In November verwachten wij ons eerste prinsesje! We zullen haar Jasmijn gaan noemen, maar we willen haar ook graag vernoemen. In eerste instantie hadden we besloten dat we een dochter naar mijn moeder ( Hun eerste kleinkind ) zouden vernoemen en een zoon naar mijn vader. Echter, tijdens de zwangerschap is mijn lieve schoonzus, de oudste zus van mijn man, overleden. Een gebeurtenis die ons veel pijn heeft gedaan en nog doet. Dus vandaar de keuze dat we eigenlijk ook naar SZ willen vernoemen. Echter; als we onze 1e naar SZ vernoemen en 2e naar vader, dan voelt het alsof mn moeder buitengesloten word... Dus, om het logisch te maken, zullen we het kindje 3 namen geven. Maar... Het mag ook een naam zijn die ervan afgeleid is. Daarom jullie hulp gevraagd... Jasmijn als roepnaam Elma en Magreet ( Dus niet MaRgreet! ) als vernoem namen. Hebben jullie ideeen?
Wij gaan onze dochter ook vernoemen maar we gebruiken gewoon de namen zoals ze zijn. Het zijn niet de meest hippe namen, maar dat is geen probleen, als maar duidelijk is naar wie we vernoemd hebben. Ik vind het zelf altijd een beetje raar als mensen willen vernoemen, en vervolgens een andere naam verzinnen . Anders vind ik het als je de eerste naam als vernoeming wilt, en je wilt niet dat je kind als bv. Wilhelmina door het leven gaat, dan zou ik iets moois verzinnen. Maar een tweede en derde naam gebruik je zelden tot nooit.
Jasmijn Elma Magreet Jasmijn Ellen Megan Verder vind ik het moeilijk om er variabelen op te vinden... Emma misschien nog, past ook mooi bij Jasmijn Mila Overigens ben ik het verder niet met m'n voorgangers eens. Als de naam is gekozen van uit de gedachten aan een ander persoon, dan vind ik het écht vernoemen, je was immers soort van verbonden/gebonden aan de originele naam. Verder zou ik zelf ook kiezen voor een naam die ik echt mooi vind. Hoewel hij niet vaak voorkomt misschien, komt je kindje de naam bij officiele dingen, overal tegen.
Ik zou het ook zo laten Jasmijn Elma Magreet. Anders heeft het vernoemen mijn inziens ook niet veel nut! Ontzettend mooie naam trouwens Jasmijn
Ik vind het zelf een beetje overkomen als "ik wil je best vernoemen, maar ik vind je naam eigenlijk niet mooi".
Je zegt precies wat ik ook wilde opschrijven Ik zou ook gewoon de namen gebruiken zoals ze zijn. Al zou ik Jasmijn Magreet Elma doen, als krijg je JEM als afkorting Kan ook cool zijn (denk jaren tachtig tekenfilm serie.... haha...)
Haha, nee zo is het dus niet... Met "ouderwetse" namen ( Bv Petrus Johannes ) is het makkelijker om een afleiding van die naam te maken, maar met deze namen kan ik weinig bedenken. Grote kans dat het dus inderdaad Jasmijn Elma Magreet wordt, maar gelukkig hebben we nog even om te bedenken
Jasmijn komt van Yasmin wat ik al jaren in mn hoofd heb, maar manlief wil een "Nederlandse" versie en dus Jasmijn
Ik ook! Klinkt prima en het is duidelijk naar wie ze vernoemd is. Oja, ik vind het een mooie gedachte dat je haar wilt vernoemen naar je schoonzus, maar ook naar je moeder!
Jasmijn Elma Magreet is mooi! Elma - verklaring: Een variant van Alma of een verkorting van Wilhelma, Anselma of een andere naam op -elma. Elma in het De. uit Else Marie.
Ik zou kiezen voor de "gewone" namen i.p.v. afkortingen van de naam. Jasmijn Elma Magreet!!! Klinkt heel mooi. Ik zou hier gewoon voor gaan. Ook in deze volgorde.