Kan SEH ook binnen kantooruren?

Discussion in 'De lounge' started by Essenhout, Oct 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Hoihoi,

Ik heb sinds donderdag een vermoedelijke nierbekkenontsteking. AB kuur gekregen, slaat niet aan.
    Sinds zondag werd de pijn steeds erger. HA heeft me gister met spoed naar de uroloog gestuurd. Echo en ct-scan gehad en bloedgeprikt. Kwam niets bijzonders uit, ontstekingswaarden in urine waren wel wat hoger, maar dat is normaal voor een vrouw werd mij verteld. Vrijdag moet ik urine op kweek laten zetten en over 3 weken terug naar de uroloog.

Nu wordt de pijn steeds heftiger. Het begon rechts in mijn rug. Het trekt naar links sinds vanmorgen en ook mijn linkerlies begint nu te steken.

Ik heb de HA gebeld. De assistente ging overleggen en dan zou de HA me terug bellen.
    Maarrr, ik hou het niet meer uit. Hier is geen doorkomen aan. Kan niet liggen, niet zitten en staan/lopen hou ik ook niet lang vol.

Kan ik de SEH ook bellen binnen kantoortijden mocht het nog een eeuwigheid duren voor de HA me terug belt?

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja hoor SEH is niet alleen voor avond.. SEH is voor spoed.

Ik zou gewoon nogmaals de HA bellen dat je dit niet meer trekt en snel wat wilt weten omdat de pijn ondraagbaar is.

3. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,047
    46
    48
    friesland
    Ik zou nu de huisarts bellen en zeggen dat je zoveel pijn hebt dat je niet weet wat je moet. Of de huisarts komt nu kijken of je gaan naar de spoedeisende hulp. Dan is het aan de huisarts om te bepalen wat hij doet. Komt hij niet dan zou ik naar de spoedeisende hulp gaan. Het beste is in principe dat de huisarts je instuurd maar als hij geen gehoor geeft en de pijn echt ondragelijk is zou ik gewoon zelf naar seh gaan.
    Sterkte!

4. Bri

Bri Niet meer actief

SEH is 24 uur per dag, maar als ik dit zo lees is dit (ondanks de pijn) geen geval voor de SEH... Verder werken zij niet zo met telefonische consulten of afspraken; daar moet je naartoe en dan wordt er een triage gehouden van wie het eerst hulp nodig heeft.

Ik weet niet wat de assistente precies gezegd heeft (wanneer je teruggebeld zou worden) en ook niet hoe laat je precies gebeld hebt. Bel anders nog een keer naar je huisarts, als het je te lang duurt en je het idee hebt dat ze de ernst van je klachten niet inzien.
    Ik vind dat je hiervoor de spoedlijn van de huisarts mag gebruiken, mochten ze normaal niet meer bereikbaar zijn. Eerder die lijn, dan de SEH. Of je kunt de uroloog bellen bij wie je geweest bent.

Sterkte, 't lijkt me niet fijn!

5. Essenhout

Ik heb een uur terug gebeld met de mededeling dat ik niet meer weet hoe ik de dag door moet komen van de pijn, dat niets helpt en het alleen maar erger wordt.
    Krijg ik als antwoord: ik overleg en dan belt de HA je straks terug.

Nou, ik zorg er wel voor dat ik in de kleren kom en dan ga ik zelf wel naar de SEH. Dit is echt geen doen. :(

Bedankt voor de reacties!

6. Essenhout

Uroloog bellen heeft geen zin denk ik. Ze zei dat ze op haar vakgebied niks kon vinden waar de pijn vandaan kan komen.

Bedankt voor het meedenken.

7. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

Jan 11, 2008
    1,520
    0
    0
    Meid, realiseer je dat je ook bij de SEH naar huis gestuurd kan worden omdat je een doorverwijzing van de huisarts moet hebben. Niet alle SEH doen zo moeilijk, maar je zal de eerste niet zijn die dat overkomt.

Sterkte!!

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

\Hou er wel rekening mee dat je er lang! Zit aangezien jij geen "spoed" bent word je vaak als laatste geholpen. Tip neem wat te drinken mee. Eten heeft geen nut op der SEH mag je niet eten tot je onderzocht bent.

( dat is hier tenminste zo )

9. Bri

Bri Niet meer actief

Tip voor volgende keer of voor anderen: als de assistente zegt "ik overleg en je wordt straks teruggebeld" vraag dan even hoe laat je dat telefoontje ongeveer mag verwachten.

Essenhout, sterkte ermee. Je zou de HA nog even kunnen bellen dat je nú naar de SEH gaat omdat je het echt niet meer houdt van de pijn. Als het zo veel pijn doet dat je niet meer durft auto te rijden, regel dan even iemand die je ernaartoe brengt (buren of een taxi). Je zit er niet op te wachten dat je met een ambu moet omdat je een autoongeluk hebt gehad...

10. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    ik denk idd dat je eerst beter nog een keertje de ha moet bellen dat je graag nu deze aan de lijn wilt hebben.

ik denk dat ze je bij de eerste hulp ook geen hulp bieden.
    zeker omdat er onderzoeken gedaan zijn maar hierbij nog niet de directe oorzaak is gevonden voor de pijn.

tja lastig, maar ik zou toch eerst de ha nog een keertje bellen!

11. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    Maar als ej naar de seh kan, waarom ga je dan niet langs de ha.. DAn word je ook gelijk geholpen zien ze de pijn die je hebt en ondernemen ze misschien actie.

ik denk niet dat de seh je gelijk helpt..
    Sterkte!

12. Essenhout

Gister was ik zogenaamd spoed en heb ik ook 4 uur in het zkh gezeten. Niet op de SEH, maar gewoon poli.

Drinken mag hier ook niet op de SEH. Alleen mond vochtig maken en uitspugen. Nuchter is nuchter zeggen ze.

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Dat is wel raar want zelfs voor een operatie mag je thee drinken.

14. Essenhout

Ik heb geen rijbewijs dus zelf rijden hoeft zowiezo niet.

Ik ben gister bij de HA geweest, Spikkel. Deze heeft me gelijk naar het zkh gestuurd. Alleen de pijn wordt steeds erger en breidt zich uit.

15. Essenhout

Hmm, vreemd dan idd. Ik mocht vorige x geen eens een slokje water drinken, terwijl ze niet wisten wat er was. Werd even later geopereerd aan blinde darm maar oke.

Dat doet er eigenlijk ook niet toe, haha.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Bel gewoon de ha nog ff en zeg dat je naar de seh gaat, kan hij ze inlichten.

Overigens is dezelfde dag uroloog idd spoed hoor, ook al moet je een paar uur wachten.

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Staat er bij jullie ook geen koffie machine in de wachtruimte dan?!

18. Bri

Bri Niet meer actief

Ook op de SEH heb je kans dat je moet wachten. Categorie 1 zijn mensen die in acuut levensgevaar zijn. Hoor je daar niet toe, dan doen ze hun best om je zo snel mogelijk bij een arts te krijgen, maar dat kán best een tijdje duren.

Je hebt spoed en spoed... zolang je geen hartstilstand hebt, kun je wachten op iemand die dat wel heeft.

Ik weet nog toen ik met zoonlief pas op de SEH zat, mocht hij ook niets eten of drinken, dat gold voor iedereen in de wachtkamer die nog niet gezien was. Reden is juist omdát ze geen idee hebben wat je mankeert, en sommige mensen mogen echt niks hebben (bijvoorbeeld bij zware hersenschudding, is ons toen verteld). Daarom moet je wachten met eten of drinken tot je gezien bent door de triage verpleegkundige.
    Koffiemachine stond er wel, met een briefje erop dat je daar NIETS van mocht hebben als je nog niet bij de vpk geweest was. Begeleiders kunnen natuurlijk wel wat nemen.

19. tulip

tulip Niet meer actief

he wat vervelend meid, ik zou anders ook langs de HA gaan dan zien ze meteen dat het spoed is. Ik wil je iig sterkte wensen.

20. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hou je ons op de hoogte?

Ik ben pas op de SEH geweest. Door de ha doorgestuurd. Overdag was dat. Kreeg daar pijnstilling met heel weinig water. Ze wilden liever ook dat ik zo min mogelijk vocht binnen kreeg mocht ik wel geopereerd moeten worden (gelukkig niet het geval).

Voor de ks mocht ik ook een paar uur ervoor niet drinken. Kreeg vocht via infuus. Dus nuchter blijven vind ik niet apart klinken. apart dat ze er overal anders mee omgaan dan.

Heel veel sterkte met de pijn. Hoop dat je snel geholpen word

Share This Page