welke autostoel 9mnd+

Discussion in 'De babyuitzet' started by tico, May 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Wij hebben de maxicosi tobi (gekregen voor vera haar eerste verjaardag van mijn broer). Deze is nog steeds niet in gebruik, maar dat zal binnenkort wel veranderen, ze past nog net in de 0 groep maxi cosi.

Ik vind met stoeltjes dat je echt moet gaan passen iig. Wij wilden eerst ook voor de priori gaan, maar daar zat onze meid echt niet lekker in en de romer trouwens ook niet. In de tobi zat onze meid het lekkerst en was de keus snel genoeg gemaakt. Ik vond hem wel prijzig maar mijn broer wilde perse die stoel als cadeau geven :D, en ik klaag dan natuurlijk niet. Het voordeel van deze stoel vind ik de gordels (die blijven omhoog staan als je ze los doet, ideaal vind ik.

2. Starsleeper

Jul 16, 2008
    76
    0
    0
    hei,

Even opletten, van de maxi cosi priori heb je verschillende versies. De sps is de goedkoopste (+/- 99 euro), en heeft wat minder vulling in de zitting, waardoor ie iets harder zit. Voor de rest helemaal prima, hier hebben oma en opa zo'n sps in de auto. Wijzelf hebben de Priori xp isofix. Hij kostte behoorlijk meer, maar is dus met een isofix bevestiging (kan in geval van nood ook met de riem vastgemaakt worden). Verder zie ik geen verschillen met de sps, behalve dus, zoals gezegd, de iets zachtere zitting.

3. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

Mar 30, 2008
    704
    0
    0
    Wij zijn tevreden gebruikers van een infinity pro en een comfort pro. Ik vind ons zoontje iets beter zitten in de comfort pro dan in de infinity. Het is inderdaad een nadeel dat je de stoel los moet maken voor gebruik en weer moet vast zetten na gebruik. Maar als je dat vergeet blijft de stoel wonderwel goed op de bank staan (oeps). Mocht je willen passen dan zijn de gardo en babypark opties. Bestellen zou ik bij de fabrikant in duitsland doen gezien de prijs.

4. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    2,189
    24
    38
    zeeland
    Wij zaten te twijfelen tussen de Romer King,de Priori sps en de Tobi.
    De Priori sps was de goedkoopste maar de zitting was vrij hard en leek ons niet comfortabel voor de regelmatige lange afstanden die we rijden.
    De Romer King had de mooiste kleurtjes maar ons meisje zakte veel te diep en kon niet fatsoenlijknaar buiten kijken.
    Dus uiteindelijk voor de Tobi gegaan waar ons meisje goed in kan zitten en ze kan heerlijk naar buiten kijken.

5. suske13

suske13 Actief lid

May 2, 2008
    279
    0
    0
    Wij hebben dee MC Axiss.
    Kruimeltje heeft niet altijd evenveel zin om in die stoel te gaan zitten en doordat je deze kunt draaien is het net iets minder een strijd om haar er toch in te snoeren. Als je met een rood hoofd in je auto gebogen staat te worstelen met een tegenstribbelende peuter is het wel fijn dat je de stoel naar je toe kunt draaien. Verder zit ze er prima in. In een andere auto zetten doe je niet voor je lol want is wel ff een klusje, maar met het aanspanhendeltje staattie wel goed stevig in je auto.
    Nadeel van de family-fix vond ik dat als je een tweede auto hebt je dus bijna ook een tweede base moet kopen om het stoeltje in je andere auto te zetten of je moet telkens die hele family fix base verhuizen en opnieuw instellen. Dit omdat het stoeltje niet met een gordel te bevestigen is (werd ons door de verkoper uitgelegd, had er zelf niet eens bij stil gestaan). Anders had ik misschien daar wel voor gekozen want wij hadden voor de Maxi Cosi wel de Isofix base en dat was erg handig. Klikklik en hij zat vast. Ideaal!

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Ik hoor van de tobi heel veel negatieve reacties... hij lijkt heel goed in het begin... maar als ze met 18 maanden de handen uit de gordels kunnen halen ben je niet echt blij.

Ik heb de romer king plus 2x

7. tico

tico Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,311
    0
    0
    pfff blijft wel moeilijk, zoveel verschillende meningen hahah.
    Hangt natuurlijk ook wel van je kindje af denk ik.
    Ik heb wel al een paar dingetjes gezien, maar is het makkelijk zo'n stoel over te zetten in een andere auto? Wij hebben er namelijk 2 en 2 stoeltjes kopen is wel duur, maar heb ook geen zin om steeds een hele verbouwing te moeten doen.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Dat was bij die vorige versie inderdaad een probleem, daarom hebben ze dat bij die nieuwe versie aangepakt en opgelost. De nieuwe versie komt ook goed uit de test bij de ANWB, die vorige versie was 'redelijk' ofzo.

9. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    wij hebben de Romer King, makkelijk om te zetten in een andere auto, en gewoon betrouwbaar....

10. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Axiss!
    En super fijn.
    (hihi, hij heeft er overigens wel pas 2 keer in gezeten)

11. MG2009

MG2009 Niet meer actief

12. annette79

annette79 Nieuw lid

May 27, 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ons eerst goed laten informeren bij een baby zaak en ik moet zeggen bij Babyhuys in Harderwijk nemen ze alle tijd voor je en hebben ze een goede uitleg over welk stoeltje het beste bij je past.
    Wij zijn heel tevreden weggegaan met een Romer King plus autostoel. Dit omdat we twee auto's hebben en dus regelmatig moeten overzetten.

Share This Page