wel of geen hoofdbeschermer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ikweetniks, 27 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikweetniks

ikweetniks Actief lid

15 dec 2011
    173
    0
    0
    ik kwam ergens tegen dat hoofdbeschermers niet meer mogen.. maar in de winkel is het nog gewoon verkrijgbaar.
    er zit dan wel een soort veiligheidsrandje in verwerkt.
    is het nou wel of niet aan te raden?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou het niet doen.. heb het ook nooit gemist.

3. ikweetniks

ikweetniks Actief lid

15 dec 2011
    173
    0
    0
    wow dat is een snelle reactie haha

4. vlinderke

vlinderke Bekend lid

16 dec 2009
    763
    0
    0
    Onze jongste zoon heeft jactatio capitis (= bonken met het hoofd tegen de bedrand om in slaap te komen). Bij hem hebben we uiteindelijk bescherming aangebracht om letsel te voorkomen. Bij de andere kinderen hebben we dit niet gedaan omdat het word afgeraden.
    Kortom, als het echt nodig is, dan kun je alsnog maatregelen nemen.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het is niet aan te raden, maar ik heb er wel 1 in het ledikantje. Alleen tegen hoofdeinde en dus niet de zijkanten maar DL bokt anders tegen 't hoofdeinde en word huilend wakker.

Edit; maar mijn kindje is al een jaar geweest dus heel wat anders als een pasgeboren kindje! Ik zou het niet op voorhand kopen, alleen als blijkt dat het "nodig" is zoals bij ons.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Niet kopen! Er is wel meer te vinden in de winkel dat niet aan te raden is ;)!

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Niet kopen, dat kan altijd nog wel, mocht het nodig blijken..

8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Het wordt afgeraden, maar ik heb er een maand of 2 geleden toch 1 gekocht, omdat ik mijn zoontje iedere ochtend met zijn hoofdje klem tegen het hoofdeinde vond.

9. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    ik zou het niet zo snel kopen, vind het trouwens ook een beetje onzinnig (als er geen reden is om het in het bedje te doen)

en idd ze verkopen heel veel dingen bij de babywinkels die worden afgeraden of totaal onzinnig zijn! (baby denkens van syntetisch materiaal bv, wij kochten dekentje zonder te kijken dachten het is toch allemaal wel katoen? manlief moest eerste dag gelijk van kv nieuw dekentje gaan halen want dochter mocht er niet onder...)

10. misa

misa Niet meer actief

Er is wel meer in de winkels te koop wat niet aan te raden is.. ;) Ik zou het niet doen, omdat het waarschijnlijk echt niet nodig is. Je kunt beter zonder doen ivm circuleren van lucht. Als je het wel nodig hebt, kun je het altijd nog kopen.

Deel Deze Pagina