Wij hebben een rodi van maxi cosi en daar zit ook een soor van kiepstandje op. Hier staat hij standaard gekiept omdat onze zoon graag een beetje ligt
Ik heb bij de 2e een achterwaarste stoel gekocht omdat het veel veiliger is dan voorwaarts, bij de eerste wist ik deze info nog niet. Ik zal nog wel ff nadenken wat we doen ze mag niet met de oren boven de groep 1 stoel uit komen dacht ik he, morgen eens goed kijken hoelang ze nog heeft of dat we spoedig een nieuwe moeten.
Ik wist niet dat er ook gewone stoelen waren die zo geplaatst kunnen worden. Alleen groep 0 en 0+ weet ik.
Vanaf 18 kg. mag je in die stoel het harnas niet meer gebruiken, wist je dat? Dan moet ze in de gewone autogordel.
Wat kusjesmama zegt is echt iets wat veel niet weten, elke 1,2,3 stoel die bestaat (en nee er is echt geen uitzondering) kan met het harnas maar tot 18 kg en daarna moet je in de gordel, het staat in de gebruiksaanwijzing die bijna niemand leest na dat ie geïnstalleerd is. Elise en nu 17 kg en 98 cm en wij hebben de 2 way elite besteld, maar wel met extra hoofdsteun. Dat is de enige stoel die bestaat waarbij het harnas tot 25 kg voorwaarts kan. Juist omdat ze pas 2,5 is vind ik een gordel echt geen optie. ik vind ook dat er echt veel te weinig keus is, als je toevallig zoals ons een zwaar kindje hebt, dan heb je maar pech qua veiligheid. CarSeat.se - Britax Two-Way Elite
Ze is nog geen 18 kilo maar daarna kun je idd het harnas er uit halen en hou je een verhoging over met rug en zijsteunen en een hoofdsteun in hoogte te verstellen. Maar dat staat ook wel op de zijkant van het stoeltje allemaal dus weet het. Toch nog bedankt dat je het even zegt. Maar zolang dit nog kan en ze nog geen 18 kilo is vind ik dit veiliger.
onze dochter zit nu in de maxicosi tobi maar ze zit echt super krap in dat ding. we hebben een lange maar slanke dochter. ze is 2,5 jaar oud maar 1 m lang en 15 kilo. met de winterjas aan past het gewoon echt niet. in de auto moet ze bijrijderstoel naar voren geklapt anders kan ze haar voeten niet kwijt. ik dacht dat het simpel was om op zoek te gaan naar een vervolgstoel maar dat valt dus nog niet mee.