sensorische stoornis

Discussie in 'De lounge' gestart door vivi, 9 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    Hoi hoi

Bij mijn zoontje is een sensorische stoornis ontdek wat nu zijn zwakke en sterke punten zijn zijn we bij de ergotherapie aan het uitzoeken.
    Nu mijn vraag aan jullie kennen of zijn jullie iemand met zon stoornis en hoe gaan jullie daar mee om???

We worden heel goed begeleid bij de ergotherapie maar lopen toch wel tegen dingen aan hoop echt dat dit komende tijd steeds beter gaat

2. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

16 apr 2007
    8.750
    0
    36
    jeetje vivi ik heb geen idee wat sensorische stoornis inhoud

maar wil je gewoon een knuffel geven...

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Bedoel je Sensory Processing Disorder (SPD)? Google maar...dan heb je een schat aan info, komt veel voor. Mijn zoontje heeft dit ook maar gaat steeds beter.

4. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ja, mijn oudste heeft het, in combinatie met ADHD en waarschijnlijk dcd. Hij heeft al Fysio en gaan nu bij een multidisciplinair team aan de slag bij het revalidatie centrum.

Wij hebben samen met de Fysio, die ook op een mkd werkt, al verschillende dingen uitgeprobeerd. Een verzwaringsvestje lijkt hier heel goed te werken voor de rust aan tafel en tijdens korte activiteiten zoals kleuren e.d.

5. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    Dwaasje thanks meid

Spd zo noemen ze het hier net maar zal eens aan de ergo therapeut.vragen
    Wat ze nu bij hem aan het doen zijn is zijn sensorische inegratie in kaart aan het brengen om te kijken wat zijn sterke en zwakke punten zijn en hoe we het dan beetje gelijk kunnen trekke .
    Zo is hij met taal heel zwak maar visueel heel sterk dus gaan we zijn taal en spraak met visueel behulp versterken

Deel Deze Pagina