hoi, ik heb even een vraagje, zouden jullie voor mij een paar woordjes kunnen vertalen? of weet iemand misschien een goed online woordenboek? baby speen beker voet schoen sok vogel ben op google al gaan zoeken, maar kan niks vinden. alvast bedankt!
Ik ken wel een paar berberse woordjes... Baby= bebe Speen= Chopita Voet= tha (2 is ithaan) Schoen= Thissira
ik begreep dat baby iets van tietiesch of zoiets was, zegt je dat iets in welke richting ik moet zoeken?
Tja ik kan zelf niet heel goed marokkaans want in het berbers heb je ook weer verschillende "takken" zeg maar.. Maar het kan ook Arabisch zijn en dat weet ik al helemaal niet Ik hoop dat er iemand is die het wel kan. Succes!
tietish is berbers. word gebruikt als je met kleine kinderen praat en het betekend kindje er zijn bepaalde woorden die door kinderen gebruikt worden
maar mag ik vragen waarom je dit zoekt? want neem aan dat je dan beter in je omgeving gewoon aan mensen kan vragen? zeker omdat je dan ook de uitspraak gelijk goed hoort
Ligt er maar net aan welk dialect je precies zoekt. Ik schrijf het zoals wij het uitspreken, tenminste mijn man het is Berbers.