Dat is absoluut niet waar en een groot misverstand. Wanneer het hoofd boven de rand uitkomt, past je kindje niet meer in de maxicosi! Dus niet halverwege de oren! Dan wordt het hoofd niet meer ondersteund tijdens een aanrijding. Het kindje veert namelijk een stukje omhoog tijdens een aanrijding en omdat de meeste mensen de gordeltjes niet strak genoeg doen (bijv door een dikke jas aan te trekken) is het naar boven veren zelfs meer dan een beetje.
Even off-topic: Jij hebt wel een reusje in huis hoor amai Mijn zoontje wordt nu 2 jaar en die is 88cm.
Ik dacht het ook, maar las het ook in het nieuwe prenatal magazine. Lijkt me dat ze iets wel goed uitzoeken voordat ze iets schrijven ?!
Tja, dat zou je zeggen inderdaad. Raar dat het in een nieuw magazine wordt geschreven. Wat betreft de cybex sirona, wij hebben hem en zijn super tevreden. Enig minpunt is dat hij maar tot 18 kg achterwaarts is en niet tot 25 kg. Maar dat zien we tegen die tijd wel...
Wik hebben de tobi. Mega fijne stoel... Uk zou dus nooit voor achterwaartse stoel kiezen (dat dat verplicht word.... Eerst zien dab geloven) weet niet hoe het met jou kind is. Maar mijn zoon was op een gegeven moment zo nieuwsgierig dar hoe strak hij ook zat, het voor elkaar kreeg om los te wurmen en om om te kijken ... Lijkt me nou ook niet echt veilig. Tobi de gordels zijn vooral super ideaal!
Ja, dat is ook het idee van die stoelen. Zo lang mogelijk achterwaarts vervoeren. Voor de nieuwsgierigheid van mijn zoontje hang ik wel een dvd spelertje op met een film van Discovery er in
Ik woon in zweden, land van de veiligheidsmaatregelen, en we hebben vorige week een voorlichting gehad van het nationale verkeersinstituut. In het kort: - Een stoel uit groep 1 is vele malen veiliger dan een maxi cosi. en zodra ze met hulp rechtop kunnen zitten kunnen ze het beste over. ze mogen er vanaf geboorte al in zelfs, zit alleen voor geen meter. Dit heeft te maken met het materiaal waar een maxi cosi van gemaakt is. Het plastic heeft ook een veel minder lange levensduur. een maxi cosi gaat maar 6 jaar mee, daarna is hij niet meer veilig bij een botsing. - isofix is leuk bedacht, maar kan maar tot een zeker gewicht tegenhouden, waardoor een autogordel langer veiliger is. - achteruit vervoeren is hier tot 7 jaar verplicht en heeft er voor gezorgd dat er bij ongelukken nooit kinderen gewond raken. de mevrouw van onze voorlichting vond eigenlijk dat kinderen tot 12 op deze manier vervoerd zouden moeten worden. ik heb ergens nog een briefje met daarop de namen van de 3 stoelen die het prettigst werden ervaren maar dat ben ik kwijt...haar tip was ook nog te kijken welke het beste op je achterbank past, want er moet genoeg ruimte zijn om een tikkeltje achterover te kunnen hangen.
Woooow Eindhoven! Weet je hoever dat rijden is vanaf Meppel.. om even een stoeltje te passen haha. Ik er even over na denken. Schoonzus woont in Heythuysen, misschien ff weekendje daar heen en dan kunnen we gelijk naar die winkel. Geld maakt mij niet zo veel uit, het gaat om de veiligheid! Dat is onbetaalbaar Enigste wat wij niet hebben is een isofix systeem in de auto. Willen wel achterwaarts vervoeren.
Haha Ja ik heb er 1 met isofix en woon in Apeldoorn wel dichterbij Anders kon je hier komen passen. Uiteraard kan je gewoon bij Babypark enzo de Max-Way passen maar die hebben er de ballen verstand van