Welke associaties bij de naam Doris

Discussie in 'Babynamen' gestart door klapper, 25 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Ik vind het een stoere, klassieke, krachtige naam. Denk niet meteen aan een oudere dame. Het is zeker geen doorsnee naam. Ik zou het gewoon doen als jullie het mooi vinden.

2. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

De zoon van een oud collega heet Doris. Was een dikke jongen met veel puisten, vies vet haar, totaal niet sociaal... mijn associatie is die niet al te best met de naam. Voor een meisje vind ik het wel kunnen ben gek op unisex namen maar krijg het beeld van de net genoemde Doris niet uit.mijn hoofd ;)

3. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Ik vind het geweldig, maar mijn man schoot het af. Ik heb een bijzondere namensmaak geloof ik. ;) Andere favorieten o.a. Franka, Sigrid, Lidewij, Marijn, Pia.

De jongensnaam is Dorus, niet Doris!

4. AngelaK

AngelaK Bekend lid

1 dec 2011
    508
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat wilde ik ook zeggen: die liedjes zijn van Dorus, niet Doris. Bovendien denk ik dat alleen mensen van (ruim) boven de 30 Dorus en zijn motten wat zegt. Net als Doris Day (waar verder ook niks mis mee is, volgens mij). Ik vind het zelf wel een mooie naam en ken niemand met die naam (de naam komt op mij dan ook juist origineel over, wat ik positief vind). Ik vind hem persoonlijk veel meer bij een meisje passen dan bij een jongen. Het klinkt zacht en sierlijk, klassiek ook, dus als jullie die naam mooi vinden, zou ik hem zeker kiezen. Succes!

5. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik vind het een hele leuke vlotte naam juist en leuk de afkorting Doortje :) wel vind ik het altijd lastig te bedenken of het Dorris is of Dohris wat uitspraak betreft... Dat is voor mij een reden waarom ik het niet zou doen zelf, maar verder stond hij bij ons ook op het lijstje.

6. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Doris Day. Wat ouderwets, maar wel leuk!

7. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    associatie: stoere meid! Naam staat ook op mijn lijstje :)

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik vind het een oudbollige naam. En ik vind het ook niet mooi.

9. ilka

ilka Lid

2 feb 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stond ook op mijn lijstje toen ik zwanger was van mijn dochter, jammer genoeg was mijn man het er niet mee eens. Ik vind het juist een hippe naam waarbij ik een zelfverzekerd eigenzinnig meisje voor me zie :).

10. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik wist niet dat het een uniseks naam is :$
    Maar voor een meisje vind ik em erg leuk :)
    Zie een stoer en eigenwijs meisje voor me!

11. klapper

klapper Actief lid

25 jun 2013
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk zoveel reacties.
    @gingerale: Marijn staat ook op mijn lijstje:) toevallig.
    En doortje81, vogeltje85 en ilka:
    Nu ben ik wel heel benieuwd naar de andere namen op jullie lijstje:)

12. ilka

ilka Lid

2 feb 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons lijstje was echt super divers en zeker geen doorsnee namen: Jae/Rea, Sil/Cil, Yip, Aaf, Jill/Yill, Izzy, Sooph, Nore, Juno, Bowi en dus Doris (en de naam die het uiteindelijk geworden is maar deze is ook heel bijzonder in NL en wil niet herkend worden, als je wilt kan ik hem via pb laten weten).

Nu verwachten wij een zoon en ook hij krijgt een bijzondere naam, we hebben twee kanshebbers en hakken de knoop na de geboorte door omdat we echt zijn gezicht er bij willen zien.

Ik heb beide keren geen mening op het forum gevraagd omdat wij geen doorsnee smaak hebben en ik vaak zie ook met polls dat de meeste mensen kiezen voor meer doorsnee namen.

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik moet ook denken aan Tom Manders (Dorus).

"Met mijn hoestbui op vier wielen en de pliesie op mijn hiele, rij ik dagelijks kiele kiele door het verkeer. Niet bepaald als een heer, maar meer als een wilde peer, rij ik onvervaard de straten op en neer"

TOET TOET! :D

https://www.youtube.com/watch?v=zr8rrwtzcuY

En natuurlijk "Als ik wist dat je zou komen had ik de loper uitgelegd", etc. Haha. Maar goed, Dorus is een held. Daar hebben we er meer van nodig tegenwoordig ;)

14. klapper

klapper Actief lid

25 jun 2013
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad een lijstje met bijzondere namen Ilka. Ik vind dat juist wel inspirerend. En ben best benieuwd hoe jullie dochter is gaan heten nu. Ik heb ook bewust de naam van onze dochter hier niet vermeld ivm herkenbaarheid:)

15. Liekj

Liekj Niet meer actief

Ik heb een collega met doe naam. Ze is 25, vind het een leuke naam!

16. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
  17. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Leuke naam voor een lief en stoer meisje!! Beetje dorps.

18. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn lijstje:
    Sien
    lot
    soof
    noor/nora
    suus/suze
    cato
    eef
    juu
    hanne
    flore
    wies
    lou

Mijn dochter heet saar

19. kellebell21

kellebell21 Actief lid

18 jul 2013
    327
    0
    0
    Echt super leuk! Doris voor een meisje:)

20. AudreyD

AudreyD Bekend lid

27 dec 2015
    546
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind Doris leuk! Geen associaties, het is weer eens wat anders :)

Deel Deze Pagina