pakket aangenomen tijdens vakantie

Discussie in 'De lounge' gestart door Patty82, 29 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Hoi,

Ik zit even met het volgende. In de vakantie heb ik een pakketje aangenomen voor mijn buren. Omdat zij op vakantie waren, is haar broer langs geweest om het pakketje op te halen.

Nu een aantal weken later krijg ik een dame aan de deur. Ze heeft een pakketje besteld en per ongeluk een verkeerd huisnummer opgegeven, namelijk het huisnummer van mijn buren. Toevallig het pakketje wat ik aan mijn buren heb gegeven. Nu heeft mijn buurvrouw het pakketje weg gegooid of ze is het kwijt geraakt en dat heeft ze tegen die dame gezegd. Maar ik ben toch wel benieuwd hoe dit nu zit. Wie is er nu eventueel verantwoordelijk? Kunnen ze mij aansprakelijk stellen omdat ik het pakketje heb aangenomen?

2. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Heb je ervoor getekend? Zo ja dan denk ik het wel.

3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.047
    17.015
    113
    Dit ja.

Al snap ik het ook niet helemaal van je buurvrouw dat ze het maar gewoon weggegooid heeft. Helemaal als er een andere naam op staat, zou ik toch wel moeite hebben gedaan om te achterhalen voor wie het pakketdan wel is. Bijv het bedrijf bellen.

Chocolat vindt dit leuk.
  4. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Vreemde actie van je buurvrouw om het pakketje weg te gooien... Ik denk niet dat jij aansprakelijk bent.

Chocolat en Be Happy vinden dit leuk.
  5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Uh, de buurvrouw heeft een pakket weggegooid wat niet van haar was? Sorry, maar wat is er mis met je buurvrouw? Het lijkt me dat zij verantwoordelijk is, jij hebt het pakket wat op haar adres geadresseerd was ter goeder trouw aangenomen voor haar, zij heeft het opgehaald en weggegooid :rolleyes:.

Chocolat, MaMa, nizzie86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.265
    25.723
    113
    Nou lijkt mij de dame in kwestie zelf. Ze heeft het verkeerde huisnummer opgegeven, niet zo gek dat het dan 'verkeerd' terecht komt. Raar ook dat ze bij jou aan de deur komt en het niet gewoon afhandelt met je buurvrouw. Jij hebt het pakketje te goeder trouw aangenomen, en het daarna op het juiste adres afgeleverd. Dus ik vind het sowieso erg raar dat ze voor jou deur staat.

Oh en anders is de buurvrouw verantwoordelijk, aangezien ze het pakketje heeft weggegooid. Maar toch niet degene die het alleen maar aanneemt lijkt mij.

Chocolat, Regina88 en Be Happy vinden dit leuk.
  7. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    De mevrouw is zelf aansprakelijk zij heeft het verkeerd ingevuld.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dit valt mij trouwens ook nog op. Een aantal weken later komt zij pas het pakketje ophalen? (Zal dan ook wel op vakantie zijn geweest........?)
    En waarom staat ze bij jou aan de deur als ze het huisnummer van de buren had opgegeven? Hoort ze dan niet bij de buren aan de deur te staan?
    Hoe weet ze dat jij dan dat pakketje had aangenomen welke uiteindelijk keurig bij die buren is aanbeland? Hebben jouw buren haar dan weer doorverwezen naar jou, terwijl ze zelf uiteindelijk het pakketje hebben gekregen? Beetje vaag allemaal.

bloem82, Chocolat en Meiske2015 vinden dit leuk.
  9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit inderdaad, apart verhaal.

10. Regina88

Regina88 Niet meer actief

...
    helemaal mee eens, maar ter aanvulling: misschien heet de buuf er wel alles aan gedaan om de eigenaar te traceren en is dat niet gelukt.
    En er zijn een paar weken overheen gegaan zegt ts, dus ze heeft lang genoeg gewacht

11. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Schijnt dat er op dit moment gefraudeerd wordt op die manier. Zogenaamd verkeerd huisnummer opgegeven, pakketje wordt opgehaald en de factuur komt bij de mensen van het foutieve huisnummer terecht, waarop zij niet kunnen bewijzen dat ze niets hebben besteld.

Altijd even de naam bij het adres checken en niet aannemen als het niet klopt, of terugsturen aan de zender. Jij bent overigens niet aansprakelijk ;)

12. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Wat een raar verhaal inderdaad! Lijkt me niet dat jij aansprakelijk gesteld kunt worden in ieder geval.

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dit idd, hier werd laatst ook iets bezorgd van Wehkamp dat niet van ons was - ik was niet thuis, dus buren namen het voor mij aan. Meteen Wehkamp gebeld en kon gewoonr retour. Dag later stond er een man voor de deur die dat pakket kwam halen 'verkeerde adres opgegeven'. Leuk en aardig, maar als hij niet betaalt, krijg ik de aanmaningen etc. Op aanraden van de klantenservice van Wehkamp neem ik dus nooit meer iets aan op mijn adres dat niet voor mij is.

14. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Goede tip. Ze bedenken ook steeds weer iets nieuws.

15. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Vreemd verhaal, van alle kanten.

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Als je de persoon niet herkent aan wie het geadresseerd is dan stuur je hem toch retour afzender? Je gaat toch geen pakketje weggooien?

Vind het ook heel apart allemaal. Dan moet ze dus bij de buurvrouw zijn geweest, die heeft gezegd dat jij het aangenomen had. Zou niet weten wat ze bij jou aan de deur moet dan. jij hebt hem gewoon aan het goede adres afgegeven dus jij bent niet aansprakelijk lijkt me.

Ben benieuwd hoe dit nu allemaal precies zit.

17. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Vreemde zaak hoor.. lijkt mij ook dat als dit oprecht is je buurvrouw aansprakelijk is.

18. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Jij bent sowieso niet aansprakelijk, lijkt mij. Je hebt het pakketje afgegeven aan degene met het adres erop.

19. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hoe zit het dan met de broer van de buurvrouw?die heeft het toch opgehaald bij je?
    Simpel gezegd,je hebt het niet aan de geadresseerde gegeven maar aan de broer van de geadresseerde...
    Als ik geen pakje verwacht controleer ik de gegevens,als het niet klopt stuur ik het terug maar weggooien...echt niet!
    Fraude met pakjes gebeurd idd regelmatig,om die reden controleer ik het juist goed.Je buurvrouw had het gewoon terug moeten sturen.

20. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Jij hebt het pakket afgegeven op het opgegeven adres dus jij bent niet aansprakelijk.
    Via tracking is mogelijk gezien dat het pakket bij jou zou liggen en is waarschijnlijk door een oplichter verstuurd.
    De broer van de buurvrouw heeft een niet thuis melding in de brievenbus gezien en het pakket opgehaald. Heel logisch dus

Deel Deze Pagina