ik kwam ergens tegen dat hoofdbeschermers niet meer mogen.. maar in de winkel is het nog gewoon verkrijgbaar. er zit dan wel een soort veiligheidsrandje in verwerkt. is het nou wel of niet aan te raden?
Onze jongste zoon heeft jactatio capitis (= bonken met het hoofd tegen de bedrand om in slaap te komen). Bij hem hebben we uiteindelijk bescherming aangebracht om letsel te voorkomen. Bij de andere kinderen hebben we dit niet gedaan omdat het word afgeraden. Kortom, als het echt nodig is, dan kun je alsnog maatregelen nemen.
Het is niet aan te raden, maar ik heb er wel 1 in het ledikantje. Alleen tegen hoofdeinde en dus niet de zijkanten maar DL bokt anders tegen 't hoofdeinde en word huilend wakker. Edit; maar mijn kindje is al een jaar geweest dus heel wat anders als een pasgeboren kindje! Ik zou het niet op voorhand kopen, alleen als blijkt dat het "nodig" is zoals bij ons.
Het wordt afgeraden, maar ik heb er een maand of 2 geleden toch 1 gekocht, omdat ik mijn zoontje iedere ochtend met zijn hoofdje klem tegen het hoofdeinde vond.
ik zou het niet zo snel kopen, vind het trouwens ook een beetje onzinnig (als er geen reden is om het in het bedje te doen) en idd ze verkopen heel veel dingen bij de babywinkels die worden afgeraden of totaal onzinnig zijn! (baby denkens van syntetisch materiaal bv, wij kochten dekentje zonder te kijken dachten het is toch allemaal wel katoen? manlief moest eerste dag gelijk van kv nieuw dekentje gaan halen want dochter mocht er niet onder...)
Er is wel meer in de winkels te koop wat niet aan te raden is.. Ik zou het niet doen, omdat het waarschijnlijk echt niet nodig is. Je kunt beter zonder doen ivm circuleren van lucht. Als je het wel nodig hebt, kun je het altijd nog kopen.