Ik heb een allergie voor de meeste appels maar van elstar kan ik weleens een stukje eten zonder last te krijgen. Deze koop ik dan ook altijd voor mijn zoontje en kan ik dus ook op zn tijd een stukje eten.
Hier eten we appels waarvan de koelcel net open is gegaan. Verschilt dus per week. (Mijn man is fruitteler) Dus lekkere verse appels, verser dan vers kan niet HEEEEERRRLIJK. We hebben in de zomer al lekkere appeltjes. James Grieve en de Delcorf oftewel de DELBARESTIVALE, die is erg lekker en zoet, alleen jammer genoeg niet lang te bewaren. Dus in oktober gaan we over op de andere appels die we hebben. Elstar, Kanzi, rubens, cox, Jonagold, golden delicios, Jonathans enz. (net terug van feestje , De pluk is klaar! alle appels en peren zijn van de bomen)
Oh... gala-appeltjes... die zijn zó lekker. Helaas weer uit het seizoen! Kanzi's vind ik ook lekker, net als Fuji's. Ik hou niet van Elstars of Jonagold... te hard en nat. Golden Delicious alleen als er niks anders is, Breaburn voor appeltaart. Hahaha.... nou klinkt het net of ik er wat van af weet. Maar hoe kleiner en roder, hoe lekker ik ze vind.