ervaringen Tele2

Discussie in 'De lounge' gestart door danip, 29 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Niet meer actief

hallo allemaal,

Wij willen misschien overstappen naar Tele2. Wat is jullie ervaring met Tele2? We willen dan internet, tv en bellen van hun. Zijn er vaak storingen, en is het internet wel echt snel?

Bedankt alvast :D (handig zo'n forum)

2. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Nooit geen problemen mee gehad! Internet is snel,1 keer in 4 jaar een storing gehad, ik zou tele2 zeker doen,en als je iets anders wilt zeker GEEN upc! (Chello als dat nog zo heet)

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Zelf geen ervaring mee, maar zowel mijn zusje al mijn broertje zijn bij de overstap naar Tele2 hun telefoonnummer kwijt geraakt en hebben minstens 4 weken zonder vaste telefoon gezeten door een fout van Tele2.

4. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Mijn moeder heeft jaren tele2 gehad, en was er ontzettend tevreden over. Het was echt een stuk goedkoper.

Ondertussen heeft ze alles in 1 van haar kabelmaatschappij.

5. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Mijn man belde een keer voor informatie en werd gelijk onderworpen aan een voice-log. Wel met de garantie dat we het thuis rustig konden nakijken en het alsnog konden opzeggen. (7 dagen na dagtekening van de brief)

Bleek ten eerste dat het pakket waar wij interesse in hadden bij ons niet leverbaar was, dus kregen we een ander pakket (waar we totaal geen behoefte aan hadden).

Wij netjes afbellen, nee hoor, onze opzegtermijn is verstreken (fout van tele2). Afijn, aantal telefoontjes verder, brief gekopieerd, weer aantal telefoontjes (en ondertussen al dus een pakket afgeleverd wat wij niet willen) hebben ze door dat we het echt niet willen.

Wij blij, wordt er opeens geld van onze rekening afgeboekt. Wij terugboeken en weer bellen...Sorry mevrouw foutje (alweer, en ondertussen een fortuin kwijt aan die 0900 nummer).

Daarna opeens een brief, als je nu niet betaald wordt internet afgesloten (uhw, we hebben geen internet van jullie) en weer pakketjes van tele2..

Kortom; MEGARAMP!!!!

Tenminste, ik hoor altijd dat het internet etc gewoon goed is, dus als je echt wilt is het goed denk ik. Maar je kan er niet makkelijk op terug komen.

En ohw ja, overstappen is altijd lastiger dan je denkt. Is nooit goed gegaan bij wie ik ook ken.

6. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    ohw en als je dan opbelt (voor de zoveelste keer) proberen ze je iedere keer alsnog een ander pakket door de neus te boren en ze willen een hele tekst en uitleg waarom je dan niet wilt...Hallo NEE IS NEE

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hebben hier ook tele2. TV, internet en bellen.

TV is wat traag, in de zin van, als je zapt, hapert hij de eerste paar seconden een beetje. Soms een klein beetje problemen met het kastje, dan even stekker eruit, dan geen problemen, maar dat is 1 keer in de maand ofzoiets. Voor de rest wel tevreden mee.

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hier internet en bellen van Tele2. Tot nu toe nog nooit geen problemen gehad. In de 2 jaar dat wij het nu hebben, is er 1 keer storing geweest.
    Voor informatie over de verschillende pakketten kun je gratis bellen met 0800-1602 of kijken op www.tele2.nl.
    Als het goed is, kun je op hun site ook een postcode-check doen om te kijken of het gewenste pakket wel bij jullie aangesloten kan worden. En anders kunnen ze dat wel doen voor je als je met ze belt.

Maar pas wel op! Laat je niks aansmeren! Ik heb er zelf gewerkt en ze zijn nogal opdringerig hahaha. Je hebt een respijt van 7 werkdagen mocht je alsnog van je keus afzien.

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Overstappen van een provider is inderdaad niet makkelijk en afhankelijk van een hele boel factoren. De bedrijven werken elkaar vaak tegen waardoor het misgaat. Vaak is dat de provider waar je al bij bent aangesloten. ( ze hebben de lijn nog niet vrijgemaakt etc.)

10. danip

danip Niet meer actief

Bedankt allemaal voor de antwoorden!

De meesten zijn dus wel positief. Ik heb nu zelf altijd veel storingen bij de provider waar we nu zitten. Elke week ligt er wel wat een hele dag uit, en ik had er nu wel genoeg van. Kan ook nog eens 30,- per maand besparen, dus ik denk wel dat we het gaan doen.

@ minyaweth: Bedankt voor de tip ;) Ik zal me niks laten aansmeren! De postcode check kan ik niet vinden, maar ik bel ze morgen dus dan doen ze het daar maar.

@wendyp: dat hebben we nu ook, als ik zap duurt het ongeveer 2 seconden voor het beeld er op komt.

@OemHudaifa: Dat klinkt niet al te positief. :( Ik hoop dat het bij ons wat soepeler zal gaan. Ik kan gewoon te veel besparen om het niet te doen.

@Loekie: Ik denk dat dat altijd wel een beetje zo gaat met overstappen. Tenminste ik hoop nu maar dat het niet aan Tele2 ligt ;)

@Fladdertje: We stappen over van UPC haha :)

@Lizab: Tele2 heeft nu ook alles in 1. Vandaar dat ik ze nu wel wil gaan proberen. Misschien wat voor je moeder om nu weer terug te gaan?

11. Trees

Trees Niet meer actief

Met de tv hadden we ontzettend slechte ontvangst. Veel zenders deden het regelmatig niet of vielen halverwege weg (altijd tijdens de climax van de film :().
    In ons vorige huis hadden we wel goede ontvangst, maar wel de irritante vertraging van een paar seconden. Het geluid kwam een paar seconden later binnen. Mensen zag je andere mondbewegingen maken dan wat je hoorde. Toch wen je daar ook wel aan. Wij vonden het alleen bij het begin storend.

Internet was prima. Telefoon ook goed.

Het uiteindelijk opzeggen van Tele 2 (ivm de slechte ontvangst) was een drama en heeft uiteindelijk 9 maanden geduurt.
    De klantenservice is overigens waardeloos. Mevrouw, wij bellen u binnen 5 werkdagen terug. Je mag al blij zijn als je binnen 5 weken wordt teruggebeld!

Ach het blijft beter dan Ziggo :rolleyes:

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ow wat trouwens wel irritant is aan tele2... (TV dan ;) )

Alles gaat via het menu, maar je kunt ook met een knopje zien wat voor programma's er zijn, het is geen teletekst, maar gewoon wat er nu en daarna komt (vet makkelijk)

Maar nu komt ie.... dat was allemaal uit de lucht door dat stomme voetbal! :)

13. andrea83

andrea83 Actief lid

23 apr 2008
    241
    0
    0
    Internet en bellen vind ik prima, tv ben ik heel erg ontevreden over. De beeld kwaliteit komt overeen met kabeltelevisie en ik heb daarvoor niet digitale televisie genomen. Hoor om me heen ook veel klachten over de digitale tv.
    Klantenservice is niet goed. Terugbellen voor het oplossen voor een probleem duurt erg lang. Als iets het niet doet en ze hebben geen kant en klaar antwoord belt meer dan een week later een monteur terug. Ondertussen hadden we het zelf al wel uitgevonden.
    Heb je eenmaal tele 2 ga dan vooral niet verhuizen, dat gaat mis. Heeft 4 weken geduurd voor ze het toen konden omzetten. Hebben natuurlijk wel gewoon afgeschreven en zouden ze na een aantal keer bellen (gezien het hun fout was) dit met de volgende keer verrekenen, dit hebben ze nooit gedaan. OOk niet na meerdere malen hierover bellen.

Groetjes,
    Andrea

14. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Wij hebben ook alles in 1 van de tele2. En we zijn er redelijk tevreden over. HEEeeeeel soms hapert het beeld. En we hebben geloof ik 1 x algehele storing gehad in de 3 jaar dat we het nu hebben...of 4 jaar...weet niet meer.
    Over verhuizing en of overstappen heb ik niks te melden nog. Dat hoop ik nog mee te maken :p
    Enige minpuntje is dat ik een afstands bediening bij het kastje heb die mij niet schijnt te moeten. Ik druk soms op geluid harder bvb en krijg dan ineens een andere zender...of teletext En dat kan ECHT niet prongeluk op het verkeerde knopje gedrukt zijn want teletext zit helemaal boven aan rechts en geluid harder/zachter midden links! Maar ben de enige die dat heeft met t ding :rolleyes:

15. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Wij zijn net WEG bij tele2, juist omdat ik het niets vond. Vvaak storing, vaak onaanduidbare problemen. I-net verbinding die eruit lag. Vrij slechte klantenservice. Wel redelijk goedkoop dat wel. Maar dat met die storing en veel gezeur kan heel goed plaatsafhankelijk zijn. Maar das met elke provider

16. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Ik heb eigenlijk nog nooit echt problemen gehad ja wel eentje maar dat werd meteen binnen 2 min opgelost door hun

Deel Deze Pagina