes huilen maar dat heb ik pas gedaan toen ze voorbij de 8-9 maanden oud was.

6. ms1980

ms1980 Actief lid

30 mrt 2010
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben het helemaal met je eens. Voel me ook schuldig tegenover m'n meisje....Heb mijn zoontje ook nooit laten huilen.

Hopelijk morgen meer duidelijkheid.

7. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Mijn jongste heeft ook verborge reflux gehad. Wat hier opviel: onrustig tijdens het drinken, veel hikken/boeren lang na de fles, tongetje veel buiten de mond en niet graag op de rug liggen.
    Heb je het verdikken van de voeding al geprobeerd? Hier hielp het overigens niks....
    Wij hadden Zantac gekregen (maagzuurremmer) en na een paar dagen hadden we een heel ander kind! Pas toen ze bijvoeding kreeg, was het helemaal over.

8. ms1980

ms1980 Actief lid

30 mrt 2010
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    We gebruiken al nutriton.

Ik ben trouwens helemaal verbaasd.....ze slaapt nu sinds vanmorgen op het voedingskussen en ze heeft nog helemaal niet gehuild, alleen als ze honger krijgt!
    Hou haar goed in de gaten (we hebben een babyfoon met beeldscherm), zo ken ik haar niet!

Ben blij dat ze op deze manier lekker kan slapen.....kan mama ook een beetje uitrusten ;)

Deel Deze Pagina