Ik vind het een stoere, klassieke, krachtige naam. Denk niet meteen aan een oudere dame. Het is zeker geen doorsnee naam. Ik zou het gewoon doen als jullie het mooi vinden.
De zoon van een oud collega heet Doris. Was een dikke jongen met veel puisten, vies vet haar, totaal niet sociaal... mijn associatie is die niet al te best met de naam. Voor een meisje vind ik het wel kunnen ben gek op unisex namen maar krijg het beeld van de net genoemde Doris niet uit.mijn hoofd
Ik vind het geweldig, maar mijn man schoot het af. Ik heb een bijzondere namensmaak geloof ik. Andere favorieten o.a. Franka, Sigrid, Lidewij, Marijn, Pia. De jongensnaam is Dorus, niet Doris!
Dat wilde ik ook zeggen: die liedjes zijn van Dorus, niet Doris. Bovendien denk ik dat alleen mensen van (ruim) boven de 30 Dorus en zijn motten wat zegt. Net als Doris Day (waar verder ook niks mis mee is, volgens mij). Ik vind het zelf wel een mooie naam en ken niemand met die naam (de naam komt op mij dan ook juist origineel over, wat ik positief vind). Ik vind hem persoonlijk veel meer bij een meisje passen dan bij een jongen. Het klinkt zacht en sierlijk, klassiek ook, dus als jullie die naam mooi vinden, zou ik hem zeker kiezen. Succes!
Ik vind het een hele leuke vlotte naam juist en leuk de afkorting Doortje wel vind ik het altijd lastig te bedenken of het Dorris is of Dohris wat uitspraak betreft... Dat is voor mij een reden waarom ik het niet zou doen zelf, maar verder stond hij bij ons ook op het lijstje.
Stond ook op mijn lijstje toen ik zwanger was van mijn dochter, jammer genoeg was mijn man het er niet mee eens. Ik vind het juist een hippe naam waarbij ik een zelfverzekerd eigenzinnig meisje voor me zie .
Ik wist niet dat het een uniseks naam is Maar voor een meisje vind ik em erg leuk Zie een stoer en eigenwijs meisje voor me!
Leuk zoveel reacties. @gingerale: Marijn staat ook op mijn lijstje toevallig. En doortje81, vogeltje85 en ilka: Nu ben ik wel heel benieuwd naar de andere namen op jullie lijstje
Ons lijstje was echt super divers en zeker geen doorsnee namen: Jae/Rea, Sil/Cil, Yip, Aaf, Jill/Yill, Izzy, Sooph, Nore, Juno, Bowi en dus Doris (en de naam die het uiteindelijk geworden is maar deze is ook heel bijzonder in NL en wil niet herkend worden, als je wilt kan ik hem via pb laten weten). Nu verwachten wij een zoon en ook hij krijgt een bijzondere naam, we hebben twee kanshebbers en hakken de knoop na de geboorte door omdat we echt zijn gezicht er bij willen zien. Ik heb beide keren geen mening op het forum gevraagd omdat wij geen doorsnee smaak hebben en ik vaak zie ook met polls dat de meeste mensen kiezen voor meer doorsnee namen.
Ik moet ook denken aan Tom Manders (Dorus). "Met mijn hoestbui op vier wielen en de pliesie op mijn hiele, rij ik dagelijks kiele kiele door het verkeer. Niet bepaald als een heer, maar meer als een wilde peer, rij ik onvervaard de straten op en neer" TOET TOET! https://www.youtube.com/watch?v=zr8rrwtzcuY En natuurlijk "Als ik wist dat je zou komen had ik de loper uitgelegd", etc. Haha. Maar goed, Dorus is een held. Daar hebben we er meer van nodig tegenwoordig
Inderdaad een lijstje met bijzondere namen Ilka. Ik vind dat juist wel inspirerend. En ben best benieuwd hoe jullie dochter is gaan heten nu. Ik heb ook bewust de naam van onze dochter hier niet vermeld ivm herkenbaarheid
Mooie stoere naam. Ik denk aan musicalster Doris Baaten en zangeres/actrice Doris Day https://nl.wikipedia.org/wiki/Doris_Baaten https://nl.wikipedia.org/wiki/Doris_Day Het is geen jongensnaam, zoals sommigen schrijven. De jongensnaam is Dorus (van Theodorus) - met een -u- Doris is een Engelse vleivorm van Dorothy
Mijn lijstje: Sien lot soof noor/nora suus/suze cato eef juu hanne flore wies lou Mijn dochter heet saar