Waterpokken?

Discussie in 'De lounge' gestart door lisanne123, 14 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Ik heb eerder al een topic geopend over dat mijn zoontje met waterpokken in aanraking is geweest .
    Nou kreeg hij 2 dagen geleden ineens 39,9/40 graden koorts was gister al iets minder en vandaag rond de 37,9.
    Hij moet morgen ochtend zijn prikjes dus ik vandaag cb gebeld , ze willen wel gewoon prikken omdat zijn koorts onder de 38 is maar omdat hij in aanraking geweest is met waterpokken zouden volgends haar de pokken nu nog kunnen komen , meestal gebeurd dat na de koorts . En dat zou een hele slechte combi zijn met de prikjes. Hij heeft nog geen bultjes ofzo dat zou dan toch al wel moeten zijn ? Ik weet dat dat ook pas 2 dagen na de koorts kan , maar zou de koorts dan wel gezakt zijn ?

Ik twijfel heel erg , ze hebben voorlopig geen plek meer anders had ik het gewoon verzet naar maandag .

Wat is jullie ervaring met waterpokken ? Inderdaad eerst koortsvrij en daarna pas opkomende waterpokken ?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier had alleen de jongste koorts, maar pas nadat de waterpokken waren verschenen.

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    hier bij allebei koorts en waterpokken tegelijk

5e of 6e ziekte heb je eerst koorts en dan uitslag.

4. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hier bij beide waterpokken zonder koorts... ze hadden beide een milde vorm, weet dus ook niet wat 'normaal' is....

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Mijn dochter heeft het net gehad. donderdagavond de eerste vlekjes. Vrijdag voelde ze zich prima dus naar school. Dat ging goed wel meer vlekjes erbij. Vrijdagavond en zaterdag flinke koorts bijna 40 graden. Zondag en maandag nog even rustig aan. Dinsdag ging ze weer naar school. Ze heeft maar 1 ochtend jeuk gehad.

6. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Bedankt voor de reacties . Zoals jullie het zeggen dacht ik zelf ook dat het meestal gewoon verliep . Van eerst koorts daarna waterpokken heb ik zelf nog nooit gehoord , Maarja de vrouw aan de telefoon (cb arts?) weet vast meer dan mij . Van de 6e ziekte weet ik wel dat hij eerst koorts had .

7. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Dat hebben jullie ook weer gehad :) . Valt dan best mee , ik verwacht er nogal wat van omdat het meisje met wie hij in aanraking is geweest echt schreeuwde van de pijn bij de hap en onder de open pokken zat het was ook naar binnen geslagen enzo .

Deel Deze Pagina