Zoals de titel al zegt, welke appels zijn lekker voor in een appeltaart? En hoeveel moet ik hebben voor een spring vorm? normaal kreeg ik altijd appels van me ouders. Maar die zijn verhuist dus hebben geen appelboom meer. Dus ik zal ze moeten kopen
Goudrenet zijn echte appeltaartappels (die wil je ook niet zo eten). Als die niet te verkrijgen zijn dan wijk ik meestal uit naar Elstar.
Bijna alle soorten kunnen wel als ze maar niet heel zacht zijn...Ik heb in het buitenland weleens een appeltaart met Granny Smith gemaakt (die zure groene appels) en zelfs dat werd heel lekker. Sindsdien koop ik nooit meer speciaal Goudrenetten maar pak ik gewoon wat er op de fruitschaal ligt, meestal Elstar of Jonagold.
Ik vind Elstar appelen het lekkerst voor een appeltaart. Een lekkere friszure appel. Die anderen vind ik te zoet/melig.
Ik heb vrijdag nog een appeltaart gebakken met Goudreinetten. Het waren vrij grote appels en ik had er 4 en dat was net te veel. ( gewicht was 1,2 kilo)
absoluut goudreinet als ze in het seizoen zijn. Ik gebruik geloof ik iets meer dan een kilo per taart. Succes
Ik pak altijd vier appels per taart dat is soms haast nog te veel als ze groot zijn. Twee elstar en twee kanzi. Wij houden er namelijk van als de taart fris is en de appels nog klein beetje stevig. Die andere merken worden zo melig.