Ik heb 2 kids van 7 en 5 en de derde is onderweg. Er hebben nu een Renault Clio en daar ben ik erg blij mee. Maar dit gaat erg krap worden met een derde erbij. Welke auto hebben jullie met 3 kids?
Mazda 5 Toyota avensis Renault espace Renault senic Opel zafira Citroën Picasso Alle auto's met drie lossen stoelen op de tweede rij Wij rijden zelf mazda ik zou niet anders meer willen
Volkswagen touran. Ook drie stoelen op de achterbank, daarachter nog twee en die platgelegd een grote vlakke kofferbak. Ideaal! Als we weggaan kan er dus lekker veel mee naast de duowagen. Als er vriendjes/vriendinnetjes meegaan hup stoel omhoog en klaar.
Maar wil je een mega auto of zoek je een compacte auto? Wij hebben een daihatsu sirion2 en daar past precies alles en iedereen in. Maar ik heb maar 2 stoeltjes. Een achterwaartse en een maxi cosi. Mijn zoon van 8 is 1.50m dus die zit zonder stoel al een tijdje. Wij wilde geen mega auto omdat dit lekker goedkoop is.
Met drie kinderen hadden wij de Mazda 2 ( niet het sportieve model) ruime kofferbak waar de bugaboo Cameleon prima in paste met nog ruimte voor boodschappen Stoel met rugleuning voor onze dochter maxicosi/autostoel 1voor de jongste alleen onze zoon van 5 moest wel op een verhoger zonder zijkanten/rugleuning Vorig jaar toch voor de Mazda 5 gekozen omdat er met voetbal regelmatig gereden moet worden of mama's vragen kan jij hem ophalen of terug brengen en dan is de Mazda te klein, dus gekozen voor de 5 zodat we extra stoelen uit konden klappen, Maand later onverwachts zwanger van nr vier dus de Mazda 5 was uiteindelijk wel nodig
Onze auto heeft 3 losse stoelen, prima geschikt voor 3 kids. Ford focus c-max. Slag groter is de S-max
Een peugeot 308 sw. 3 losse stoelen en uit te breiden tot 7 zitten. Ddaarnaast zuinig. Energie label a. Dat scheelt aanzienlijk in benzine! Succes
Opel Zafira. Drie dikke autostoeltjes op de achterbank. Past perfect. En eventueel nog 2 extra stoelen voor gasten.
Die hebben wij maar met een maxi cosi axxis groep 1 en een Cybex groep 2 stoel past er geen meer tussen! Ook niet zonder stoel..
Wij hebben een renault megane. Passen 3 kinderen achterin. Hiervoor hadden wij een Peugeot 5008. Grote bak.
Wij hebben een Toyota avensis en het gaat nu met 2 kinderstoelen en Maxi-Cosi op EasyBase net passen!! Ik vermoed dat we toch voor een andere auto moeten gaan volgend jaar, of de oudste (van dan pas net 5) komt wel heel klemvast tussen de autostoelen in te zitten...
Ah oke, dan zal het verschillen per soort stoel.... hier 1x maxicosi tobi en 2x rodi en dat pas vrij makkelijk.
Hoi Nox. We zitten in hetzelfde schuitje. Ik heb ook twee kids van 7 en 5 en de derde is onderweg. Ik rijd al 4 jaar in een Renault grand scenic. Heerlijke auto. Sinds 2011 hebben ze hun software verbeterd waardoor je weinig problemen hebt met deze auto. Je zit lekker hoog en voor iedereen genoeg ruimte. Kofferbak is heel ruim. Ik houd deze nog 1 jaar, dan houd mijn leasecontract op helaas. Mijn werkgever heeft ondertussen wat regels mbt de lease veranderd, dus helaas straks voor mij geen mpv meer. Ik kan hem je absoluut aanraden! Liefs Ellenore
Wij hebben een Berlingo. Oerlelijk, maar zo ideaal. Niet zo duur in aanschaf, passen 3 stoelen op de achterbank, en ik zet de hele kinderwagen zo in de achterbak, ik hoef hem nooit in te klappen, zo heerlijk
Wij hebben nu een Fiat Doblo Zelfde verhaal. Ruimte! Gekocht toen we hadden besloten om met de auto naar frankrijk op vakantie te gaan. Het is even wennen zo'n bak, maar zo fijn! Dit soort auto's komen eigenlijk nooit ter sprake (getuige de reacties), maar ze zijn super praktisch als je veel kids en dus veel spullen hebt.