Klopt. Kindjes mogen absoluut geen jas aan in de auto dat is levensgevaarlijk. Hier gaan ze zonder jas in de autostoel en hebben ze het koud dekentje er over heen. Zowiezo staat de autokacheltje altijd aan in de winter en koudere dagen. Dus hebben het al snel warm.
Jeetje ja das wel gevaarlijk. Helemaal voor zo'n kleintje. Die kleintjes zijn het kwetsbaarst. Hun ruggetje en nekje brrrr. Ze zullen zich zelf echt niet vergeven als er wat gebeurt.
Zo ken ik ook iemand die haar mugje van 3 jaar ook in een groep 2/3 stoel zette omdat de oudste daar ook in zit (5 jaar) en de jongste dan ook zo graag zo'n stoel wilde...
Zo lang mogelijk in maxi cosi, dan zo lang mogelijk in een groep 1 stoel en dan over naar een groep2/3. Hier net over naar groep 2/3 voor oudste van 4. Paste echt niet meer goed in de groep 1 (maxi cosi tobi). In deze stoel zit hij nu veel fijner, maar zelf moet ik erg wennen aan de gewone gordel. Kennis heeft zoon van 2 jaar en 9 maanden al in een groep 2 stoel gezet. Zo kon de jongste van maxi cosi doorschuiven naar de groep 1 stoel en hadden ze geen 'dubbele' autostoeltjes 😳😳 Dus zo lang mogelijk zo en dan pas overstappen.
Mag ik vragen welke groep 1 stoel jij hebt waar jouw dochter van 1.12 m nog in past? Klinkt als een ruime stoel.
Hier maxicosi autostoel 2/3 bij mijn man, en ik heb de lief! Groep 2/3 prenatal raadde ons aan om over te stappen. Ze kwam met haar schouders in de andere stoel groep 1 over de rugleuning zeg maar. Hier 16kg en 98cm. Draagmaat 104
Wij hebben met ruim 2,5 een andere autostoel gekocht, zoonlief had toen zijn been gebroken en paste daarmee echt niet meer in zn maxi cosi rodi. Omdat hij nog zo jong was en maar 14-15 kilo woog hebben wij gekozen voor een 123 stoel met vang kussen, een cybex pallas M Fix. Wel een heel dure stoel. Als alternatief dachten we aan de romer evolva 123 en die valt opzicht wel in jullie prijs klasse, dan heb je een meegroei stoel die tot 18 kilo nog lekker met de harnasgordel kan!
Over die stoelen met vangkussen heb ik hele wisselende verhalen gelezen...? Voor mij vielen die stoelen om die reden in ieder geval af.
Mijn dochter vroeg de dag nadat ze vier geworden was ook "mama, waarom moet ik nou nog in die kleine autostoel"? "Omdat je nog geen 15 kilo weeg, schat."
De römer kidfix sl is zeer fijn. Maar ik zou nog wachten met een groep 2 stoel, zoals Averlach al mooi uitgelegd heeft.
Dat zeiden ook veel mensen tegen ons. Dat de oudste best over kon, gelukkig vond ik van niet . Nu is de oudste 3,5 en de jongste 1,5 en nog steeds passen ze prima in hun groep 1 stoel . In een groep 2 stoel zitten ze voor mijn gevoel veel te los en veel minder veilig. Ben erg tevreden met groep 1 en stap echt pas over als het 'proppen' wordt en niet meer fijn/ veilig is.
Klopt, maar hij is in de anwb autostoeltjestest wel als heel goed getest, Cybex Solution M-fix - ANWB Autostoeltjestest 2015 en wij zaten toen in het dilemma; hij zat met zn been in het gips, tot zn lies en de groep 1 pastte toen echt niet meer. Een stoel met alleen gordel wilden we nog niet met zijn leeftijd. Deze is met zijdelingse impact erg veilig en hij vind het vang kussen zelf erg fijn. Hij wilt altijd zijn 'tafel' erop.
Tja onze 3jarige vraagt ook elke keer als we met de auto weggaan en grote broer niet mee gaat "Mag ik in broer stoel, alsjeblieft". "Nee, je bent te klein, te licht en te jong, je mag in je eigen stoel" Jongste past kleding maat 92 nog, dus zal max 94cm zijn, weegt circa 12 kg en is net 3 jaar. Denk dat als hij 4 wordt zelfs nog in de groep 1 stoel blijft...