Over een paar maanden komt Sinterklaas alweer naar Nederland, en aangezien ik het niet zo breed heb wilde ik nu alvast elke maand wat kadootjes kopen, zodat ik straks niet in 1 keer een groot bedrag hoef uit te geven. Nu heb ik alleen echt geen flauw idee wat een jongetje van 9 maanden leuk vindt Vindt een kindje van 9 maanden het al leuk om voorgelezen te worden bijvoorbeeld? Wil graag weten wat jullie je kind voor zijn/haar eerste Sinterklaas geven / hebben gegeven!
Ja voorlezen beginnen ze dan idd wel leuk te vinden (mits het gemakkelijk is natuurlijk). Wij hadden zo'n pop-up boek van boerderijdieren, die vond Justin toen erg leuk! Muziekdingetjes zoals een pianootje oid of een bal, een loopkarretje (Justin kon er met 9 maanden al zelf op rijden).
Een loopauto is inderdaad wel een leuk idee! Gisteren zat Damien in het zwembad in z'n zwembandje en hij kon net met z'n voetjes bij de grond.. Hij 'liep' het hele zwembad door!
jamie is nu 9 maanden. hij vind het leuk om lawaai te maken! trommelen, rammelaars, auto's die ratelen,... ook vind hij schommelen helemaal top en fietsen (hij heeft een smart trike) voorlezen vind hij niets aan, jamie is echt een bezig bijtje en kan niet stilzitten
een bal is inderdaad helemaal geweldig En hier is nog steeds alles wat je op kan eten super . Juist nu er meer tanden allemaal doorkomen wordt er meer dan ooit gebeten op alles... een vormenstof is ook leuk (als je die al niet hebt) en zo'n toren met ringen erop verder alles waar knopjes en lichtjes aan zitten (eigen mobieltje) gietertje en speeltjes voor in bad worden ook leuker nu.
Hier is de kiekeboebal met Winnie the pooh (Vtech) favoriet. Verder knisperboekjes, zachte blokken en knuffels.
Luca vindt Plaatjesboekjes heel leuk. Vooral eentje waar je de dieren kan voelen, zoals schaap heeft een wollen vacht, varken een huidje enz. En hij is heel erg bezig met dingen overal in en uit halen, dus een blokkenstoof is heel leerzaam en leuk. Loopauto is hij nog niet echt mee bezig. Is meer voor als hij een jaar wordt. Verder stapelbekers. Ook heel erg leuk is een trekhondje, dat sleept hij de hele kamer mee door.
* Bad speeltjes * Harde kartonnenboekjes * Blokken * samba ballen * Autotjes ( vanaf 6 maanden heb je al hele leuke) Wij hebben vorig jaar met Esmee nog geen sinterklaas gevierd. Ze was toen bijna 1 jaar. Ze heeft toen gewoon een kleingheidje gehad. Dit jaar vieren we het denk ik ook nog niet ( ze is 11 december ook al jarig.) Vanaf een jaar of 3 beginnen ze het ook een beetje te begrijpen dus we doen het maar zo!
Jelle was 11 maanden met zijn eerste sinterklaas, en hij kreeg een pyamaatje en een boekje, meer niet. Meer voor het idee en om er toch wat fotootjes van te kunnen maken; zijn eerste sinterklaas... maar voor het kindje zelf hoef je echt nog niks te doen, die beseft dat echt niet. Een leuk boekje (bij de Action hebben ze hele leuke met 1 foto per pagina met tekst eronder, voor 1,50 per stuk) of klein speelgoedje is genoeg vind ik. En ook komende sinterklaas zal Jelle nog niet zo heel veel krijgen denk ik. Bij ons scheelt het ook nog dat een maandje later hij alweer jarig is.
Het gaat er niet om of Damien het wel of niet begrijpt, maar ik koop elk jaar cadeau's voor m'n broertje. Ik vind het oneerlijk als m'n broertje wél kadootjes krijgt, en Damien niet. Is tegenover m'n broertje ook niet echt een goed voorbeeld natuurlijk
Liam heeft een loopauto van FP, little people en dat is een van zijn favorieten. Hij kan er zelf al op rijden en stormt door de hele kamer heen. Verder zijn favorieten: een blokkenstoof, duplo en zijn voetbal. Tja en wat eigenlijk het leukste is? Alles wat juist GEEN speelgoed is!