Welke associaties bij deze jongensnamen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door MamavanFloris, 11 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanFloris

11 aug 2010
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Ik ben nu 32 weken zwanger en we hebben nog steeds geen keuze gemaakt voor de naam! Echt een ramp, want ik begin erg zenuwachtig te worden. Onze oudste zoon heet Floris en we zoeken een naam die daar bij past. Mijn eerste voorkeur is Pepijn en tweede Maarten. Nu is mijn vraag: wat vinden jullie mooier/beter passen en wat voor associaties roepen deze namen bij jullie op (ben bang dat Pepijn een beetje té is...)

Alvast heel erg bedankt voor alle reacties!

Groetjes!

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik vind Maarten een leuke naam! Pepijn is niet mijn smaak maar het blijft persoonlijk natuurlijk.

3. made

made Bekend lid

5 jan 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    Ikzelf vind pepijn echt een heel erg leuke naam, maar de meeste mensen houden inderdaad niet zo van die naam.
    Bij ons heeft ie heel erg lang op nummer 1 gestaan als we een jongen zouden krijgen.
    Ik vind wel beide namen kunnen bij floris.
    Heel veel succes en ik ben benieuwd wat jullie gaan kiezen.

4. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik vind Pepijn iig leuker dan Maarten (wat gewoontjes).
    Pepijn heeft voor mij een iets te hoog hockey gehalte, maar het is zeker geen lelijke naam.
    Ze kunnen beiden heel goed bij Floris.

5. tulip

tulip Niet meer actief

Ik vind ze allebei bij floris passen, maar mij ook een te hoog vvd gehalte.;) Maar goed ik werk op een kdv dus dan vallen al miljoenen namen af.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Pepijn vind ik vallen onder kak/hockeynamen, net als Floris eigenlijk. Maar wel mooi :) .
    Ik ken een kindje, madelief en toen zij een broertje kreeg, dacht ik écht, dat het Pepijn zou gaan heten, omdat ik dat ook vond passen. Maar het werd Valentijn :) . Ook passend bij Madelief, maar overigens ook bij Floris.
    Maarten vind ik gewoon, gewoon. Minder passen bij Floris.

7. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Vind het een beetje kaknamen. Wel leuk hoor, maar niet voor mij. Olivier en Duco zouden ook goed kunnen!

8. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik ken iemand met 2 zoontjes die Floris en Pepijn heten. Hartstikke leuke combi. Persoonlijk zou ik de namen niet kiezen omdat ik ze te netjes vind om het zo te zeggen.
    Maar goed..dat is persoonlijk. Vind het wel een leuke combinatie!

9. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Mwaah, ze kunnen prima naast Floris maar als wij het over hockeynamen hebben dan vind ik Julius en Maurits super!

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Ik vind pepijn erg leuk.

11. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Ik vind Pepijn heel erg leuk en het mooiste bij Floris passen.

12. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik vind dat beide namen goed kunnen bij Floris. Maar goed, het is allebei totaal mijn smaak niet dus ik kan je niet zeggen wat ik mooier vind.

13. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Als ik een jongen was geweest had ik pepijn geheten! Dus tja ik vind pepijn héél leuk! Maarten ook, maar Floris en Pepijn is een hele goeie combi

14. Mamase

Mamase Bekend lid

11 dec 2009
    957
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ohw...ik vind de naam Pepijn zóóó leuk!!!! Jammer genoeg vind mijn man dat niet. Het staat ook erg leuk bij Floris.

Floris en Pepijn :)

Ik vind Floris en Pepijn geen typische hockeynamen.

15. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Floris en Maarten vind ik leuker dan Floris en Pepijn; maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. Het is mij iets te hockey/grachtengordel qua combinatie. En ja, Maarten is misschien iets 'gewoner', maar zo vaak hoor je die naam niet meer hoor (ja bij onze eigen generatie)!
    succes met kiezen

16. miffy11

miffy11 Niet meer actief

sluit ik me bij aan

17. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

De combi met Pepijn voelt inderdaad net iets te, Maarten past dan beter.

18. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik vind Pepijn leuker dan Maarten, zou zelf Pepijn kiezen. Floris & Pepijn vind ik leuk bij elkaar passen en wat hockey/kaknamen betreft. Dochters naam valt al in het rijtje en de kleine krijgt ook een naam uit deze categorie. Maakt mij niets uit, ik houd weer niet van engelse namen.

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Floris en Pepijn is een heel leuke combi! leuke namen allebei!

20. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik vind ze allebei erg leuk, al hoor je beide namen vaker dan floris. Daarom kiezen wij juist weer voor Floris. (pepijn vond manlief minder en maarten komt ons te vaak voor)

Op www.voornamelijk.nl staat een hockey top nog wat. :D Daar zitten erg leuke namen tussen.

Deel Deze Pagina