We krijgen een meisje en de voornaam zijn we zo goed als zeker over uit: M.oon. Maar we vinden het mooi en leuk als onze dochter een tweede naam heeft. Alleen wat past er mooi hierbij.. we komen er zelf niet helemaal uit! Ik hou zelf van een beetje klassieke Nederlandse namen (bijv Janna) en bij een korte voornaam vind ik een tweede naam van minstens 2 lettergrepen mooi. Langer mag ook. Heb al vanalles in mijn hoofd voorbij laten komen, maar een goede match nog niet gevonden. Kunnen jullie mij inspireren? ik ben benieuwd, alvast bedankt!
Ik ben heel benieuwd naar de uitspraak van Moon. Engels of Nederlands? Moon Hanna(h) Moon Linde Moon Ella Moon Lauren Moon Isabel
Moon, als is engelse maan of als in veel gebruikte afkorting voor monique? Ik vind Emma mooi. Zowel bij engelse variant van moon als bij de nl..
Moon Jacintha Moon Elvira Moon Isolde Moon Isabel Moon Celeste Moon Jasmijn Moon Elena Moon Flore Moon Elise Moon Jalou Moon Leonore Moon Louise
Het is inderdaad de Nederlandse uitspraak, dus zoals je het schrijft. Maar omdat het een 1 lettergreep naam is met een medeklinker op het einde vind ik op de een of andere manier heel veel tweede namen niet zo mooi of hard staan. Ik vind van bovenstaande Emma, Isabel (maar zo heet al een familielid waar we niet per se naar willen vernoemen) en Leonore erg mooi (die laatste vind mijn vriend niks helaas).
M.oon Eveline M.oon Elodie M.oon Annabel M.oon Lauren M.oon Florine M.oon Amélie M.oon Ronja M.oon Olivia M.oon Vivian M.oon Juliette M.oon Robine
Moon Eliora Moon Eloise Moon Feline Moon Rosalie Moon Valerie Moon Celine Moon Sophia Moon Eline Moon Florence
Hij is al genoemd zie ik, maar ik vind M.oon Juliette heel mooi en vloeiend klinken. Ik merk dat ik namen met de klemtoon op de derde of tweede lettergreep het mooist vind klinken achter M.oon. Jammer dat Isabel en Leonore afvallen, want die vind ik dus ook heel goed passen. De combinatie met Emma vind ik niet lekker lopen, dat klinkt al snel als moo-nemma. M.oon Josefien M.oon Madelief M.oon Frederique M.oon Dominique M.oon Veronique M.oon Fabienne M.oon Liselot M.oon Rosalijn M.oon Rosemijn M.oon Philomijn M.oon Lisemijn M.oon Eugenie M.oon Vivienne M.oon Madeleine M.oon Madelon M.oon Muriël M.oon Phileine M.oon Phillipa M.oon Jolie (zjo-LIE) M.oon Suzette M.oon Felice M.oon Jolijn
Bij een naam met 1 lettergreep, vind ik een naam van 3 of meer lettergrepen persoonlijk nooit zo mooi staan. Dan voelt het voor mij niet meer vloeiend/ staat het te ver van elkaar af. 1 lettergreep en dan wéér 1 lettergreep vind ik dan weer net te kort (terwijl als je een naam met 2 lettergrepen had gehad, ik daar doorgaans prima andere namen met 2 lettergrepen bij vind passen). Mo.on vind ik persoonlijk krachtig genoeg om het alleen daarbij te laten. En idd.: omdat ie niet op een -e of -a bijv. eindigt, is ie wat moeilijker te combineren. Maar zal toch m’n best toen: Moo.n Franka* Moo.n Tina Moo.n Suzet(te)* Moo.n Cato Moo.n Quincy Moo.n Paula Moo.n Dafne Moo.n Vera Moo.n Mira/ Myra Moo.n Kyra Moo.n Colinda Moo.n Aletta/ Alette Moo.n Elvira* Moo.n Isabel* Moo.n Catootje Moo.n Madelon* Moo.n Irene Die met een sterretje (*) vind ik persoonlijk het mooiste matchen! PS: ik wilde eigenlijk nog Anne zeggen, maar toen ik eenmaal Moo.n Anne had getypt, moest ik nóg meer aan (een) anemoon (bloem/ plant) dan wanneer ik alleen Moo.n lees. Nou hou ik van natuurnamen en toevallig is de anemoon ook nog één van m’n lievelings, maar het zou mij teveel worden als ik als namen Moo.n Anne zie staan