We hebben een Maxi Cosi Pebble voor kindlief en inmiddels ook een Maxi Cosi 2way Pearl gekocht (achterwaarts dus). Nu weet ik dat je je kind zo lang mogelijk in de maxi cosi babystoel (dus de pebble) moet vervoeren, maar is dat omdat de meeste opvolgstoelen voorwaarts zijn of is er iets speciaals aan de babystoel? M.a.w. Kan kind qua veiligheid gewoon al over naar de 2 way pearl? En hoe zie ik of kind al goed in de 2way pearl zit? Hij is 9 maanden trouwens.
Dat geldt inderdaad voor mensen die hun kind na de groep 0+ stoel voorwaarts gaan vervoeren. Als je zoontje minimaal 9 kg. weegt en zelf kan zitten, mag hij straks gerust in de 2WayPearl. Je kunt zien of hij er goed in past door te kijken hoe de gordeltjes over zijn schouder lopen t.z.t. In de laagste stand moeten ze recht over de schoudertjes lopen of er net onder vandaan komen. Zo lang ze nog boven zijn schouders uitkomen, is hij nog te klein.
Hoi Arya, Het is goed om te weten dat de autostoelen voor jongere kinderen veel meer veiligheid bieden dan de autostoelen voor grotere kinderen. Een baby autostoeltje biedt vanwege de ergonomische vorm ook meer comfort en bescherming voor je baby. Over het algemeen wordt daarom aangeraden om zo lang mogelijk te wachten met overstappen naar een volgende stoel (dit geldt voor de overstap van groep 0 naar 1, maar ook voor groep 1 naar 2 en naar 3 en zelfs voor het overstappen naar alleen het gebruik van de gordel). Belangrijk is inderdaad dat de babyautostoel achterwaarts geplaatst kan worden, en in ligstand omdat kleintjes nog niet kunnen zitten. Als een kind met de kruin boven de maxicosi uitkomt, dan kun je overgaan naar de MaxiCosi 2waypearl (die is er voor kinderen vanaf 6 maanden of 67 cm) of bijvoorbeeld de Axissfix (vanaf 4 maanden of 61 cm). Er zijn ook modellen die vanaf geboorte tot aan 4 jaar gebruikt kunnen worden. Maar de voorkeur gaat uit naar een fasestoel en niet een alles-in-1 model, omdat een fasemodel beter aansluit bij de lengte en het gewicht van het kind. Of je kindje goed zit in de 2 way pearl hangt af van zijn lengte. Je zoontje moet dus minimaal 67 cm lang zijn. De gordel moet echt strak aangetrokken worden, behalve de (platte) hand van de ouder mag er verder geen ruimte zijn. Mocht je twijfelen, dan kun je een foto van je zoontje in de stoel maken en deze naar de facebookpagina van Maxocosi sturen of naar de klantenservice. Dan beoordelen zij hoe goed de kleine zit. Groet, Angela VeiligheidNL
Wij zijn rond de 10 maanden van de pebble naar de 2-way pearl overgestapt. Eigenlijk had dat nog best iets eerder gekund, mijn dochter is lang maar vrij dun en die wist zich toen zowat los te wurmen uit de pebble door de 3-puntsgordel (vanwege haar lengte konden de riempjes niet strakker maar ze vulde de ruimte tussen buik en riemen niet op, dus daar stak ze haar armpjes doorheen: dat was voor mijn gevoel toch ook niet echt veilig te noemen). In de 2-way pearl zat ze meteen goed vast en omdat ze lekker uit het raam kan kijken vindt ze het ook leuker in de auto. Over lengtes en dergelijke is denk ik al wel genoeg gezegd, maar mijn ervaring is dat het in elk geval een prettige stoel is waar mijn kind graag in zit en waar ze zich ook niet uit wurmt .
Bedankt voor de reacties! 67 cm is ie volgens mij al wel. Dus dat zou kunnen. Ik ga vanavond eens een foto maken en het maxi cosi vragen, goede tip. Hij is nog geen 9 kg trouwens maar ik dacht dat ze van die eis waren afgestapt? Hij kan trouwens al wel goed zitten, dus wat dat betreft zou ie dat ook leuker vinden denk ik. Ik ga vanavond even passen om de verschillen te zien.
Wij zijn overgestapt omdat de schouders van onze man gewoon te breed werd voor de maxicosi en hij constant in de gordels hing om rechterop te gaan zitten. Hij zat duidelijk comfortabeler in de achterwaartse vervolgstoelen dan in de pebble. Overigens was dit met ruim 13 maanden, 80 cm en ruim 9 kg. Hij past nu (15 maanden) in de lengte nog altijd in de mc maar hij zit gewoon duidelijk comfortabeler in onze grotere achterwaartse stoelen.
Onze dl zit nog steeds in de mc, ze is nu 15 maanden, 9 kilo en zo'n 76 cm. Deze week halen we de mc 2way pearl op. Ze is duidelijk toe aan een ander stoeltje, ze zit niet lekker meer in de mc. Ook al past ze er nog heel goed in.
Wow sommige kindjes kunnen nog best lang in de maxi cosi! Ik heb maxi cosi gevraagd en ze twee foto's gestuurd. De dame gaf aan dat hij op zich wel in de 2 way pearl past, maar dat hij ook nog goed past in de pebble dus dat ze aanraadde hem daarin te laten zitten tot hij met zijn kruin er bovenuit kwam. Dus dat doen we dan nog maar even.