Zo vaak open ik geen topics in de lounge.... en nu zomaar twee binnen vijf minuten Terwijl vriend en ik staan bij te komen van het ontroerende kadootje van zijn oom en tante, zijn onze dochters aan het 'drummen'. De oudste M. pakt de jongste D. een trommel af... ze bedenkt zich niet en haalt uit met de pollepel die ze gebruikt als drumstick De oudste begon al meteen hard te huilen en we zagen al snel bloed verschijnen... dus dachten in eerste instantie dat D. bij M. een bloedlip had geslagen. Dus doekje erop..... Maar ja... M. bleef brullen en het bleef bloeden, we mochten ook niet echt aan dr mond komen om er in te kijken. heeft D. gewoon een tand losgeslagen bij M. Dus die is inmiddels tand nummer 3 "kwijt". Okay onze bijna vijfjarige is vlot met wisselen (eerste twee tanden al kwijt met 4,5) dus ik denk dat D. het gewoon "een zetje" heeft gegeven... leuk is anders
Ik heb een "agressieve" baby... Je geeft hem iets om mee te spelen en op een gegeven moment steekt hij zijn bovenlip naar voren en dan kun je het al voorspellen wat er gaat gebeuren. Hetgeen in zijn handen wordt fijn geknepen en daarna pontificaal door elkaar geschud en als hij een ondergrond heeft, wordt het op de ondergrond getrommeld. En wat denk je wat een vriendin van mij verleden week deed? Ze liet hem haar kitten aaien. En ik zei nog van: niet doen, dat kan hij niet, doe nou niet! Maar ze heeft een (nogal druk) kind van 3 jaar oud en is volgens eigen zeggen alles gewend en blabla. En mijn kind pakt de kitten bij zijn oor en ik zag zijn lip naar voren steken en ja hooooooooooorrrrr... Het was bijna een milkshake kat. Het was dat ik ingreep en zijn hand vast hield en het diertje los maakte. Vriendin: moet de kat maar aan wennen, zo zijn kinderen (dat vond ik eigenlijk nog het meest schokkende gedeelte; want ik wil niet dat mijn kind dieren terroriseert en al helemaal niet dat mijn huisdieren denken dat het 'oké' is, wanneer dat wel voorkomt).
Hier ook een terrorbaby Hij heeft soms buien dat hij in zijn loopkar zit en door de hele kamer sjeest. De oudste die gewoon rustig zit of staat te spelen wordt dan frontaal neegehaald bij zijn hielen/achillespezen, AUW!! maar ook papa en mama zijn regelmatig de klos en hebben een bumper in onze enkels hangen. Ook vind hij het geweldig om ogen uit te krabben en letterlijk aan je lippen te hangen (tot ze bijna uitscheuren)
Mijn zoontje heeft mij ook een keer een bloedlip geslagen (ik lag op de grond en hij haalde uit met een toet-toet auto), en hij heeft me een keer gezorgd dat ik een dikke wenkbrauw had, nadat hij me (again, ik lag op de grond met ze te spelen) met een melamine bordje sloeg (met de rand op m'n gezicht). Dus ja, hier ook een redelijk gewelddadige dreumes...
Ik moet toch een beetje lachen om sommige stukjes hoor Maar mijn zoontje kon hier ook wat van. alleen bedoelde hij het vaak nog lief ook. dan wou hij een soort van 'aai' geven in je gezicht, maar dan kreeg je me een dreun. Zo had hij ooit ook de afstandbediening gepromoveerd tot 'telefoon'. Hij wou hem tegen mijn man zijn gezicht houden om te bellen. Ik wou mijn man nog waarschuwen, maar was te laat. Slaat hij zo vol in zijn gezicht van mijn man. Hij bedoelde het echt niet zo, maar toch. Man boos, zoontje huilen Nu is hij soms ook een beetje te over enthousiast met zijn zusje.. af en toe goed op letten.
Weet ik eigenlijk niet... het is gewoon meer een algemene mededeling ofzo, heb niet direct advies nodig
Wat typisch, hier precies hetzelfde. Ook een keer aangevallen door een Toet Toet Auto en ook door een bordje. ZEER dat het deed.
Ja hier ook 1..kan een stapje of 5 los doen nu en laat zich dan bovenop je vallen, gaat bij ons meestal wel goed, maar zus van 5 is er niet altijd op bedacht en klapt wel eens tegen de grond aan.
mijn zoontje vind het de laatste tijd leuk om kopstoot kusjes te geven.. hij is sowieso nogal wild, maar toch heel lief