Wilde 'm al eens een tijdje posten, maar nu er eentje is voor 3 kids, dus maar even ook de vraag: welke auto met 4 kids? We hebben nu de 307sw en daar zullen we nog wel een jaartje mee toe kunnen, misschien nog wat langer. Maar de kids van mijn man beginnen toch al aardig de lengte in te gaan, en het duurt dus niet verschrikkelijk lang meer of ze hebben echt serieus beenruimte nodig in de auto en passen dan niet meer op de stoelen die nu extra in de achterbak kunnen. Bovendien is het ook wel fijn om nog wat bagageruimte te hebben als alle plaatsen in de auto bezet zijn... Dus: welke auto is dan ideaal? Wij zullen tegen die tijd weer een auto met LPG-3-installatie willen en hebben dus twee grotere kids van 2000 en 2002 en twee kleinere van 2008 en straks dus 2012... Verder een beperkt budget, dus liefst zo goedkoop mogelijk. Daarin telt voor ons niet alleen de aanschaf mee, maar ook het onderhoud, dus een auto moet ook wel onderhoudsvriendelijk zijn en niet dat we elke paar maanden een torenhoge garage-rekening meekrijgen....
Ik vind het niet de meest mooie auto , maar hij is wel heel praktisch, ruim en betaalbaar. En ook in 7 zit te krijgen. De Dacia Logan!
Ik ben niet direct bekend met de kosten van de volgende auto's, maar daar kun je je vast eens in verdiepen; Renault Espace VW Caddy Max VW Sharan Toyota Previa Hyundai Trajet Zomaar even wat modellen die in me opkwamen.
Maar daar kun je op de achterste rij je benen als puber/volwassene toch helemaal niet goed kwijt? Net als bij onze huidige peugeot 307sw volgens mij.... Het gaat ons dus wel echt om een auto met minimaal 6 volwaardige zitplaatsen!
Deze dus... Prima autoos met meer dan genoeg ruimte... Heb zelf veel in een galaxy gereden en echt een super fijne auto om te besturen...
We hebben wel als minimum eis dat er normale beenruimte is voor alle zitplaatsen in de auto. Dus niet met opgetrokken benen moeten zitten en de zitplaatsen moeten ook voor langere mensen voldoen... Voor nu zouden we namelijk nog toekunnen met een paar zitplaatsen zonder beenruimte, (maar zolang als dat gaat, houden we onze 307sw dus gewoon ). Maar voor de langere termijn moet iedereen dus gewoon normaal kunnen zitten.
Thanks voor de tips alvast, dat helpt alweer om gericht te zoeken Meer ervaringen en tips zijn welkom
duits en japans zijn vaak betrouwebaarder als frans qua onderhoud. kijk gewoon eens op autotrack, marktplaats etc. op mpv 7 persoons.
Ja, mijn man wil graag een japanner. Beslist geen duitse auto, (die vindt ie te duur in aanschaf en onderdelen/onderhoud). Ik heb zelf eerder een opel gehad en dat zijn, net als vw, wel echt degelijke auto's idd...