Welke auto rijden jullie?

Discussion in 'De lounge' started by Mukkie11, Feb 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Does81

Does81 Bekend lid

Mar 26, 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Wij hebben net onze 14 jaar oude Ford Fiesta de deur uit gedaan. Dat was echt een fijn autootje. De enigste reden dat hij weg moest was zijn leeftijd. Maar was echt een fijn autootje. Eigenlijk nooit problemen mee gehad en hebben er letterlijk overal mee naartoe gereden. Compact genoeg, maar was ook groot genoeg voor evt passagiers en de hond. Hebben nu een Cmax (dus wij zijn omgekeerd van kleiner naar groter gegaan). VW polo en golf zijn ook heel goed. VW als merk staat heel goed bekent ook. Er zijn geloof ik geen echte slechte auto's meer, maar ligt denk ik aan hoe zuinig je hem wilt hebben etc. Kia zijn ook goed, lange garantie erop ook. Ook tweedehands geloof ik. M'n ouders hebben een Kia nu en vinden m heerlijk. Qua prijs durf ik zo niet te zeggen.
    Er zal zeker genoeg keuze zijn. :)

2. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

Aug 17, 2012
    790
    116
    43
    Heb zelf een peugeot 206 uit 2004 en echt nooit problemen mee gehad :) Fijn autootje, alleen willen wij zelf kijken naar wat groters.. Dus als er iemand interesse heeft? ;)

3. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik rijd zelf niet, maar wij hebben een Opel Corsa. Vorige auto's waren een grote ellende, iedere keer wat, maar deze gaat toch wel al een tijdje mee! En heel zuinig, niet onbelangrijk :)

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Mijn vriend en ik hebben samen een Opel Astra station uit 2007.
    We hebben hem nu bijna 2 jaar en kostte toen 11 of 12 duizend euro.
    Het is opzich een fijne auto maar een beetje te groot voor mij, en ik heb binnenkort ook zelf een eigen auto nodig ivm met verhuizing dus wil ik kijken voor een klein en licht autotje, een fiat punto of opel corsa.
    Lekker klein en niet al te zwaar, hoeft ook geen nieuwe auto te zijn het is maar een bij auto.
    Liefst niet teveel kilometers en wil er rond de 4000 aan uitgeven.

5. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik rij een Fiat Croma.
    Deze staat nu te koop, hij is toch wat te groot als in het financiële gedeelte.
    We gaan als de auto verkocht is over op de Fiat Panda, degelijke en veilige auto en een stuk voordeliger dan de Croma.

6. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    Ik rijd een fiat grande punto.
    5 jaar terug aangeschaft voor 14.000 euro.
    Ik betaal per maand 19 euro wegenbelasting, verzekering weet ik niet precies want dat is een alles in 1 pakket.
    Opzich is de auto prima maar wel echt voor erbij zeg maar want ik mis toch wel wat luxe. (verwarmde spiegels, cruise controle, radio bediening in stuur) Onderhoud tot nu toe niet echt bijzonder. Als gezinsauto hebben we sinds november een nieuwe ford c-max. Heerlijk ruime auto, erg tevreden over.
    Hiervoor een audi maar ik wilde graag een hoge ruime auto

7. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ik heb een Opel corsa van 2002 gewoon een 2 deurs en is ruimte genoeg, ben er blij mee

8. soppie

soppie Bekend lid

Mar 31, 2011
    837
    35
    28
    NULL
    NULL
    Hier ook Duitse auto's gehad en nu een fiat grande punto

9. jilina

jilina Fanatiek lid

May 27, 2010
    2,362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ik zou inderdaad voor duits gaan. Wij hebben jaren Bmw gereden en tussen tijds peugeot geprobeerd. Maar dit is tot 2x toe niet goed bevallen. De laatste peugeot hebben we nieuw gekocht maar hij liet ons na 5 maanden al in de steek. We hebben alleen maar ellende er mee gehad. Kofferdeksel die niet sloot, gebonk onder de motorkap, als je hem startte liep hij niet goed, als we de deuren dicht deden dan rammelde wat onder de auto. Zo kan ik nog wel even door gaan. Nu rijden we VW passat cc geen kleine auto, ik wou eerst ook kleine auto maar aangezien je nog wel eens wat meezeult en ook boodschappen moet doen ben ik blij met een grotere auto. Voel me er ook veiliger in. Bmw wou mijn vriend niet meer voor mij i.v.m. achterwielaandrijving. Maar de volgende wordt wel weer bmw dat vind ik tot nu toe nog het lekkerste rijden.
    Succes met zoeken en keuzes maken.

10. tukker

tukker Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    2,980
    17
    38
    Nu een mitsubishi space star. is ook een japanner. Nooit geen problemen mee. Standaard dingen gehad als accu en distributie met 100.000 laten vervangen.

Hiervoor peugeot, wat een ellende uitlaat wat op de snel weg er in een keer onderuit lag etc. Voor ons ook geen franse auto's.

We hebben ook naar fiat panda geken..maar dat is echt te klein voor ons..ik 1,77 en mijn man 1,90 dat word hem niet:D

Nu dus opzoek naar een andere auto, we willen nu voor een misubishi colt gaan. Uit 2010/2011.

11. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik reed Peugeot 206 en ik ga hem enorm missen!!!! Zie mijn topic http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/422117-wie-meer-gehecht-auto-ben-nou-gek.html

Nu moet ik in een Opel Insignia gaan rijden...Niet mijn 1e keus, ondanks dat het een mooie auto is en allerlei luxe snufjes heeft. Doe mij maar een klein, degelijk blik op wielen zonder allerlei poeha! (die 206 dus...). 1 voordeel heeft het straks wel; we kunnen ons kind fatsoenlijk meenemen, wat in de 206 echt lastig is, aangezien het een 3-deurs is(wel ruime kofferbak overigens!).

Nou ja, zal moeten wennen aan die nieuwe bak...Mss wil ik straks niks anders mee, haha!

12. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Oja, en dan vergeet ik helemaal onze bedrijfswagen(we hebben een boerderij). Dat is een Nissan Navara, 4 wheel drive, 4-zits met een enorme laadbak achterop. Kun je lekker mee door het land crossen!:D Yeehaaaa! (zie ons kind al in zn maxi-cosi zitten achterin!:D)

13. Pearll

Pearll Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,302
    1
    0
    noord-holland
    nu een mercedes c klasse, vorig jaar een golf 6 gehad, allebei prima auto's. Denk dat het met een baby vooral handig is als de auto 5 deurs is ipv coupe model.

14. jilina

jilina Fanatiek lid

May 27, 2010
    2,362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Mee eens toen Noa geboren werd hadden we een bmw coupe maar wat een gehannes om de maxicosi achter in te krijgen zeg. Dit heb ik drie maanden vol gehouden en toen een andere auto gekocht. Nu hebben we een vw coupe model maar wel met 5 deuren.

15. Mamsie1982

Mamsie1982 Actief lid

Nov 2, 2012
    208
    0
    0
    Gelderland
    Wij reden een toyota aygo. Erg fijn autootje en genoeg ruimte voor ons en de tweeling(wagen). Veel mensen verbaasden zich erover, maar alles paste erin!:D:cool::) Zelfs mee op vakantie geweest!
    De auto wel met 5 deuren!
    Nooit mankementen gehad met de auto. We haddden 'm nieuw gekocht en betaalden voor all risk zo'n €300,- verzekering en belasting €0,-
    Tanken 1 keer in de 4 weken, ong €50,-

Nu rijden we een mazda 6.

16. tassie

tassie Fanatiek lid

Mar 23, 2006
    1,888
    0
    36
    Ik rijd in mijn 2e VW Polo. De vorige heb ik gekocht toen ie 1 jaar oud was en vorig jaar na 10 jaar ingeruild voor een jongere Polo. En dat alleen maar omdat ik nu airco wilde hebben (woon-werk is 3 kwartier rijden, dus vond het wel gerechtvaardigd :p), maar als die oude airco had gehad, had ik er met gemak nu nog in gereden. Topwagentje! Nooit grote problemen mee gehad. Ze zijn 2e hands wel wat duurder dan gemiddeld. Ik kreeg er ook een hoge inruil voor.

17. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Wij rijden in een Dodge Ram 1500.Ik voel me ook veiliger in een hoge wagen:)

18. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    1,379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    Hier heb ik de benenwagen haha! oeps sorry beetje flauw :)
    ik zou ook graag een auto willen nu ik 2 kleine kindjes heb, maar helaas is er geen geld voor, eigelijk zonde ik heb mijn rijbewijs alweer dik 13 jaar maar heb nog nooit een auto gehad :(

Mijn moeder heeft trouwens altijd VW gereden, eerst een golf uit 83 daar heeft ze wel 18 jaar mee gedaan hihi, daarna reed ze een VW polo fox uit 93 en ook daar heeft ze heel lang mee gedaan, als ik het voor het zeggen had zou ik ook voor een VW gaan, alleen wel zonder dakraampje want het is algemeen bekend dat die altijd gaan lekken bij de VW :D

19. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    Ik heb 10 jaar niet meer gereden o.a. Omdat ik echt geen geld had voor n auto maar doe nu weer wat lessen om weer te gaan rijden.vandaar!mn werk is ver genoeg voor auto.nu met de trein doe ik er echt te lang over...ik kan straks een auto lenen maar wil toch gaan kijken naar een betaalbare tweede hands, vandaar!

20. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Wij rijden een Mercedes E.
    Een kleine auto is geen optie met ons grote gezin... ;)
    'k Heb wel zelf regelmatig een kleintje gereden als boodschappenauto:
    Fiat Cinquecento,Hyundai Atos, Suzuki Swift.
    Volgens mijn man zijn dat koekblikjes, die gaat liever voor Duitse degelijkheid...!

Share This Page