welke auto hebben jullie + kosten

Discussion in 'De lounge' started by emje, Nov 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. k3lly

k3lly Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,091
    2
    38
    Female
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Wij rijden een seat leon uit 2001

Aanschaf: 5400 euro.
    Wegenbelasting: +/- 500 euro per jaar.
    Verbruik: 80 euro voor een volle tank, 55 liter, rij hier +/- 700 km mee. Maar ligt eraan of ik lange of korte stukken rij. Op korte stukjes is die tank zo leeg.
    Verzekering: 45 per maand. Via Delta Loyd.

2. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik heb een peugeot 107 5 deurs van 2010.... wat hij kost pm weet ik niet eigenlijk... is wel all risk verzekerd maar dan op manliefs naam omdat hij al 20 jr schadevrij rijd... :p kost niks in de belasting... bezine zou denk ik zo'n 40 eu in de maand zijn....

mijn man rijd een volvo 940 op gas.... maar die rijd erg veel ivm werk... dus is dat goedkoper... volle tank voor 20 eu ofzo.... belasting weet ik echt niet...

3. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

Oct 8, 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Een klein autootje is over het algemeen goedkoop in wegenbelasting, verzekering en benzine. Voor de rest ligt het er vooral aan of je iets zelf kunt doen aan de auto (of dat je iemand kent die dat kan) of dat je alles moet uitbesteden aan de garage. En dan vooral: hoeveel heb je te besteden voor de aankoop van de auto?

Ik rij nu al 6,5 jaar in een Renault 5 uit 1990 (inmiddels 20 jaar oud dus), gekocht voor € 1250,-. Totale kosten van alle reparaties de ik gedaan heb, ik denk ongeveer € 1000,-. Is dus nog geen 350 euro per jaar in totaal.

Per maand kost hij me 19 euro aan verzekering en 15 euro aan wegenbelasting. Qua benzine: hij rijdt tegenwoordig 1 op 15/16, in het begin (200.000 km geleden) ongeveer 1 op 18. Wat hij nu rijdt (1 op 15) is heel acceptabel, ook in vergelijking met nieuwe auto's.

Maar goed, ik doe dan ook alles zelf aan die auto en dat scheelt een boel arbeidsloon.

Overigens hebben we er nu een Renault Express Combi bij, die nog goedkoper is in verzekering (11 euro per maand) en wegenbelasting (14 euro per maand). Niet moeders mooiste maar wel uiterst praktisch. Is een bestelautootje, maar dan met raampjes en een achterbank achterin. Dus en ruimte voor de kleine en ruimte daarachter voor de (niet ingeklapte) kinderwagen....

4. keano

keano Actief lid

Jan 20, 2009
    443
    0
    0
    administratief medewerker
    helmond
    Mijn vriend heeft een golf 4 gti turbo..
    Aan benzine 160 euro per maand, verzekering 35 euro pm en wegenbelasting is 134 euro per kwartaal..
    Ik heb een Hyundai nog wat:D
    Aan benzine 75 euro per maand, verzekering 18 euro pm en wegenbelasting is 71 euro per kwartaal/

5. Senais

Senais Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    3,089
    0
    0
    Hier een Volvo V40.
    Benzine: rijdt ongeveer 1:13
    Verzekering: Hier in Delft 40 euro bij Ditzo
    Wegenbelasting: 170 per kwartaal.

Niet heel goedkoop maar rijdt wel superfijn en is lekker ruim!

6. shai

shai Actief lid

Sep 16, 2008
    119
    0
    0
    conductrice
    vleuten
    ik heb een suzuki alto uit 2009
    aanschaf 9000 euro
    verzekering all risk 15 euro per maand
    wegenbelasting niks nada noppes valt in de zuinige klasse