Stel je voor, iemand heeft je man voor iets verschrikkelijks uitgemaakt, je man wilt diegene niet meer zien/spreken, wat doe jij dan? Je gaat die persoon sowieso nog regelmatig zien... Praat jij dan wel met diegene of sta jij dan achter je man zijn besluit en besluit je die persoon ook te negeren tot diegene zijn excuses heeft gemaakt aan je man? (Het is een persoon die wel dichtbij staat)
Ik wil hoe dan ook niet dat mensen die dicht bij me staan andere mensen voor rotte vis uitmaken, dus los van het feit dat dit geval mijn man betrof, zou ik die andere persoon ook niet hoeven te zien. Ik heb last van een gevalletje 'normen-snobisme'. Ik haat disrepectvol gedrag bij iedereen die in mijn naaste omgeving verkeerd.
Dat hangt er van af of ik vind dat de ruzie terecht is. Als de ruzie terecht is, zal ik de persoon ook compleet negeren. Als de ruzie niet terecht is zal ik aangeven dat ik achter mijn man zal staan en alleen het hoognodige tegen die persoon zal zeggen. Niet meer dan nodig is dus. Maar dit is alleen als ik met die persoon zou moeten werken, familie die mijn man benadeeld of boos maakt, zou ik ook negeren. Maar ik zal altijd afstand houden. Bovendien maakt mijn man nooit zomaar ruzie, dus is het "terecht" als hij boos is.
Hangt ervan af wie er onredelijk was. Als mijn man zich onmogelijk gedragen heeft en het schelden zo over zich af heeft geroepen, ga ik een ander daar niet voor 'straffen'. Zou het vanuit de schelder onredelijk gedrag zijn, dan hoef ik die ook even niet te zien tot er een excuus komt.
Ik kan niet teveel er over kwijt maar het is zo dat mijn man van iets groots is beschuldigd waarvan hij zegt het niet gedaan te hebben en die ander heeft er ook geen bewijzen van dat mijn man dat heeft gedaan. Hij heeft tegen heel veel mensen lopen vertellen dat mijn man dus iets misdaan heeft ( zwart gemaakt) terwijl hij het niet kan bewijzen. Daarnaast gelooft niemand dat mijn man zo iets zou doen maar zijn naam word nu wel beschadigt zeg maar. Mijn man heeft dus niemand uitgescholden etc. Dit is allemaal achter zijn rug om gegaan en hij heeft het via via moeten horen.. Hij heeft enkel aan die persoon gevraagd om bewijzen, wat ze hem niet konden geven (uiteraard..) daarop heeft hij gezegd dat hij hun niet meer wilt zien of spreken. Ik heb gezegd dat wanneer hun hun excuses maken dat ik dan wel normaal zal doen; vergeven maar niet vergeten.... Maar sommige snappen mijn keus niet
In dit geval was ik ook klaar geweest met die persoon! Ik hou niet van dat gelul achter andermans rug om. En iemand beschuldigen van iets zonder bewijzen is al helemaal not done.
Dankjulliewel voor de antwoorden.. Ben dus toch niet zo gek... Zie alleen op tegen de dagen dat ik ze ga zien..!
Aan de hand van het voorbeeld dat je nu geeft zou ik absoluut de andere persoon negeren. En als het echt om zwart maken gaat zou ik misschien nog wel de persoonlijke aanval inzetten op die persoon.
Ik zit te twijfelen om het verhaal neer te zetten en achteraf weer te laten verwijderen... Als niemand me quote tenminste..
Als het zo gevoelig is zou ik het niet doen.. Zodra je iets op het internet zet heb je er weinig controle meer over..