Misschien is er al zo'n topic geweest maar kon het zo snel niet vinden , zag er alleen 1 over rompertjes Hoeveel kleertjes moet je nu hebben voor het begin? Ik heb aardig wat rompertjes mt 50/56 Maar eigenlijk weinig shirtjes/truitjes. Wat is daadwerkelijk nodig en wat niet? Ik heb steeds maar het idee dat ik te weinig heb
Ik had een heleboel in maat 56, maar niks in 50 dus kon de dag na de bevalling shoppen wat ik heel leuk vond haha (voelde me ook heel fit dus) Wat ik zou doen is iig 2 setjes maat 50 2 setjes maat 56 en 4 rompers van elke maat. Mocht je meer nodig hebben, kan dat altijd gehaald worden. Ik zou voor de leuk meer halen in maat 62 en 68.
Ik vind het ook moeilijk metd ie maten hoor...soms lijken dingen van mt 62 even groot als mt 50 en andersom
Koop zelf niet te veel, want je krijgt waarschijnlijk een heleboel. Ik had twee pakjes in maat 50/56 en twee in maat 62 zelf gekocht. Groetjes Willes
Leuk hé! Dan zou ik sowieso niet te veel kleine maatjes meer bijkopen. Maat 50/56 is al snel te klein (bij ons tenminste wel ).
Ok dus niet teveel 50/56, heb namelijk geeeen idee hoe lang ze daar mee doen? Heb wel aardig wat vanaf mt 62
mijn zoon is al met 31 weken en 5 dagen geboren, dus mocht eerst in de couveuse aan al die draden en slangen niet eens kleertjes aan! daarna lang in maat 44. Maar 50 en 56 sjeesde hij vrij snel doorheen en nu zit ie (pas) op maat 62/68. Mijn ervaring is dat je veel rompertjes krijgt, dus zou zelf veel shirtjes halen. Mijn boefje spuugt nogal veel, dus veeeel shirtjes!
Dus is verstandiger meer van mt 62 te halen Pfff ik heb al 1000x mijn kleertjes bekeken en kom er niet uit :S Domme ik
Het ligt er ook aan welke maat kleding je krijgt.Wij hadden voor Fabian 3 setjes maat 50. Ik kreeg van het bezoek allemaal gote maten 68/74. Dus moesten we erbij halen. Maar als je 3 setjes maat 50 hebt en 1 of twee setjes maat 56 heb je genoeg hoor. oh ja misschien is dit ook nog handig om te weten kleding van het merk dirkje valt groot uit. maat 56 van dit merk is hem nu zelfs nog te groot. Kleding van het merk noppies valt klein uit. maat 56 van dit merk is fabian te klein. Kleidng van de hema zit er precies tussen in.
Toen ik nog zwanger was wist ik ook niet wat ik moest kopen en van ieder 4 stuks vond ik zo weinig. Ik had maar 1 pakje in maat 50 gekocht en dat heeft ze maar 2 keer gedragen. Volgens mij had ik 8 setjes in maat 56. Je kindje krijgt elke dag schone kleren aan dan heb ik het nog niet over de ongelukjes met de spuitluiers. Ik had ook gedacht dat ik veel kleertjes zou krijgen maar helaas kreeg ik alleen maar grote maten die ze nu pas aan kan. Het is wel zo dat er vast wel iemand kleren voor je bij wil halen als je uit eindelijk toch te kort komt. Liefs Vlindertje
nou ik heb net geteld....heb 26 rompertjes mt 50/56 (meeste gehad hoor ) en 4 mt 62...dus mss daar nog wat van bijkopen voor het begin? De rest ga ik zo tellen
Hey Juudje, Heb je nou nog niet alles uitgezocht? 26 rompertjes, jemig haha! Thomas zat na 6 weken op maatje 56/62 en daar heb ik dus heel veel van. Hij heeft maatje 50 2 weken aan gehad en 56 een week of 4. Maar dat lag ook wel een beetje aan het merk. Zeeman enzo vallen meestal best klein, tenminste de babymaatjes dan....
wow das de moeite! Ik heb zelf (denk ik) voldoende in 50/56 . En weinig in 62 , alleen wat rompertjes en een enkel (2e hands) shirtje. De kraamvisite wil toch ook graag kleertjes kopen (blijft zo leuk!) en dan zal ik ook gewoon aangeven dat ik het liefst dan 62 of 68 heb, omdat ik 50/56 voldoende heb. Over waar je koopt: Dirkje zag ik toevallig op de markt dus wel een goede tip. Erg leuke kleertjes alleen heb ik me nog even ingehouden, ze schijnen er iedere week te staan bij ons, en ik heb nu dus genoeg onderhand
Nou ik heb even geteld Dit heb ik : Mt 50/56 26 rompertjes 2 jurkjes 8 broeken 3 vestjes 1 badjas 5 shirtjes 3 truien 7 pyamas Mt 62 4 rompertjes 2 jurkjes 7 broeken 2 vestjes 2 shirtjes 1 mouwloos shirt 4 truien 2 pyamas zou het genoeg zijn
Ik heb ik maat 50 één pakje (gekregen). In maat 56: - 7 rompers (56/58 HEMA) - setje: broek + twee shirtjes (Mexx) - setje: broek + twee shirtjes (Noppies) - setje: broekje + tuniekje (Name it) - Jurkje + legging-achtig iets + vestje In maat 62: - 7 rompers (62/68 HEMA) - Slaappakje - Jurkje (Jottum: zo leuk!) - Jurkje (Oililly) - Broekpakje (jumpshort noemen ze het) - setje: kort broekje + twee shirtjes + zonnehoed (NoNo) - setje: jurkje + legging + luierbroekje + vestje (NoNo) - setje: broek + twee shirtjes Volgens mij is dat al met al best wel veel... Sommige dingen in maat 62 zien er wat kleiner uit, dus ik denk dat ze die dingen eerder al aan zal kunnen. Hetzelfde voor maat 56. Vooral het pakje van Noppies zal ze misschien meteen al aankunnen. We wilden sowieso wat kleren hebben die we zelf echt mooi vonden. Het is ons eerste kindje en dan is het ook gewoon heel leuk om daarvoor te winkelen. Het enige waar ik nu bang voor ben is dat ze nog vijf weken blijft zitten, heel groot geboren wordt en maat 56 helemaal overslaat...