Hulp nodig bij vernoemen

Discussie in 'Babynamen' gestart door Suusjeuh, 13 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    In November verwachten wij ons eerste prinsesje! We zullen haar Jasmijn gaan noemen, maar we willen haar ook graag vernoemen. In eerste instantie hadden we besloten dat we een dochter naar mijn moeder ( Hun eerste kleinkind ) zouden vernoemen en een zoon naar mijn vader. Echter, tijdens de zwangerschap is mijn lieve schoonzus, de oudste zus van mijn man, overleden. Een gebeurtenis die ons veel pijn heeft gedaan en nog doet. Dus vandaar de keuze dat we eigenlijk ook naar SZ willen vernoemen. Echter; als we onze 1e naar SZ vernoemen en 2e naar vader, dan voelt het alsof mn moeder buitengesloten word... Dus, om het logisch te maken, zullen we het kindje 3 namen geven. Maar... Het mag ook een naam zijn die ervan afgeleid is. Daarom jullie hulp gevraagd...

Jasmijn als roepnaam

Elma en Magreet ( Dus niet MaRgreet! ) als vernoem namen. Hebben jullie ideeen?

2. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik zou het gewoon houden op Jasmijn Elma Magreet. Vind het prima staan en klinken!

3. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Wij gaan onze dochter ook vernoemen maar we gebruiken gewoon de namen zoals ze zijn. Het zijn niet de meest hippe namen, maar dat is geen probleen, als maar duidelijk is naar wie we vernoemd hebben. Ik vind het zelf altijd een beetje raar als mensen willen vernoemen, en vervolgens een andere naam verzinnen :). Anders vind ik het als je de eerste naam als vernoeming wilt, en je wilt niet dat je kind als bv. Wilhelmina door het leven gaat, dan zou ik iets moois verzinnen. Maar een tweede en derde naam gebruik je zelden tot nooit.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.821
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Jasmijn

Elma Magreet

Jasmijn Ellen Megan

Verder vind ik het moeilijk om er variabelen op te vinden...
    Emma misschien nog, past ook mooi bij Jasmijn
    Mila

Overigens ben ik het verder niet met m'n voorgangers eens. Als de naam is gekozen van uit de gedachten aan een ander persoon, dan vind ik het écht vernoemen, je was immers soort van verbonden/gebonden aan de originele naam. Verder zou ik zelf ook kiezen voor een naam die ik echt mooi vind. Hoewel hij niet vaak voorkomt misschien, komt je kindje de naam bij officiele dingen, overal tegen.

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik zou het ook zo laten Jasmijn Elma Magreet. Anders heeft het vernoemen mijn inziens ook niet veel nut! Ontzettend mooie naam trouwens Jasmijn:)

6. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik vind het zelf een beetje overkomen als "ik wil je best vernoemen, maar ik vind je naam eigenlijk niet mooi".

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je zegt precies wat ik ook wilde opschrijven :)

Ik zou ook gewoon de namen gebruiken zoals ze zijn. Al zou ik Jasmijn Magreet Elma doen, als krijg je JEM als afkorting :) Kan ook cool zijn (denk jaren tachtig tekenfilm serie.... haha...)

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Helemaal mee eens!

Gewoon Jasmijn Elma Magreet, kan prima! Jasmijn is erg leuk trouwens ;).

9. Mamase

Mamase Bekend lid

11 dec 2009
    957
    1
    16
    NULL
    NULL
    Jasmijn Elma Magreet!!!

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Haha, nee zo is het dus niet... Met "ouderwetse" namen ( Bv Petrus Johannes ) is het makkelijker om een afleiding van die naam te maken, maar met deze namen kan ik weinig bedenken. Grote kans dat het dus inderdaad Jasmijn Elma Magreet wordt, maar gelukkig hebben we nog even om te bedenken :)

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Jasmijn komt van Yasmin wat ik al jaren in mn hoofd heb, maar manlief wil een "Nederlandse" versie en dus Jasmijn :)

12. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Van Magreet kun je ook nog Maggy maken, als je dat leuk vindt.

13. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

8 jun 2006
    676
    0
    0
    Ik ook!
    Klinkt prima en het is duidelijk naar wie ze vernoemd is.

Oja, ik vind het een mooie gedachte dat je haar wilt vernoemen naar
    je schoonzus, maar ook naar je moeder!

14. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Jasmijn Elma Magreet is mooi!

Elma - verklaring:
    Een variant van Alma of een verkorting van Wilhelma, Anselma of een andere naam op -elma. Elma in het De. uit Else Marie.

15. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Ik zou kiezen voor de "gewone" namen i.p.v. afkortingen van de naam.

Jasmijn Elma Magreet!!!

Klinkt heel mooi. Ik zou hier gewoon voor gaan. Ook in deze volgorde.

Deel Deze Pagina