Welke associatie hebben jullie bij: Josha en Colin We blijven twijfelen tussen deze twee namen.. Hopelijk kunnen jullie ons helpen de knoop door te hakken
Bij Josha denk ik snel dat je Joshua verkeerd hebt geschreven/iets vergeten bent. Bij Colin heb ik niet echt associaties. Het is niet mijn smaak naam maar vind hem wel prima.
Josha: denk ik aan Yeshua dus religieuze naam. Of aan Josje van K3 als ik er lang over na denk. Colin: ik ken iemand die zo heet, ik vind het een hele leuke naam
Ik ken een Josha (jongen/man) en een Josja (meisje). Sinds ik de tweede ken, vind het meer een meisjesnaam. Ondanks dat zou ik van deze twee namen toch voor Josha kiezen, omdat ik Colin niet mooi vind.
Josha: belabberd gespelde Joshua. Colin: irritante klasgenoot vroeger Zonder dat zou ik waarschijnlijk aan een Iers/Brits jongetje denken.
Ik vind Colin niks. Het is sowieso niet mijn type naam. Ik houd niet zo van Engelse en/of Amerikaanse namen. Maar ik vind Colin daarin gewoon, nuh. Josha vind ik oké. Hierboven werd iets gezegd over Josja, daar moest ik inderdaad ook even aan denken, omdat ik een vrouw ken die zo heet. Dat gezegd hebbende vind ik Josha een prima naam, en niet zoals hierboven gezegd een on-affe versie van Joshua, dat vind ik een hele andere naam. (Die bij mij in dezelfde categorie als Colin valt )
Josha, vraag ik me af of het om een jongen of een meisje gaat. Hoe de naam uitgesproken moet worden, Jo-sha of Jos-ha. En als ik google kan de naam voor jongens en meisjes, maar komt deze vaker bij meisjes voor. Colin, neutraal, zou ik zelf niet kiezen, maar verder geen naam die iets bij mij oproept. Hoeft ook niet, smaken verschillen.
Colin denk ik vooral aan die Amerikaanse acteur. Vind het niet zo'n mooie naam Josha is unisex. Maar vind ik wel mooi ook voor een jongen.
Heyy, nieuwe avatar zie ik (in ieder geval sinds de laatste keer dat ík je zag)? Josha: ontbreekt een -u- voor mij gevoel, óf er staat een -a teveel. Josh vind ik leuk. Joshua 3x niets, veel te bijbels vooral. Behalve twijfelachtig, ken ik ook meisjes genaamd Josha. Bij Colin heb ik als enige associatie dat er een -l- ontbreekt. Ik weet het hoor, dat meerdere mensen het met maar één -l- schrijven, maar logisch voelt dat niet voor mij. Sterker nog: ik typte eerst automatisch Collin en zag pas net dat ik in dit geval Colin moest typen. Collin= kol-lin Colinda= koo-lin-daa Colin zou je dan dus denken dat het als koo-lin uitgesproken moet worden, maar dat klinkt zo raar. Ondanks dat ik dus zelf beiden niet zou kiezen voor m’n eigen kind, kies ik hier toch voor Colin (maar zou het wel uitspreken als kol-lin, alleen evengoed níet verbaasd zijn als mensen het als koo-lin uit gaan spreken).
Sluit me aan bij meerdere; josha mist een u - of is een meisjesnaam. Colin oke, misschien wat saai .Maar ik hou wel van Engels/Amerikaanse namen, dus ik zou voor Colin/Collin gaan.
Ik ben 1 van de weinige zo te zien, maar vindt beide samen wel wat hebben! Josha erg origineel en wat liever.. Colin iets meer doorsnee en een wat stoerdere naam.
Dank voor ieders reactie! Grappig dat de meeste Josha meer voor een meisje vinden. Voor ons is het echt een jongensnaam. De verdeling is in Nederland 60% man en 40% vrouw zag ik. Wel echt een uniseks naam dus. Weet niet zo goed of ik dat erg vind of niet Bij Colin is onze twijfel dan weer of het niet te Engels is. Waarom zijn jongensnamen zo lastig
Als je nog verder zoekt hou ik me aanbevolen! Robin komt iig. alvast in me op. Klinkt ook een tikje engels, maar niet té. Wordt ook wel aan j/ m gegeven, dat wel. Heeft wel wat weg van Colin ook trouwens Ik hoor het wel als je hulp nodig hebt en wat je wensen dan zijn
Leuke naam, maar zo heet manlief Ik blijf het lastig vinden en heb voor mijn gevoel alles al 100 keer bekeken. Nergens echt meteen het wauw gevoel bij
Mijn vriend heeft een unisex naam. Hij heeft wel een mannenstem, maar het zou ook een vrouwenstem kunnen zijn. Dus een verkoper heeft hem ooit geregistreerd als vrouw. Vindt hij niet leuk, kan ik je vertellen, als ze weer naar mevrouw zijn-achternaam vragen. Onze kinderen hebben dan ook geen unisex naam