De hele dag wakker; normaal?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bo20, 8 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Onze kleine meid is de afgelopen dagen continu de hele dag wakker. Soms ligt ze gewoon rond te kijken, maar zoals vandaag huilt ze de hele dag door. Zodra ik haar op pak en op m'n buik neerleg of bij het bedje kom, is ze stil.. Wat kan ik hier aan doen en is jullie kleine ook zoveel wakker?

2. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Kan het zijn dat er een sprongetje aan zit te komen? Of dat er regeldagen aan zitten te komen?

3. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ze is in mijn ogen duidelijk oververmoeid. Een hele dag wakker voor zo'n kleintje is ook niet goed. Overprikkeling ligt dan ook op de loer.

Kijk heel goed naar de vermoeidheidssignalen is mijn advies. Deze zijn: van je wegkijken, vuistje naar het gezichtje, in de ogen wrijven, geeuwen etc...Elk kindje toont dat weer anders. Meestal op deze leeftijd zijn ze inclusief de voeding drie kwartier tot een uur wakker voor ze weer moe worden.

Dat ze dus huilt is volgens mij van vermoeidheid.

4. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hey,

In heel het begin sliep Keld soms wel een uurtje, maar na een paar weken was dat gedaan. Ik stopte hem in bed, maar dan huilde hij alleen maar.

Dus heb ik het opgegeven en soms sliep hij eens een kwartiertje. Maar onlangs vond ik dat hij er moe uitzag en dus heb ik het nog eens geprobeerd, nu slaapt hij ongeveer een uurtje in de namiddag, in zijn bedje! :D

Ik zou me niet teveel zorgen maken, maar misschien is er wel een andere reden dat je kindje niet slaapt. Aan de andere kant, de ene heeft veel slaap nodig, de anderen niet. Maar anderhalve maand is natuurlijk er jong hé?

5. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Het kan idd oververmoeidheid zijn dat ze nu huilt, maar ik herken ook iets in het sprongetje. Zeker omdat ze het nu heeft, en hiervoor waarschijnlijk wel; gewoon overdag sliep. Rond de 8 weken dient het tweede sprongetje zich aan.

Voor meer info hierover: www.oeiikgroei.nl maar het boek is veel beter.

Een remedie kan zijn dat je haar wat meer met je meedraagt, want ze heeft veel behoefte aan lichaamscontact. En het worden zware dagen, maar het gaat wel weer over. Daarna zul je leuke nieuwe vaardigheden bij haar ontdekken.

MAAR: als jij het niet vertrouwt of je denkt toch dat het iets anders is, laat haar dan even nakijken. Ik denk echter dat het een fase/sprongtje is.

6. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik herken dit bij Noortje. Zij kreeg ook veel te veel prikkels overdag. Omdat ik dacht dat ze niet wilde slapen hield ik haar maar beneden. Ze oogde niet moe, maar was het zeker wel! Regelmaat, regelmaat en nog eens regelmaat. Dat heeft bij haar geholpen. Ik heb haar ook een weekje ingebakerd.

7. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Ik heb haar getemperatuurd en ze was 37.8 .. Dus wel wat aan de hoge kant. Dit had ze voor twee weken terug ook al en toen meteen naar de HA-post geweest en bij de kinderarts.. Ze konden toen niets vinden en er was ook bloed afgenomen... De uitslag was ook gewoon goed. Zetpilletjes meegekregen.. en dat hielp wel een beetje. Maar nu..
    Een sprongetje, wat is dat precies?

8. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Een voorbode van een ontwikkeling in vaardigheden en mentaal. Dat is verwarrend voor een kindje wat de wereld wordt ineens 'groter'.

Nogmaals, kijk op : www.oeiikgroei.nl of nog beter: koop het boek!

Succes!

9. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    hmm heel herkenbaar, ik had dat ook met Yara. Tot t cb met vertelde (heb een hele lieve wijkverpleegkundige) dat dit toch echt niet hoort bij een kindje dat nog zoo klein is.
    Door toepassen van rust en regelmaat ging mn kleine meissie ineens wel slapen, en was ze stukken uitgeruster en lekkerder in haar velletje!

10. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ze heeft dus ook al 4 dagen geen ontlasting gehad en haar urine heeft een sterke geur. Wel laat ze veel windjes.. Reden om de ha-post weer eens een belletje te doen? Ben ten einde raad!

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Ze huilt waarschijnlijk omdat ze al zolang niet heeft gepoept, daar kunnen ze erg veel las van hebben. Ik dacht ook eens dat Jesper zijn plas stonk, maar lag aan de luiers.

Als jij je druk maakt is er altijd een reden om de ha te bellen, het is jouw kindje.

37,8 is niet zo erg hoog. Wat is normaal? De temp gaat ook omhoog als ze huilen en overstuur zijn.

Er zijn een aantal dingetjes die je kunt doen zodat ze wat makkelijker kan poepen. STaan wel veel tips bij de zoekfunctie. Een van die dingen is een klein druppeltje olie door de fles.

12. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Probeer eens een dragzak, of anders een blokje om in de kinderwagen.
    Meestal van hobbelen vallen ze wel in slaap.

13. Als de plas sterk ruikt kan die te geconcentreerd zijn... een teken dat ze niet genoeg vocht heeft. Dat zeiden ze tegen mij op het cb.
    Drinkt ze wel goed en genoeg (5-6) plasluiers per dag?

Als je het niet vertrouwt gewoon bellen. Beter een keer teveel dan te weinig.

14. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Pff.. eindelijk.. ze slaapt! Ze drinkt voldoende.. elke verschoning een flinke plasluier. Heb m'n partner op missie gestuurd zo straks om Cinababy te halen.. Wellicht helpt het. Mocht het morgen nog zo zijn, dan neem ik weer contact op met de ha. Beter te vaak bellen om niets, dat te weinig en er is wel wat.

15. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    ik zou een druppeltje olijf olie in de fles doen, doet echt wonderen!ik doe het altijd als mijn meisje niet gepoept heeft enw at last krijgt!
    ik vind dat cinababy niet helpt!

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon lekker tegen je aanhouden, zodat ze in jouw koestering in slaap kan vallen. Draagdoek is hierbij ideaal.

Mijn zoon was trouwens ook heel veel wakker. Later bleek dat hij HB was, en dan zie je dat vaak.

Deel Deze Pagina