Hoi allemaal! Ik ben nu 32 weken zwanger en we hebben nog steeds geen keuze gemaakt voor de naam! Echt een ramp, want ik begin erg zenuwachtig te worden. Onze oudste zoon heet Floris en we zoeken een naam die daar bij past. Mijn eerste voorkeur is Pepijn en tweede Maarten. Nu is mijn vraag: wat vinden jullie mooier/beter passen en wat voor associaties roepen deze namen bij jullie op (ben bang dat Pepijn een beetje té is...) Alvast heel erg bedankt voor alle reacties! Groetjes!
Ikzelf vind pepijn echt een heel erg leuke naam, maar de meeste mensen houden inderdaad niet zo van die naam. Bij ons heeft ie heel erg lang op nummer 1 gestaan als we een jongen zouden krijgen. Ik vind wel beide namen kunnen bij floris. Heel veel succes en ik ben benieuwd wat jullie gaan kiezen.
Ik vind Pepijn iig leuker dan Maarten (wat gewoontjes). Pepijn heeft voor mij een iets te hoog hockey gehalte, maar het is zeker geen lelijke naam. Ze kunnen beiden heel goed bij Floris.
Ik vind ze allebei bij floris passen, maar mij ook een te hoog vvd gehalte. Maar goed ik werk op een kdv dus dan vallen al miljoenen namen af.
Pepijn vind ik vallen onder kak/hockeynamen, net als Floris eigenlijk. Maar wel mooi . Ik ken een kindje, madelief en toen zij een broertje kreeg, dacht ik écht, dat het Pepijn zou gaan heten, omdat ik dat ook vond passen. Maar het werd Valentijn . Ook passend bij Madelief, maar overigens ook bij Floris. Maarten vind ik gewoon, gewoon. Minder passen bij Floris.
Vind het een beetje kaknamen. Wel leuk hoor, maar niet voor mij. Olivier en Duco zouden ook goed kunnen!
Ik ken iemand met 2 zoontjes die Floris en Pepijn heten. Hartstikke leuke combi. Persoonlijk zou ik de namen niet kiezen omdat ik ze te netjes vind om het zo te zeggen. Maar goed..dat is persoonlijk. Vind het wel een leuke combinatie!
Mwaah, ze kunnen prima naast Floris maar als wij het over hockeynamen hebben dan vind ik Julius en Maurits super!
Ik vind dat beide namen goed kunnen bij Floris. Maar goed, het is allebei totaal mijn smaak niet dus ik kan je niet zeggen wat ik mooier vind.
Als ik een jongen was geweest had ik pepijn geheten! Dus tja ik vind pepijn héél leuk! Maarten ook, maar Floris en Pepijn is een hele goeie combi
Ohw...ik vind de naam Pepijn zóóó leuk!!!! Jammer genoeg vind mijn man dat niet. Het staat ook erg leuk bij Floris. Floris en Pepijn Ik vind Floris en Pepijn geen typische hockeynamen.
Floris en Maarten vind ik leuker dan Floris en Pepijn; maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. Het is mij iets te hockey/grachtengordel qua combinatie. En ja, Maarten is misschien iets 'gewoner', maar zo vaak hoor je die naam niet meer hoor (ja bij onze eigen generatie)! succes met kiezen
Ik vind Pepijn leuker dan Maarten, zou zelf Pepijn kiezen. Floris & Pepijn vind ik leuk bij elkaar passen en wat hockey/kaknamen betreft. Dochters naam valt al in het rijtje en de kleine krijgt ook een naam uit deze categorie. Maakt mij niets uit, ik houd weer niet van engelse namen.
Ik vind ze allebei erg leuk, al hoor je beide namen vaker dan floris. Daarom kiezen wij juist weer voor Floris. (pepijn vond manlief minder en maarten komt ons te vaak voor) Op www.voornamelijk.nl staat een hockey top nog wat. Daar zitten erg leuke namen tussen.