Dacia heeft wel energielabel D ... dus vrij duur in het gebruik en niet al te best voor het milieu ... Dat is overigens ook een bezwaar dat we hebben tegen de P807 ... Pffff ... moeilijk hoor ... gelukkig hebben we nog ruim een half jaar, en aangezien ik mezelf net tussen de twee Tobi's op de achterbank kan persen (nu maar hopen dat dit na mijn bevalling ook nog kan ), misschien zelfs wat langer ... We twijfelen nu tussen een P307, 308, 807 ... en ik zal de Dacia ook eens opgooien ... heeft toch wel behoorlijk wat laadvermogen (vergelijkbaar met de 307).
Even over de Isofix in het midden van de auto achterin (Peugeot 308 SW). Daar kan gewoon een autostoeltje met Isofix in. Ik ben zelf gastouder en vervoer regelmatig 3 kinderen achterin. Wij hebben 1 stoelverhoger aan de passagierskant en 2 stoelen met Isofix, waarvan 1 in het midden en 1 achter de bestuurder. Die Isofixstang in het midden maak je gewoon korter en die steunt idd op de bobbel in het midden van de auto. Verder kun je de airbag op van de passagiersstoel uitschakelen en kan de baby veilig op de voorstoel mee.
Wij hebben een peugeot 307SW. 2 jaar geleden gekocht, toen ie 6,5 jaar oud was en 7.400 voor betaald. Wij hebben over een tijdje 4 kids natuurlijk, waarvan 2 parttime, dus dit was voor ons een ideale auto om meerdere redenen: *laag gewicht voor een auto met 5-7 zitplaatsen, dus laag in de wegenbelasting *3 kinderzitjes op de achterbank mogelijk *de stoelen zijn per stoel in of uit de auto te halen en werken met een gemakkelijk systeem *nog even een goedkope tussenfase voor we over een aantal jaren wel echt aan de MPV zullen moeten, als Thirza en deze kleine prul ook groter zijn... Mijn broer heeft deze auto nu ook, en als zij geen bagage mee hoeven te nemen, zetten ze de middelste stoel in het midden in de kofferbak. Mijn nichtje van 5 zit daar dan, benen languit voor zich uit, en ze hebben dan geen gedonder met kids die aan elkaar gaan lopen plukken, trekken, ruzieen of zich aan elkaar gaan irriteren door geduw naar elkaar.... Verder hebben wij in de vakantie wel een dakkoffer op de auto gehad, wat we erg handig vonden en die ook erg gemakkelijk te plaatsen is met de standaard dakrails die al op de auto zit. Dus als je toch nog extra bergruimte nodig hebt.... (maar de kofferbak is erg ruim, wij namen gewoon heel veel mee vorig jaar zomer....
wij hebben een mazda 6 station diesel, wel duur in wegenbelasting, maar een heerlijke auto! alles past er altijd in en je hoeft niet te passen en meten, nu hebben wij 2 kindjes en geen drie, maar vind dit ook zeker een aanrader! ik vind overigens een mazda ook erg mooi en heerlijk ruim lijkt me die, dus dat zou hier mss een volgende auto zijn.