Welke radiografische auto?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Haags Zonnetje, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haags Zonnetje

Haags Zonnetje Actief lid

26 jun 2008
    173
    0
    16
    Hallo iedereen,
    Mijn zoon wil graag voor zijn zesde verjaardag een radiografische auto maar zie door de bomen het bos niet meer.
    Hij wil er wel 1 met een beetje een fatsoenlijk bereik/afstand en een batterij die wel even mee gaat.
    Verder natuurlijk ook wel een stevig ding die even mee gaat.
    Welke kunnen jullie aanbevelen?
    Alvast bedankt,

2. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Wij hadden er eentje van Nikko. Een wat duurder merk, maar wel goed. Met oplaadbare accu, want dat ben je echt wel nodig. De meeste batterijen gaan een half uur tot een uur mee en als je eentje met snellader hebt dan zijn ze in een uur ook weer opgeladen. Half uur rijden klinkt niet lang, maar in de praktijk rijden ze meestal niet zo lang achter elkaar.
    Helaas wilde mijn zoon weten of zijn auto ook in het water kon rijden en heeft hem afgelopen zomer in het zwembad gezet :x Daar kunnen ze niet tegen.

Als je echt een hele goede wilt, dan zijn er nog betere merken maar die kosten zo rond de 200-300 euro. Daar heb ik mij verder niet in verdiept, maar ik weet daarvan dat je kapotte onderdelen kunt vervangen. Een klasgenootje van mijn zoon die heeft dat soort spul samen met zijn vader. Die gaan ook naar speciale meetings en wedstrijden.

3. Haags Zonnetje

26 jun 2008
    173
    0
    16
    Dankjewel Danouk. Ik heb ook een nikko op het oog, vapo...2 of zoiets, rond de zestig euro. Deze mag schijnbaar in het water maar weet niet of ik dat zou durven, hihi.

4. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Wij hebben die! Uhh onze zoon Lars heeft die.

Door een plas rijden lukt best. Maar of hij ook een zwembad overleeft weet ik niet. :D Zover heeft Lars m nog niet uitgeprobeerd.

Bereik is goed. Accu gaat ook best een tijd mee.

5. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Als je voor de prijs zoekt rond de € 100,00 is Nikko een uitstekende auto om mee te rijden. Zorg inderdaad wel voor een extra accu omdat ze best snel leeg kunnen raken.

Mocht je voor nu of in de toekomst meer willen uitgeven dan zijn de Tamiya ready to run auto's een goede keuze.
    Hierbij kan je inderdaad de onderdelen vervangen en gaan net even iets verder dan de Nikko auto.
    Vaak zijn dit ook auto's die geschikt zijn om op een echt circuit te rijden voor radiografische auto's (er worden met deze Tamiya auto's ook echt Nederlandse en Europese wedstrijden mee gereden).
    Verder heb je bij Tamiya veel keus uit soorten auto's.

Succes met je keuze!

6. Haags Zonnetje

26 jun 2008
    173
    0
    16
    Dankjewel voor jullie reactie. Ik vind 60 euro een mooi bedrag voor een verjaardagscadeau, eigenlijk zelfs te veel maar hij krijgt dit van mijn ouders ;)

Deel Deze Pagina