Hallo, We waren net bij mijn schoonouders en daar hebben ze een lieve, maar enthousiaste (lees: wilde) hond. Nu zat mijn zoontje bij oma op schoot en de hond kwam eraan. Hij gaf mijn zoontje een lik over het gezichtje. Nu vraag ik me af of dat kwaad kan? Ik weet dat het nu al gebeurd is, maar ik denk er nu toch nog over na... We hebben een flinke boy en hij is verder goed gezond, maar toch... Wie heeft dit ook eens meegemaakt en kan mij geruststellen? xxx
kan echt geen kwaad hoor! noa heeft ook vaak een lik van de hond gehad tuurlijk vond ik het vies maar ze is er nooit ziek van geweest.
Een lik van een hond is schoner dan een mensen beet om zo maar te zeggen. Maar ik vind t zelf altijd wel heel goor
ben bang dat ik dit echt niet leuk zou vinden en inderdaad ben ik er ook nog eens vies van. vind ook eerlijk gezegt raar dat een hond al de kans krijgt om zo dicht met zijn bek bij een baby hoofdje te komen. heb wel eens gezien dat een hond tegen een kind op stond te rijden nouuuu dan ben je echt bij mij aan het verkeerde adres.
Gelezen: een hondentong bevat 5000 bacterieën... en een geel doekje voor het aanrecht 3 miljoen! Nee hoor, maak je geen zorgen. Kan gebeuren.
Sven krijgt altijd een 'kusje' op zijn wang van de hond bij opa en oma als hij daar komt. ik het er echt geen moeite mee. mijn kind kruipt ook binnen (en ja, ik zuig dagelijks, dweil zeer regelmatig, maar dan is de vloer nog niet 24/7 steriel ) en buiten over de vloer, zal straks ook in speeltuintjes in het zand spelen en ga zo maar door en dat is allemaal een stuk viezer dan een likje van de hond. de hond mag er niet mee doorgaan, maar 1 lik op z'n wang, bouwt hij een mooi afweer systeem op denk ik dan maar. wij zijn daar niet zo angstig voor.
Ik wil geen gelik aan mijn kinds gezicht voor het geval die hond wormen heeft en honden kunnen soms ook wormen hebben zonder dat je het zo snel merkt. Nee bedankt. Maar goed, een keer een likje zal geen kwaad kunnen hoor, wat bacteriën betreft, een mensenlik bevat 3 x meer dan een hondenlik.
Vreselijk. Maar even serieus, nee dat kan geen kwaad, tenzij het hondje nooit wordt ontwormd of ontvlood ( schrijf je dat zo?) Wij hebben een hond en die loopt door het huis. Kindje is daar ook. Likken doet hij eigenlijk nooit, maar als het een keer gebeurde, dan wist ik wel dat hij geen enge dingen in zijn buik had.
Ontvlooid Hier 2 honden maar likken in Ruben zijn gezicht mogen ze absoluut niet (ieder ander ook niet hoor ). Tuurlijk kan je het niet altijd voorkomen (ze vinden hem blijkbaar en gelukkig! lief).
Hier ook een hond en ik zou er niet van schrikken als de hond onze zoon straks likt, maar ik zal het wel proberen te vermijden. Onze hond is alleen nogal eentje van het likken Dus dat wordt lastig. Maar ik zou me er in ieder geval geen zorgen om maken
Ik heb het liever ook niet, maar heel soms, gebeurt het weleens dat onze hond, Wayne een klein "kusje" geeft op zijn wangetje.. Meestal haal ik er dan direct ff een nat washandje overheen. Maar het kan op zich geen kwaad.
Ik vind het ook vies, maar de hond van mijn ouders doet het ook uit enthousiasme. Ik heb ook eens gehoord dat likken in het gezicht voor een hond een manier is om aan te geven dat hij zich dominant voelt boven het kindje. Of het klopt weet ik niet, maar sindsdien ben ik er nog voorzichtiger mee. De hond moet zich altijd lager in rang voelen dan mensen, ook al betreft het een baby. Je moet er toch niet aan denken wat er zou kunnen gebeuren...
dit heb ik even opgezocht op internet omdat ik er van overtuigt ben dat honden niet dominant zijn wanneer ze likken dus die "onzin" wil ik graag even uit de wereld helpen Honden likken om verschillende redenen. Likken is in de eerste plaats een onderdanig sociaal gedrag om eerbied te tonen aan de dominantere "roedelgenoot". hierin je kun je lezen dat de hond dus juist likt omdat de hond weet dat jij hoger in rang staat...en toont daardoor dus onderdanig gedrag door te likken naar mijn mening als je hem dan straft zal de hond juist denken dat hij geen onderdanig gedrag mag vertonen, ik zou de hond dus absoluut niet straffen maar gewoon wegzetten, http://www.depostwagen.nl/diergeneeskun ... honden.php dit is de site waar ik het op gevonden heb... en nu even on topic...het is totaal niet schadelijk dat een hond de baby likt,ik snap dat het niet fris is...maar een honden tong is opzich heel schoon,waarom zou men anders zeggen: laat je wond uitlikken door een hond dan geneest het beter omdat het dan echt goed schoon is,.. niks om je zorgen over te maken !
Likken is inderdaad juist iets onderdanigs. Dat is tenminste wat mij verteld is tijdens de puppycursus. Wanneer de hond bijvoorbeeld zijn pootje op je kind legt, is dat wel een teken van dominant gedrag. Het rijden ook overigens.
Ik zou het ook niet echt fijn vinden bij mijn baby nee, maarja. het is gebeurd. Ik denk niet dat hij van een keer likken iets krijgt.
het rijden bij iemand op het been of arm kan inderdaad over komen als dominatie, of dit ook zo is dat weet niet...maar weet wel dat onze hondjes hier qua pootje op de arm leggen niks geen dominatie is, dat is aangeven dat ze even willen dat je naar ze kijkt en dan gaan ze op de rug liggen dan willen ze even lekker geaaid worden,uiteraard doen we dat niet altijd want dan worden ze misschien wel dominant als ze weten dat het elke keer gebeurt,.... maar af en toe als beloning even antwoorden op hun vraag een lik is inderdaad niet fris... maar ofzoveel schoner dan ze vloer die net gedweild is
Rijden is (heel) dominant ja En als je het mij vraagt is ook in jullie geval een pootje op de arm leggen dominant. Ze vragen om aandacht en krijgen dat soms ook. Nu ben ik het er wel mee eens dat het geen kwaad kan om daar af en toe gehoor aan te geven hoor. Het is vooral verstandig om hierop te letten als je hond verder ook vrij dominant is. Onze hond is heel onderdanig en bij hem zijn we dus ook niet zo streng als het hierop aankomt. Maar hij legt daarbij ook nooit zijn poot op ons.
gelukkig vind ik het niet dominant overkomen ze weten wat ze wel en niet mogen, ze zijn ontzettend onderdaning, ze zijn mijn 2 engeltjes,en als ze dan toch een keertje dominant zijn( mocht het werkelijk dominatie zijn) dan vind ik het niet erg dat ze af en toe om aandacht vragen door een pootje op mijn arm te zetten omdat ze even over de buik geaaid willen worden als ze verder onderdanig zijn,mag dat zo nu en dan best eens
denk ook als het je eigen hond is waar je veel van houd iets anders is. kijk ik heb geen hond en als dan ineens mijn kindje een lik over haar gezichtje krijgt kun je je wel voorstellen dat ik dat goor vind. ik heb zelf een kat maar als mijn neefje hem heeft geaait en gekroeld was ik altijd ff zijn handjes gewoon uit gewoonte