Mijn dochter van bijna 4 weken oud drinkt sinds een dag of 2 heel raar aan de fles (Ze krijgt al vanaf dag 4 of 5 flesvoeding omdat bv niet wilde lukken). Ze heeft onwijs honger, en hapt heel gretig aan maar ze slikt niks door. Het loopt er ook niet langs ofzo, maar ze zuigt gewoon niks uit de fles. Ze krijgt Hero comfort voeding en we bieden 120/4 aan maar ze hoeft het niet allenaal. De ene keer drinkt ze het helemaal op en de andere keer niet. Geen probleem. Het rare is dus dat ze wel lijkt te eten maar er blijft vaak alles in de fles zitten. We hebben difrax flessen en een 123 speen. Zelfs op stand 3 werkt het niet meer. Dit is altijd wel zo geweest. Ze heeft ooit in 5 minuten 100cc op (de eerste keer dat we standje 3 probeerden dus we wisten ook niet wat we moesten verwachten) en alle andere keren werkte stand 1 of 2 prima. Nu lijkt ze (wanneer ik mijn vinger in haar mond stop) ook vaak te bijten zeg maar ipv te zuigen. Ze huilt vaak vrijwel meteen als ik de fles of vinger uit haar mond haal. Slapen doet ze op zich goed maar als we haar in haar bed of in de box leggen slaapt ze hooguit een half uurtje tot max een uur en daarna is het vrij snel weer huilen. Nu is ze weer bij mij in slaap gevallen en ga haar dadelijk weer weg leggen maar vrees ervoor wat er dan weer gaat gebeuren. Speen pakt ze soms wel maar meestal niet. Dan doet ze haar mond zo ver open en spuugt ze die meteen weer uit. Maar soms pakt ze de speen in 1 keer en dan gaat het een tijdje goed. Ik heb een vermoeden dat de spruw weer terug is dus net weer begonnen met daktarin gel in haar mondje smeren. Kan dat rare drink gedrag met spruw te maken hebben of zouden het ook symptomen van verborgen reflux kunnen zijn? Het rare voor de reflux is alleen dat ze lang niet altijd de symptomen daarvan heeft. Met name 's nachts drinkt ze wel genoeg ook al duurt het soms een hele tijd voor de fles leeg is... Ik weet het niet meer zo goed...gaat het een dag helemaal goed en lijkt ze eindelijk een ritme gevonden te hebben, gaat het drinken weer moeizaam en huilt ze weer veel...ik kan op dit soort dagen zelf echt weinig tot niks...
En als je haar zuigreflexen stimuleert? Ik kreeg als 'trucje' van de verpleegsters mee dat ik onder bij het kaakje van mijn zoontje moet aaien omdat hij dan begin te zuigen. Mijn zoontje is te vroeg geboren dus had niet gelijk door wat hij moest doen met die speen in zijn mond. We hebben dus een weekje zelf zijn zuigreflexen moeten stimuleren en na die week had hij het door.
Mijn zoontje ging op een moment buiten op de doeken van de fles. Hij beet hem dus dicht en kon zo niet drinken. Door de fles langzaam rond te draaien neer hij niet meer. Misschien doet je dochter het niet maar je kan altijd even kijken.