Dankje voor jullie imput. Ik vind het belangrijker dat de naam bij je past dan dat hij uniek is. Dat hoeft niet. Als er in het zelfde dorp nou al 5x dezelfde naam gegeven is de laatste tijd zou ik dat niet leuk vinden maar dat je de naam wel eens vaker hoort niet. We zijn op zoek naar een relatief korte naam (voorkeur 2 lettergrepen of 1 ivm naam andere dochter). Daarnaast moet de naam niet TE zoet/lief/netjes zijn. Mag best een beetje maar bijvoorbeeld lieselotte is voor ons te netjes. Niks mis met de naam maar past niet. Daarnaast moet het ook een prima naam zijn voor een volwassen vrouw. Juultje vind ik heel leuk voor een klein meisje maar niet voor een volwassen vrouw.
Elin komt hier best veel voor. Ik ken er tenminste al een stuk of 4. Vind het eerlijk gezegd een beetje een mode naam en jullie andere dochter heeft juist zo’n mooie tijdloze naam... Je zei dat Lize te populair was (236 x gegeven in 2017) terwijl Elin veel populairder is (343x) laatste hoeft natuurlijk niets uit te maken, als het jullie naam is gewoon doen! Elles, Eline, Elise, Elle, Lisse?
Ik vind Elin heel leuk. Heeft hier ook bij beide dochters op het lijstje gestaan, Eva trouwens ook. Het is bij ons uiteindelijk Marit en Karlijn geworden. Ella vind ik trouwens ook leuk.