Welke autostoel voor bij opa en oma?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Aegyo, 27 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    De Maxi Cosi begint erg krap te worden voor zoonlief (hij is 6 maanden, maar lang en slank), dus opa en oma willen graag ook een eigen autostoeltje voor hem in hun auto. Ze hebben geen IsoFix.

Welke raden jullie aan?

Het liefst een stoeltje die redelijk makkelijk in gebruik is, want mijn moeder is zeer slechtziend en mijn vader is al wat ouder en niet meer zo soepel :p Dus samen iedere keer in een kronkel liggen op de achterbank om zo'n stoeltje te bevestigen is niet de bedoeling haha!

Alvast bedankt! :D

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Maxicosi priori!

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Sowieso een achterwaartse stoel, je zoontje is nog véél te jong om voorwaarts vervoerd te worden. En ook nog echt te jong om uit de Maxi Cosi te gaan...

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Dit dus, behalve als je zoon ver boven de curve zit, kan hij echt nog wel even in de mc. Hier kwamen zowel zoon als dochter er met de bovenkant van hun hoofd pas met 10 maanden bovenuit en zij zaten beiden boven de +2 curve met hun lengte (wel onder de +2,5 curve). Voor mijn dochter hebben we een achterwaartse stoel, maar wel 1 vanaf 9 maanden pas. Er bestaan ook groep 0-1 stoelen, vanaf 4 maanden, maar ik denk dat die allemaal met isofix zijn.
    Wij hadden trouwens een maxi cosi cabriofix, ik geloof dat er ook kleinere bestaan, dan kan het bij een lang kind wel dat hij nu al niet meer goed past.
    Ik ga trouwens de maxi cosi plus base weggeven, dus mocht je hier in de regio wonen, mag je ze hebben. Het is een isofix base, maar kan ook in de gordels. Bij interesse stuur maar een pb.

5. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Achterwaarts is prima natuurlijk :) Maar hij gaat het niet redden om nog tot 9+ maanden in de Maxi Cosi te zitten denk ik. Hij probeert zichzelf ook de hele tijd rechtop te trekken.

Kan ook zijn dat hij nu in een groeispurt zit en dat het binnen no time stagneert natuurlijk.

Maar ik zal eens naar die Maxi Cosi Priori kijken! Thanks Loesje86! :)

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    waaruit concludeer jij dat de stoel te krap wordt? vaak denken mensen dit namelijk met verkeerde redenen. stoel is pas te krap als de bovenkant van zijn hoofdje boven de kuip uit komt. dat is het enigste waar je naar moet kijken, het hoofdje.
    en heel jammer voor hem dat hij zich de hele tijd rechtop probeerd te trekken. dat is logisch, ze willen wat zien. doet elk kind wel een tijdje.
    geen reden om een grotere stoel te nemen. en ALS je een grotere stoel zou nemen dan inderdaad een achterwaartse waar hij vanaf deze leeftijd al in zou mogen. 6 maanden is nog veel te vroeg om in een voorwaartse stoel te mogen. maxicosi priori is nu dus ook nog ongeschikt. liever gezegt, levensgevaarlijk :)

7. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Hij heeft nog ongeveer 3 à 4 cm over aan de bovenkant. In de auto zit hij ongemakkelijk met krom opgetrokken benen. Voor nu gaat het nog wel, maar ik denk dat het verstandig is om alvast eens rond te kijken naar een andere of ruimere stoel.

Maar waar haal jij nou uit dat ik hem voorwaarts wil vervoeren? Dat wil ik helemaal niet :p

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Priori is voorwaarts en daar wilde je naar kijken:)
    Als hij nog zoveel ruimte heeft dan hoef je echt nog niet te kijken voor een andere stoel. Dat duurt nog even en ze blijven niet steeds groeien. Staat ook af en toe een tijd stil.
    En beetjes hoef je helemaal niet naar te kijken. Die leggen ze vaak opgetrokken/in kleermakerszit. Is een normale houding voor die kleintjes.;)

9. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ah, ik had 'm nog niet opgezocht, dus had geen idee dat die alleen voorwaarts kan :)

Hij is in de afgelopen maand plotseling 3 cm gegroeid, vandaar dat ik zoiets had van "Oh jee..." :$ Maar hopelijk stagneert dat dan voorlopig.

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dan heb je echt nog meer dan genoeg ruimte en is de maxo cosi nog absoluut niet te klein!

En die benen... elk kind zit zo daar hebben ze echt geen last van en is ook zeker niet meebepalend of een maxi cosi te klein is ja of nee

11. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Mijn zoontje heeft ook nog zo'n 3 cm over, ik hoop dat hij nog een paar maand vooruit kan :) Het is dan ook 3 cm dat zijn romp kan groeien, niet de totale lengte, scheelt ook weer.
    Ik ben wel al aan het kijken naar de vervolgstoel, zodat ik die mooi in de aanbieding kan kopen ;)

12. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Haha ja precies, dat laatste dus ;) Wij betalen ook de stoel voor bij opa en oma, dus ik kan beter alvast aanbiedingen in de gaten houden.

Maar ik schrok wel toen hij opeens zo'n groeispurt had. Moest ook in één keer allemaal nieuwe broeken voor hem kopen. Bizar hoe snel dat kan gaan!

Hoe lang is jouw zoontje? :D

13. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Geen idee hoe lang hij is... we zitten midden in een grote verhuizing, dus ik mis mijn meetlat ;) Ben wel benieuwd, ik zal eens kijken als we bij familie op bezoek zijn :)

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Waarschijnlijk zijn de Prenatal mama mazzeldagen van 20 t/m 26 maart. Even in de gaten houden ;)

15. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Mensen willen veel te snel over vanuit de fase 0 stoel werd mij altijd gezegd. Hier paste zl met 1,5 nog prima oke is een kleintje maar volgens de richtlijnen kon het prima.

Ik geloof dat romer een achterwaardse groep 1 heeft die in de gordel kan.

Deel Deze Pagina