Navigatie app of tomtom

Discussie in 'De lounge' gestart door Yellowsun, 19 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    wij gaan deze zomer met de auto op vakantie,
    Nu leek het ons handig om een navigatie te hebben, en wil mijn man een navigatiesysteem kopen.
    Maar nu was ik aan het denken, nu de roamingkosten in het buitenland niet meer zijn kunnen we dan niet net zo goed een app op de telefoon kopen? Of zijn die weer net anders als een navigatie systeem?
     
  2. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Ik gebruik altijd google maps in Nederland en België maar dat is altijd max voor een uur ofzo dus geen idee of het ook handig is voor een vakantiereis te maken.
    Je kan de maps ook downloaden maar ook hierbij geen idee of dat handig is voor een lange autorit .
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  3. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Wij hadden in italie vorig jaar een bundel gekocht en op de Google navigatie. Werkte perfect. Altijd up to date en duidelijker beschrijving dan bijvoorbeeld tomtom.
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  4. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Wij zijn 2 weken terug met de auto naar Frankrijk geweest. De TomTom hebben we op de snelweg om de hoek al een gooi gegeven, die stuurde ons het weiland in enzo. De kaart van NL, BE en FR gedownload in GoogleMaps en de hele reis profijt van gehad. Maakt ook routes zonder internet.
     
    anica vindt dit leuk.
  5. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.607
    3.853
    113
    Wij gebruiken altijd de gratis app navmii (android) en dat gaat prima. Is offline te gebruiken.
    Maar we nemen daarnaast altijd toch een goede wegenkaart mee en bekijken vooraf de route die we willen rijden!
    (Voor het geval hij ons een rare richting op stuurt)
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  6. anica

    anica Fanatiek lid

    3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Zo doe ik het ook, als ik binnen Nederland moet download ik de kaart en verbruik ik ook geen internet, je kan gewoon gratis via de app douwloaden
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  7. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Google Maps natuurlijk!
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  8. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Ik blijf fan van de tom tom. Vind ik persoonlijk makkelijker. Ieder zijn ding :)
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  9. mgeul84

    mgeul84 Bekend lid

    17 aug 2012
    765
    105
    43
    Google Maps of Maps.me, kaarten vooraf offline halen, wekt prima!
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  10. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.976
    8.777
    113
    Absoluut een tomtom. We hebben jaren gedaan met een app maar die gaf heel laat de richting aan, verloor vaak contact en stuurde ons letterlijk in een rondje.

    Sinds kort hebben we een tom tom en zij we heel tevreden, we nemen hem mee op vakantie dus nog geen ervaring in het huitenland.

    We nemen ook gewone kaarten mee en een geschreven routebeschrijving.
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  11. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    En houd je telefoon dat zo lang uit? Of moet je dan wel een oplader in de auto aanschaffen?
     
  12. Sneeuwmees

    Sneeuwmees VIP lid

    11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Onze navigatie is vorig jaar uit de auto gestolen, dus deze vakantie hadden we navigatie via de app. Werkte prima.
    Ik had zelf ook een keer een navigatie app gedownload en slecht gelezen, maar dat bleek een gratis te zijn tot een bepaald aantal kilometers. En net onderweg toen ik hem nodig had, bleken mijn gratis kilometers op te zijn en kreeg ik onder het rijden de vraag of ik wilde betalen voor verder gebruik. Was ik op dat moment even niet zo blij mee.
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  13. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    De app waze! Gratis, en hij laadt de kaart dus als je geen internet hebt, heb je nog steeds de route. Update naarmate hij gebruikt wordt dus altijd de nieuwste straten. Nog fijner is dat hij files aangeeft, hoe hard er wordt gereden en hoelang de alternatieve routes duren. Voertuig op de vluchtstrook, troep op de weg, extra controles, geeft ie allemaal zodra het door een gebruiker is gemeld. En dat gebeurt eigenlijk altijd.
    Ideale app. Sinds we deze hebben ontdekt gebruiken we de TomTom nooit meer.
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  14. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Wij gebruiken altijd Google maps. Voor lange stukken gaat de oplader wel mee, ik heb een usb aansluiting op de radio dus dan kan ie ook niet leeg
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  15. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij werkt de app here we go ook zonder internet. Dan moet je wel eerst kaarten/routes downloaden.
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  16. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.557
    2.542
    113
    Nederland
    wij hebben Google maps gebruikt (app) naar Italië toe. werkte prima en liet ons ook zien waar files waren en hoelang die duurde.
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  17. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij hebben ingebouwde navigatie in onze auto's en een TomTom maar ik zweer bij de Google Maps app.
    Waar TomTom en het ingebouwde navigatie systeem ons wel eens in de steek hebben gelaten heeft Google Maps dat niet, zou het geld dus in je zak houden en geen tomtom kopen.
     
  18. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.828
    1.300
    113
    Wij hebben vorig jaar in Amerika (toen wel roaming) Here we go van nokia gebruikt. Heel fijne navigatie app, geeft ook aan hoe hard je mag. En je kunt kaarten per land downloaden.
    Als ik wel op internet kan, vind ik google maps erg prettig.
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  19. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Wij reizen regelmatig door Europa met de auto. Gebruiken altijd Google Maps of waze. Zijn gratis apps. Google maps vind ik iets beter maar waze geeft weer de maximale snelheid aan, heel handig in sommige landen :D We hebben wel 3-4g overal in Europa en een oplader in de auto. Heel handig!
    Tom Tom hebben we ook maar werkt toch een stuk minder goed zeker met files. :)
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  20. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Duidelijk, wij gaan na jullie reacties ook met Google Maps op pad. Alleen nog even uitvogelen hoe je de kaarten offline kan krijgen.
     

Deel Deze Pagina