Ik rij een fiat500 cabrio en mijn man een Lexus ( geen idee welke) wel voor de 2e keer voor een Lexus gekozen omdat het hele fijne auto’s zijn. Hij mag volgend jaar een nieuwe en we gaan voor een Volkswagen 7 zitter (ook geen idee welke maar tis een hoge auto) ivm onze kinderwens. In het verleden ook Audi gereden en was een hele fijne auto. Daar kun je geen miskoop mee doen TS.
Wij hebben een kleine SUV de Mitsubishi ASX. Bevalt ons prima, lekker hoge instap/zit en slim in de wegenbelasting. Anders dan dat veel mensen denken is deze auto niet zwaar. Wij hebben een uitvoering met een glazen dak, leuk om naar buiten te kijken voor de kinderen. Overigens in de 3 jaar dat wij 'm hebben ook nog niets mee gehad, behalve het reguliere onderhoud.
Ik vind het juist enger om met zo'n grote suv te rijden. Ik ben dat niet gewend. Ik rij nu een A1 (veel te klein) en mijn man een A3 limousine. Ik vind de A3 heel erg fijn maar mijn man wilt niet 2 dezelfde auto's. Daarom koos ik voor een A5 maar hij wilt dus graag de Q5. De Q5 zou dan tweedehands aangeschaft worden maar de A5 nieuw bij de dealer. De kofferbak van de A5 is heel handig en ruim naar mijn mening. De Q5 is volgens mijn man fijner omdat je zoals jij al zei, hoger op de weg zit dus overzichtelijker... Ik ga binnekort wel een proefrit aanvragen dan..
Mijn jongste word bijna 4 dus ze zitten bij mij enkel nog op de verhoging . Vind je het niet lastig met parkeren, zo'n suv?
Een Volkswagen Passat uit 2001 en man Renault Laguna uit 2002. We rijden ze gewoon af. Ook geen geld trouwens om een auto van 10.000 euro te kopen
Hij is erg leuk om naar te kijken hoor, zolang je vooral niet hoeft te parkeren of ingewikkeld hoeft te keren ofzo. Mijn hemel wat een enorm ding is het dan ineens. Vb: Hij past wel op een parkeerplaats, maar steekt dan nog dik een meter uit. Op van die kleine, drukke parkeerplaatsen heb je dan al snel geen ruimte of kan er niemand meer langs. Nou ja en zo kan ik hem nog wel (meer dan) eens vervloeken gelukkig hoef ik er zelf nooit in te rijden, dan pak ik mn eigen auto wel of 1 van zn bussen
Wie zegt dat dat bij alle anderen wel het geval is? Onze auto's zijn ook van ons zelf en ik ken genoeg mensen die ook 'dure' auto's rijden die direct afbetaald zijn.
Ik heb er zelf niet een maar rij er wel eens in. Parkeer gaat makkelijk lang leven de parkeersensoren en camera. Ik zou zoals je eerder zei in beide een testrit maken.
Ik rij een hyundai santa fe. Lekker veel ruimte voor de kinderen en 2 grote honden. Mijn droom auto is een Q7. Maar die kan ik toch echt niet betalen.
In de A5 heb ik al gereden en zelfs al een offerte voor liggen! De SUV durfde ik niet maar ik ga me er maar overheen zetten en toch proberen dan. Bedankt voor de tips!
Ik heb een Audi a5. 5 deuren. Super auto! Hele ruime kofferbak. Enigste nadeel, voor mij overigens niet met 1 kind, is dat er maar 2 personen achterin kunnen. Meer veiligheidsriemen zitten er niet achterin.
Ik een peugeot 307sw en mijn vriend een ford focus. Onze auto's zijn gekocht. Binnenkort krijgt hij er een auto vd zaak bij een mazda nog wat. De sw is ideaal qua ruimte. De ford is ook ruim maar er kan niemand fatsoenlijk achter mijn vriend zitten.
Wij hebben drie kinderen. Allemaal zitten ze in een groep 1 stoel. Dat betekende dat ik of ml in het midden op de achterbank zit en dat is echt mega krap. De Renault die we nu hebben, heeft drie losse stoelen op de tweede rij.
Ach ja je komt vooruit toch? Onze passat is uit 2000 en wij kopen ook pas een nieuwe (tweedehands waarschijnlijk) als deze stuk is. Ik ken mensen met nieuwere auto’s die veel meer mankementen hebben dus ik vind het prima. Al ben ik stiekem weleens jaloers op mooie nieuwe auto’s.
Daar wen je zo aan hoor! Alleen parkeren vond/vind ik nog steeds een dingetje. Je hebt de hulpmiddelen natuurlijk maar toch, ik zet m’n auto altijd zo ver mogelijk weg bij de ingang van winkelcentra haha, waar niemand anders meer geparkeerd is. Kan ik ook de deuren helemaal open doen, vind ik handiger met maxicosi. Veel plezier met de proefrit!